Cikolatali Denemeler

Son zamanlarda merakim cikolata yapimi. Sagolsun blog arkadaslarimdan o kadar cok sey ogrendim ki. Ben buradan agzimin sulari akarak takip etmistim hepsini, sonunda biraz biraz denedim.
Sos olarak hem cikolata hem krema kullandim. Ikisini ayni miktarlarda eriterek hazirladim.

* Yorumlarda Hasibe Hanim sosun tarifini sormus;
100 gr krema
100 gr cikolata (ben aci cikolata kullandim)

Kremayi sos kabinda kaynama noktasina getirin, minik cikolata parcalarini sicak kremanin icine atain, surekli karistirarak erimesini saglayin. Sos miktari fazla gelirse, kalani buzdolabinda kapali olarak saklayabilirsiniz. Yeniden kullanmak istediginizde benmari usulu eritip kullanabilirsiniz..

Iste bazi calismalarim;

Cikolatali Kestane Sekerleri ve Truffles



Kestane ezmesini Zinnur'un tarifine gore hazirladim. Cok lezzetli bri tad. Hatta purenin bir kismini ayirip sosla karistirdim, kasik kasik yenebilecek harika bir lezzet oldu. Kestane sekerleri icin pureyi
buradaki gibi sekillendirip minik kek kaliplarina koydum ve uzerine sostan doktum.

Cikolatali truffles tarifini buradaki gibi yaptim. Elimdeki kakao cok kaliteli olmadigindan ben kirik bademe buladim.

Pastaci Burcu'nun buradaki tarifinden esinlenerek, minik kalipla kestigim kek parcasinin ustunu ceviz ve bademle kapladim, uzerine hazirladigim sostan doktum. Keki gecen gun yaptigim cikolatali kekden kullandim. Yogun bir cikolata tadi olan, birer loklamik minik pastalar cok lezzetliydi.

Iclerinde en begendigim hangisi diye sorsam, cevap veremem herhalde, hepsi de harikaydi...






Cikolata Soslu Islak Kek



Gecen aksam bize gelen arkadaslarim bos gelmemis bir yigin pasta malzemeleri getirmislerdi. Boyle misafire can kurban:)) Sermin arkadasimin esi Ahmet yapti bu altda gordugunuz harika seyi. Hazir muffin buyuklugunde ici bos minik kek, cirpilmis krema ve cikolata sos.. Bu sekilde bir keki, iri boy muffinlarin ustunu acarak ve icini kasik yardimiyla oyarak yapabilirsiniz.


6 parca kek icin;
1 su bardagi seker ve 1 su bardagi su ile serbet hazirlayin. Serbetin, sekerin eriyecek kadar isinmasi yeterli. Ilinmis serbeti kekin her tarafina yavas yavas dokerrek islanmasini saglayin, oyleki revani gibi islansin. Cirpip kopurttugunuz kremayi ya da krem santiyi kekin icine doldurun. Bu sekilde buzlukda 15-20 dk kadar bekletin. Sure sonunda ilinmis sosu istediginiz miktarda tatlinizin uzerine gezdirin... (Sos yukardaki sosun aynisi olacak)


Cikolata Soslu Armut Tatlisi


1 bardak seker ve 1 bardak suyu kaynamaya biraktim. Icine bir tane cubuk tarcin, 1 tatli kasigi vanilya esansi (eger bulabilirseniz vanilyanin kendisi), 6-7 adet karanfil attim. Armutlari iyice firca ile yikadim, ustten kabuklarinin birazini birakarak soydum ve butun olarak serbete attim. 15-20 dk hasladim. Servis edecegim tabaga alip buzdolabinda iyice soguttum ki, ilik cikolata sosu tatlinin sicakligiyla erimesin.



Cikolatai kekin uzerine vanilyali dondurma, irice kiyilmis ceviz ve yine cikolata sosu. Asla hayir denmeyecek bir lezzet:)....

Yorumlar

  1. Neler yaptın Hanife? Of yaa.. Biz birbirimizi provake ediyoruz valla bu işin sonu hiç iyi değil! :) Armut tatlısı çikolata sosuyla çok hoş görünüyor, çok da pratik sanırım. Akşam yemeği sonrası için hafif bir tatlı olabilir:)

    YanıtlaSil
  2. VALLA DÖKTÜRMÜŞÜZ YİNE HELAL OLSUN SANA ELLERİNE SAĞLIK HAYATIM :)))
    NİHAN

    YanıtlaSil
  3. hanife'cigim,
    çikolata insani mutlu etmeye yetiyor mu? yetiyorsa gidip ben de alacagim. bu aralar ihtiyacim var. bahar mi çarpti hepimizi bilmiyorum ama bir taraflara serildik galiba.
    gerçi yalanci baharmis bu, bizi kandirmis biliyor musun?
    oralara sevgiler.
    tijen

    YanıtlaSil
  4. Sibel,
    Kesinlile katiliyorum sana. Benim yapilacaklar listem her gecen gun buyuyor, isin sonu ne olacak bilmiyorum? Armut tatlisi cok guzel oldu, meyva tatlilarina cikolata cok yakisiyor bence..

    Nihan'cigim,
    Cok tesekkurler.

    Tijen'cigim,
    Cikolatayi seviyorum ama mutluluk veriyor mu, sanmam. Ben verdigini varsayip bahane ediyorum yemek icin:)
    Ah o yalanci baharlar, kendine hasta etmekle kalmiyor bir de bizi yataklara seriyor:)) Ben daha cok bekleyecegim ama, siz biraz daha sanslisiniz. Bugun burasi isil isil gunesli, bir heves ciktim disari ama nasil soguk.. Daha var yanii, bekliyoruz.. Sabir.......
    Montreal'den sevgiler,.....

    YanıtlaSil
  5. Bu ne güzellik!!! Seyretmesi güzel de yedikten sonra insan suçluluk duyabiliyor:) Ellerine sağlık Hanife!

    Yeni blogculardan Candan

    YanıtlaSil
  6. Hanife'ciğim neler yaptın böyle, özellikle armut tatlısında takıldım. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Hepsi harika görünüyor şimdi çalışırken bilgisayarın karsısında çikolatalı kestaneli sekerlerden olsada yesek ellerine sağlık....
    Peki Hanife bu kullandığın iştah kabartıcı sosun tarifi nedir öğrenebilirmiyiz?

    Sevgiler
    Hasibe,

    YanıtlaSil
  8. hanife yine bastan cikarici lezzetler yapmisin harika gorunuyor ahmetin tatlisi haric)))
    (esimi ovmus olmayalim )

    YanıtlaSil
  9. Ney ve Candan cok tesekkur ederim.

    Asli'cigim, sagolasin. Armut tatlisini dene derim, hafif ve lezzetli oluyor.

    Hasibe,
    Sosu nasil yazmamisim, hayret. Hemen ekeleyecegim, tesekkurler hatirlattigin icin. Buraya da yazayim. kremayi kaynamaya noktasina geitiryoruz ve icine ayni miktarda cikolata kiriklarini eritiyoruz, surekli karistirararak..

    Sermin,
    Ahmet'e haksizlik etme, cok guzeldi onun keki de.

    YanıtlaSil
  10. Merhaba Hanife, bu güzel tarifler eşliğinde dünya kadınlar gününü kutlarım, sevgiler...

    Safran

    YanıtlaSil
  11. Dünya Kadınlar Günün kutlu olsun.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Safran,Ozlem ve Berrin,
    Sizlerin de kadinlar gununuz kutlu olsun:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu

Kabak ve Brokolili Mucver