Tahinli Cevizli Sarma


Bu tarifide yemekvebiz grubundan aldım.. Tarif Figen Karavas Hanım'a ait.
Tahinli olan herşeye bayiliyorum. Çocukken babam tahin ve pekmezi karıştırıp kahvaltılarda ekmeğe sürerek yerdi. Benden ve kardeşimden de yememizi isterdi. Ben çok hoşlanmazdım bu taddan. Çok ağır ve şekerli olduğu için sevmezdim. Annemde sabahları aç karnına pekmez içmemiz için ısrar ederdi. Bu daha çok eziyetti benim için. Simdi bazen Ege'ye yemek yemediği zaman ısrar ederken, benim bu direnişlerimi hatırlayıp çok ısrar etmemeliyim. Ama tahini çöreklerde çok seviyorum.
Bu tarifde aynı kuru baklava gibi oldu. Filo yufka ile yapmama rağmen (ki çok ümitli değildim lezzeti konusunda) umduğumdan daha güzel oldu. Çıtır çıtır sanki. Eminim ki bizim Türk yufkalari ile daha güzel olacaktır.

Malzemeler:

- 5-6 adet yufka (Türk yufkası ile 2 adet)
- 1 su bardağı tahin
- 1 su bardağı şeker
- 1/2 çay bardağı sıvı yağ
- 1 su bardağı çekilmiş ceviz
- üzerine serpmek için pudra şekeri

Yapılışı:

- Tahin, şeker, ceviz ve yağı bir kapda karıştırın. (cevizi yufkaların üstüne de serpebilirsiniz.)
- Bir yufkayı serip üzerine tahinli karışımdan ince tabaka halinde sürün. Üstüne bir yufka daha serip aynı işlemi tekrar edin.
- Daha sonra iki parmak kalınlığında olacak şekilde rulo yapın. Tüm yufkayı sardıkdan sonra verev şeklinde kesin.
- Tüm yufkaları tahinli karışım bitene kadar bu şeklide sarın.
- Yağlanmış bir fırın kabında, 170C de üzeri hafif kızarana kadar pişirin.
- Ilınınca üstüne puda şekeri serpip servis yapın.
Afiyet Olsun.

Yorumlar

  1. slm hanife, bu tarif inanilmaz cok hosuma gitti, yolladigin kadarini khawarla birlikte yedik :) eline saglik bende yapayim bari. kuru baklavaya benziyor tadi da goruntusude
    sebnem

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Sebnem..
    Cok sevindim. Khawarin sevmesi ayrica mutlu etti. Damat nede olsa:))
    Hepinizi optum

    YanıtlaSil
  3. SÜPERSİN ABLACIM,
    ÇOK DEĞİŞİK VE LEZZETLİ GÖRÜNÜYORLAR ELLERİNE SAĞLIK
    ARŞİV YAPIYORUM BANA DA LAZIM OLACAK BURAK ASKERDEN GELİNCE HERHALDE BİR EVİMİZ :) OLACAK BANADA BİR SÜRÜ TARİF GEREKECEK SENİNKİLERİN ÇOK İŞİME YARAYACAĞINI BİLMENİ İSTEDİM.
    ÖPTÜM TATLI YANAKLARINDAN
    NİHAN

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Nihancım. Bu sayfalarda mesajını görmek çok hoş. Her zaman beklerim..
    Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  5. Hanife tahinli cevizli sarmayı yaptım fakat maalesef seninki gibi olmadı öncelikle tahin koyu kıvamlı oldugu için yufkanın üzerine bir türlü süremedim yag miktarida bana biraz fazla geldi sen tahini yufkanın üzerine nasıl sürdün bana acil cevap verirsen çok sevinirim eşim tahinle yapılan herşeye bayılıyor hemen bu akşam onun için yapmak istiyorum

    YanıtlaSil
  6. Bu arada kusuruma bakma ismimi yazmayı unutmuşum

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Nilufer,
    Tahini yagla karistirdigim icin cok kati olmadi. Ben firca ile surdum yada kasigin tersi ilede surebilirsin yada kasikla akitarak yayabilirsin. Eger bu sekilde de olmuyorsa annemim yaptigi pratik yontemi soyleyeyim; yufkanin bir tarafina biraz daha fazla tahin surup diger yufkayi uzerine kapatip o kismida tahinleyebilirsin. Umarim bu oneriler isine yarar.. Umarim sonucdan memnun kalirsiniz...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Hanifeciğim,

    Yardımların için çok teşekkür ederim zaten ilk denememdede tadı nefisti yanlız ben yağ konusunda çok hassas oldugum için (sadece zeytinyağı tüketiyorum) fazla yağlı yiyemiyorum tahinin zaten yağı var o yüzden bana biraz fazla gelmişti ama bu akşam tekrar deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Nilufercim..
    Tadini begenmene sevindim.. Bende cok yag tukektmem. O yuzden bende yapinca yagini cok az koymustum. Ama anlattigim yontemlerle kolay durebilirsin hatta benceen kolayi kasikla damlatarak gezdirmek. Zaten rulo yapacagin icin her yerine dagilir tahin...
    Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  10. This is very informative. I hope to see more in the near future

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Iki Guzel Salata Tarifi

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu