Mantarlı ve Kabaklı Kol Böreği

Çok hafif ve güzel bir tarif. Sebzeli hamur işlerini diğerlerine göre daha çok seviyorum. Hem daha hafif hem de daha sağlıklı oluyor üstelik. Bu böreği kesinlikle tavsiye ederim..


Malzemeler;

- 1/2 kg mantar
- 1/2 kg kabak
- 1 adet orta boy soğan
- 3-4 diş sarımsak
- 1/2 fincan zeytinyağı
- 5 adet yufka
- 1 çay bardağı zeytinyağı
- 1 çay bardağı su

Üstü için; 1 yumurta sarısı ve 3-4 yemek kaşığı sıvıyağ

Yapılışı;

- Yemeklik doğradığınız soğan ve sarımsağı yarım fincan zeytinyağında renkleri sararıncaya kadar kavurun.
- Ufak ufak doğradığınız mantarları ilave edin. 4-5 dk kadar çevirin.
- Küçük doğradığınız kabakları ekleyin. Sebzeler pişince altını kapatın.
- Yuvarlak tepsinizi yağlayın.
- Zeytinyağı ve suyu karıştırın. Yufkaları ortadan ikiye bölün.
- Yufkaları geniş tarafı size bakacak şekilde serin. Yağlı sudan kaşıkla her tarafını ıslatın.
- Geniş yerine harçdan 1-1.5 yemek kaşığı kadar koyun ve sigara böreği gibi sarın.
- Tepsinin ortasından başlayarak etrafında dolayın ve tüm yufkaları bu şekilde bititirin.
- Yufkaların üstüne yumurta sarısını sıvı yağla karıştırıp sürün.
- Çörek otu ya da susam serpip 230 C de üstü kızarana kadar pişirin.
Afiyet Olsun..

Yorumlar

  1. Böreği yaptım ve tek kelimeyle nefis oldu. Bu böreğe hiç yorum yapılmadan kalması haksızlık diye yazıyorum.
    Ayşen

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglik Aysen. Ayrica afiyet olsun.
    Yorum yazdigin icin tesekkur ederim ayrica. Gelen yorumlar beni tabii mutlu ediyor, ama yorum yazmayanlarada sitem etmiyorum.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Hanife...
    Bu aralar benim de aklimda mantarli borek yapmak vardi, iftara hep biryerlere davetli oldugumuzdan firsat bulamadim daha dogrusu gerek olmadi.Sitende gezinirken gormusken de iki satir yazayim dedim. Hoscakalasin

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,
    Mantarli borek cok leziz gercekte, denersen begenirsin uamrim..Kolay gelsin.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu

Kabak ve Brokolili Mucver