Baharın Getirdikleri..



Baharın en sevdiğim yanlarından biri de sebze ve meyvaları.. Toprakla birlikte sebze ve meyvalar da coşuyor, bollaşıyor. Çocukluğumda annemle pazara gittiğimizde sebzecilerden geçerken o renk cümbüşünü hatırlıyorum. Taze taze kokularıda cabası tabii. Burada bazı arkadaşlarım, daha önce ismini duyduğum ama ne kendisini gördüğüm ne de tattığım sebzelerin lezzetlerinden bahsederler arada..Efelek-labada ( bulmacalardan bilirim) madımak, ısırganotu, kabak çiçeği..... Bu tür otlar eskiden İstanbul pazarlarında yoktu. Klasik bildiğimiz sebze meyvalar bulunurdu hep. Tijen İnaltong bir yazısında bu otların artık semt pazarlarında bulunduğunu yazmış. Ne kadar sevindim. İstanbul'a geldiğimde yapacağım şeylerden biri de pazara gidip bunlardan alıp pişirmek olacak.

Çocukken yazları Uşak'a giderdik. Bir keresinde teyzem bahçeden topladığı soğanlarla, pirinçli zeytinyağlı bir yemek yapmıştı. Soğanın kalın, çicekli çıkan kısmından yapılıyor bu yemek. O, ne lezzetti. Bildiğimiz soğan ama tadı harika. Bilmiyorum o zamanlar lezzetler mi farklıydı yoksa şimdi olmadığı için mi öyle geliyor bize.
Eskiden Almanya'da yaşayan halam oranın sebze meyvalarının tadı tuzu yok dediğinde abartıyor diye düşünürdüm. Ama çoğu kez haklıymış. Buraya birçok sebze ve meyve Güney Amerika'dan geliyor. Bilemiyorum ya bizlere vatanımızın ürünleri daha güzel geliyor (belki hasretden belki gerçekden öyle oldukları için) ya da buradaki ürünlerin çoğunda gerçekden hakiki lezzetler yok..

Geçenlerde enginar aldım, Ege için. Buranın enginarları küçük ve oradakiler gibi temizlenmiş satılmıyor (ya da ben hiç görmedim). Şili'li bir arkadaşım bana kabuklarıyla haşlayıp, iç kabuklarının diplerinide yediğini söylemişti. Ben daha önce kabuklarıyla haşlayıp denemiştim. Bu kez ayıkladım, ama nasıl:)) Ellerim çizildi, sebzenin kalbi diye birşey kalmadı. Neyse zeytinyağlı yaptım. Fotoğrafda çekmedim bu yüzden.. Buraya sadece enginarın pişmeden önceki halini koyuyorum....

Bol sebzeli ve güneşli bahar günleri diliyorum.....



Yorumlar

  1. hanife'cigim,
    sen geldiginde ot kalmis olur mu pazarlarda bilmiyorum ama belki deniz börülcesi ve birkaç yaz öncesi otu bulursun. aslinda hala madimak vardir sanirim, bir de ege'de silcan, karadeniz'de dikenucu denen otu bulursun diye düsünüyorum. ne zaman yolculuk?
    tijen

    YanıtlaSil
  2. Tijen'ciğim,
    Bu yazıyı yazalı ne çok olmuştu. Sitemi geziyor olman beni ne mutlu etti anlatamam.
    31 Mayıs'da ucuyoruz. Carsamba gunu oradayız inşallah. Ben de ilk iş olarak pazarları gezecegim o zaman. Madem vakit azaldı.. Madımak ve deniz börülcesi hiç yemedim. Ama Ayvalık, ALtınova'ya geldiğimde pazarlarda bulurum diye umuyorum. Orada gecen sene bir pazarcı teyzeye kabak cicegi sormustum, ogleden sonrayı.. 'a kızım, bu saate gabak cicegimi kalır'demisti... Sabah erken saatde alıp yapacakmıssın meger:)) Ogrenecek ne cok seyim var...
    Geçen yaz

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu

Kabak ve Brokolili Mucver