Soya Soslu ve Sebzeli Biftek


Aslinda nasil baslik vermeliyim diye cok dusundum bu yemege.. Cunku benim uydurdugum yemeklerden biri.. Biftegi ince ince kestigim icin ismi mutlaka degismelidir diye dusunuyorum ama bulamadim. Ya da yabanci mutfaklarda gordugumuz tariflerdeki gibi uzun uzun bir baslik koyabilirdim. Mesela `soya sosunda sotelenmis brokolili ve sultani bezelyeli dilimlenmis biftek eti`. Bence bu basliktan ote tarif gibi oldu:))
Neyse baslik isine bu kadar takmayalim.. Daha iyi fikri olan varsa lutfen bildirsin, seve seve degistiririm:))

Malzemeler;

- 300-400 gr kadar ince seritler halinde kesilmis biftek eti (Bu isi biftek buzluktan ciktiktan bir sure sonra hala donmus haldeyken yaparsaniz cok kolay ve dilimler muntazam olur)
- 1 avuc kadar sultan bezelye
- 1 avuc kadar ince ince ayrilmis brokoli
- 3-4 yemek kasigi soya sosu (arzunuza gore daha fazlada olabilir)
- 2-3 yemek kasigi sivi yag
- 1 adet kucuk kuru sogan
- tuz, karabiber

Yapilisi;

- Sogani rendeleyin ve suyunu bir kaba ayirin. Sogan suyu ve soyayi karistirip etleri bu sosa yatirin. Karabiber ekleyin. Ben tuz eklemiyorum soyadan dolayi. Arzu ederseniz siz ekleyebilirsiniz. Etler birkac saat bu sos icinde ve buzdolabinda kalsin.
- Iyice yikadiginiz sebzeleri 5-6 dk kadar buharda pisirin ya da cok az tuzlu suyla yine ayni sure kadar haslayin. Daha sonra buz gibi suyun icine birakin sebzeleri. Renkleri diri kalsin diye.
- 1-2 kasik sivi yag koydugumuz tavaniza sebzeleri atin. Hizli ateste tahta kasikla karistirarak 4-5 dk kadar soteleyin ve kenera ayirin.
- Arzu ederseniz yag ilavesiyle sebzeleri aldiginiz tavaya etleri koyun ve karistirarak soteleyin. Bu esnada biraz daha soya ekleyebilirsiniz.
- Etlerde pisince sebzelerle karistirip servis yapin...

Afiyet Olsun...

Yorumlar

  1. Ama benim karnım acıktı şimdi. Ellerine sağlık. Harika gözüküyor.

    YanıtlaSil
  2. Hanifecigim eline saglik cok guzel gorunuyor, ayrica ismi de cok yakismis degistirme
    sebnem

    YanıtlaSil
  3. Sebnemcim Sagol...
    Isim icinde dusumdum dusundumbunu buldum:))
    Optum..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu

Kabak ve Brokolili Mucver