Hanifenin Tarifleri: MeMe- the COOK next door

Cuma, Ağustos 26, 2005

MeMe- the COOK next door

Bloglararası bu güzel anketi diğer arkadaşlar yayınlayalı bayağı bir zaman oldu. Bu anket sayesinde birçok arkadaşımızı yakından tanıma şansına sahip olduk.. Ben cevapları vermekde ve yayınlamakta bayağı bir geç kaldım. Tatil sonrası yorgunluk, hastalık derken ancak yayınlayabiliyorum.

Beni sobeleyen arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.

İlk mutfak maceran neydi? Neler hatırlıyorsun?
İlkokul, belki öncesi, annemle kurabiye yapardık. Kardeşimle beraber dakikalarca hamurla oynayıp yamuk yumuk şekiller verir sonra onları bazı cisimlere, hayvanlara benzetirdik.
Birgün evde kimse yoktu, ortaaokula gidiyordum sanırım. Canım şekerli birşeyler istemişti. Ne yapabilirim derken, annemden öğnediklerimden yola çıkarak masaya malzemeleri getirdim. Tarçınlı kek yaptım ve akşam bizimkiler gelince benim yaptığıma inanamadılar. Pastaneden almadığıma inandıramamıştım bir türlü:) Cidden hala o kek gibisini yapmadığımı düşünüyorum.

Yemek yapma stilini en çok etkileyen kim?
Yemek yapmayı annemden öğrendim. Annemle mutfağa girer ve birlikte yapardık yemekleri. O bana bırakırdı genelde, 'ne istiyorsan yap' derdi. Öğrendiklerimin çoğunu bana o öğretti. Ama klasik yemekleri yapmak yerine değişik şeyleri yapmayı ve tattırmayı herzaman daha çok sevdim. Tadı çok iyi olmasa bile babam 'aferim kızıma' derdi. Onun bu teşviki beni herzaman etkilemiştir.

Yemeğe ve yemek yapma dünyasına ilgini kanıtlayan bir resmin var mı? Bize göstermek ister misin?
Ocak başında çorba karıştırırken ya da sebze yıkarken falan çekilmiş fotoğraflarım elbette var. Ama o kadar komik ki, çoğu habersiz çekilmiş çünkü. Kendi fotoğrafım yerine yaptıklarımı gösteriyorum:))

Mutfakta fobin var mı? Avuçlarını terleten bir yemek mesela?
Sanırım birçok hanımın korkusu bu; misafir geleceği zaman hazırladığım şeylerin başarısız olması ya da yetiştirememe korkusu. Ama erken başlayarak ve genelde sıkça yaptığım şeyleri hazırlayarak bu sorunu hallettim gibi...

Mutfakta hangi yardımcını vazgeçilmez buluyorsun? Alıp da çok gereksiz bulduğun nedir mesela?
Et ve sebze tahtam ve tahta kaşıklarım. Mikrodalgada omlet yapmak için plastik kapaklı bir kab almıştım. Sadece bir kere kullandım ve şimdi nerede bilmiyorum.

Senin çok sevdiğin ama senden başka kimsenin sevmeyeceğini düşündüğün, garip ya da komik yemek çeşidi var mı?
Genelde çok fazla yemek ayırt etmem. Değişik lezzetler denemeyi severim. Ağız tadıma uysun yeter. Yengeç etini tanıdığım kişiler içinde bir tek ben seviyorum:)

Hangi üç malzemeden ve yemekten vazgeçemezsin?
Yoğurt, süt ve yumurta. Bunlar genelde eksik olmaz buzdolabımdan. Balığın her türlüsü ve sebze yemekleri favorimdir.

Buraya eklemek ve cevabını vermek istediğin bir soru var mı?
Bu anketi beni sobeleyerek gönderen kişilere teşekkür etmek istiyorum. Ayrıca bu kadar geç cevap verdiğim için özür diliyorum. Eskilere giderek hatıraları yoklayarak bir anı yazmak için zaman ancak bulabildiğim için.

En çok sevdiğin dondurma?
En çok limonlu ve cevizli dondurmayı seviyorum. Burada da akçaağaç şuruplu olanını severek yiyorum.

Asla yemeyi düşünmediğin bir şey?
Genelde yemek ayırt etmem. Domuz etini asla yemem.

Özel bir yemeğin, spesiyalin var mı?
Spesiyalim diyebileceğim bir yemeğim yok ama eşim yaptığım lahmacunu başka hiçbir yerde yemediğini söyler.

Seni sobeleyen aşçı?
Çok sevgili arkadaşlarım,
Zeytin Ağacı'ndan Aslı,
Yemek ve Biz'den Figen ve Zeynep
Cimcime,
Mekanımız Mutfak'dan Şule.

Senin sobelediğin 3 aşçı? Bu kadar geç kaldığım için büyük olasıkla tüm arkadaşlar sobelenmiştir. Aramıza yeni katılan Elif (Elifce) belki sobelenmediyse??

At 12:17 ÖÖ, Ağustos 28, 2005, Blogger yuvakuran said...

Aman ha, bana bu sorulari sormayin, onume gelen yemegi yerim ama kendim yapamam. Yemek ustune her turlu yorum benden.

 
At 2:04 ÖÖ, Ağustos 28, 2005, Blogger yemekvebiz said...

Hanife ciğim:)
Ellerine sağlık varsın geç olsun ama sağlık olsun ...
Yengeç eti ? bak bende yiyemem ama eşim emin ol yer:))

Sevgilerimle
figen

 
At 8:31 ÖÖ, Ağustos 28, 2005, Anonymous hanife said...

Olsun Yuvakuran, düşününce mutlaka en sevdiklerin çıkıyor. Ben de yemek ayırt etmem ama önceliklikler her zaman var.

Ben de her bulduğumu yerim dedim ama içinde ne olduğunu bilmek şartıyla. Uzakdoğu mutfağı mesela severim ama bilmem şart neler var içinde.
Yengeç denersen belki seversin kimbilir?

 
At 4:00 ÖÖ, Ağustos 30, 2005, Anonymous Devletşah said...

Hanifeciğim;

Eee o zaman eşimüni bekletmeyip bir lahmacun yap. Biz de tariften istifade edelim. Ben geçenlerde bir tane yaptım. Ama hamur pide hamuru gibiydi. O yüzden senin tarifini deneyeyim istiyorum.

 

<< Home