YE # 9 Yoresel Yemekler

Uzun bir aradan sonra yemek etkinligi icin yayinladigim yeni yazimla merhaba..
Bir rehavet mi demeli, yoksa bahar mahmurlugu mu, elimi suremez oldum son gunlerde siteye, hatta bekleyen dosyalar olmasina ragmen.
Ama rehavet dediysem de o kadar degil elbet, bahar temizligi bile yaptim, ohh misler gibi. Belki de ondan kalan yorgunluk mu demeli, neyse iste boyle yani bendeki son durumlar....

Yemek etkinliginin bu konusu beni cok sevindirdi, cok guzel bir konu bence. Yoresel mutfaklara oldukca merakliyim cunku, Anadolu'nun yemek kulturu o kadar zengin ki, insan her gun yeni birseyler ogrenebiliyor. Ben yine kendi adima cok bir sey yapamadim diyecegim bu kez. Ay basinda bilgisayardan ucan fotograflar icinde burada yayinlanacak bir tarifim daha vardi oysa, o yuzden yine tek tarifle katilabilecegim.



Gecen yaz Ayvalik'ta halamdan aldigim kurutulmus fasulyeler. Bu zamana kadar yapamadigima hayiflaniyorum, zaten o kadar azdi ki ancak bu tarifi deneyebildim. Yemek ve biz grubuna sormustum tarifleri, Zeynep'cigim yumurtali kavurmasini tarif etmisti, baska bir arkadas ise bu tarifi. Halam da ayni sekilde kuzu etiyle pisen tarifi vermisti aldigim zamanlar. Kavurmasi insallah bir baska sefere. Ama aklimda, hatta bu yaz burada bulabilirsem bir miktar kurutmayi bile dusunuyorum, havalar iyice isininca tabii..




Etli Kurutulmus Fasulye Yemegi

Malzemeler ;

- 2 avuc kadar fasulye kurusu
- 150-200 gr kemikli kuzu eti (ben dana eti kullandim)
- 1 adet orta boy kuru sogan
- 1 yemek kasigi biber salcasi
- Yarim yemek kasigi domates salcasi
- 1 adet domates
- tuz ve biber


Yapilisi;

- Fasulyeleri 15 dk kadar haslayin, suyunu suzun. Yikayin.
- Etleri derince bir kabin icinde kavurun. (Etlerin yagini cok temizleyemedigim icin ben baska yag kullanmadim) Kiyilmis soganlari ekleyin ve kavurmaya devam edin.
- Dogranmis domatesleri ekleyip pisirin, salcalari ilave edin. Sicak su ekleyin, bir iki tasim kaynatin. Tuzunu ve biberini ayarlayin.
- Hasladiginiz fasulyeleri de ekleyip, etler yumusayana kadar pisirin.
Yaninda kuru sogan ve pirinc pilavi ile servis yapin...

Afiyet Olsun..

Yorumlar

  1. Hanifecim, ellerine sağlık çok lezzetli olur bu yemek hatta gruba mesaj yolladığında etli de yapılabileceğini yazmıştım sana hatırlıyorum...Pişerken ev de mis gibi kokar :) Babamların memleketinde bu yemeğe "hışık" deniyor ve kavurma et ile yapılıyor, özlemişim tadını yazın gerçektende biraz fasulye kurutturmalı anneme :) Sevgiler canım :)

    YanıtlaSil
  2. Safran'cigim merhaba,
    Ben ilk kez denedim ve cok sevdim, yazin deneyecegim olursa tabii burada. Mutlaka her yorede degisik isimleri vardir, ben ilk kez duydum bu ismi..
    Sana da guzel ve mutlu gunler..

    YanıtlaSil
  3. Selam,ellerine sağlık.Bizde de Giresun'un köylerinde fasülyeyi fırında kurutup saklarlar.Haşlanmış patatesle birlikte ya da sade kavurması çok güzel olur.Ya da mısır yarması,bulgurla birlikte çorbası yapılır.Canım çekti şimdi.

    YanıtlaSil
  4. Hanife'ciğim çok lezzetli olduğuna eminim, ellerine sağlık. Taze fasulye yavaş yavaş boy göstermeye başladı reyonlarda ama hala ateş pahası. Bu yaz ben de kurutabilir miyim sence?

    YanıtlaSil
  5. Hanife, bizim oralarda da yaparlar ama etsiz olarak. Uzerine sarımsaklı yogurt dokulup oyle yeriz. Eminim etliside guzeldir. Ellerine saglik, cok guzel bir tarif vermissin.

    YanıtlaSil
  6. Hanife Hanım vallahi ilk defa gördüm kurutulmuş fasulye.Bamya,patlıcanv.s bilirim de bunu yeni öğrendim.Çok değişik olmuş.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Arzu,
    Saydisin yemeklerin isimleri bile yetiyor insanin canini istetmeye.. Eminim hepsi cok guzeldir, ben kurutabilirsem bu yaz cesitli tarifleri deneyecegim.

    Burcu'cugum,
    Bizim burada genelde oluyor her zaman, ama amrika fasulyesi var soyle incecik, ben onu sevmiyorum, bekliyorum bizim bildigimiz fasulyelerin cikmasini.. sende kurutabilirsin tabii, Isatnbul'un sicaklari yeter sanirim. Ben aldigim minik biberleri mutafin duvarina asip kurutmustum gecen yaz, renkleri bile ayni kalmisti. Simdi corba ve kurufasulyelere atiyorum, cok lezzet veriyor..

    Nezaket'cigi,
    Bu sekilde ne guzel olur tahmin edebiliyorum. Usak'da biber kurusunu haslayip yogurtla yeriz, cok guzel olur...

    Ece,
    Cok tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  8. Hanife merhabalar,

    Epeydir yazmayınca merak ettim. Fasulyeler çok güzel görünüyor. Kurusunu hiç denemedim ve de yemedim. Ama diğer kurutulmuş sebze yemekleri gibi eminim tadı da harikadır görüntüsü gibi...

    Sevgiler
    Begüm

    YanıtlaSil
  9. ne güzel bu kuru fasulye meselesi degil mi? hasliyorsun hoop eski haline geliveriyor. bayiliyorum anadolu insaninin yaraticiligina ben hanife'cigim.
    tijen

    YanıtlaSil
  10. Hanifecim ben nayilirim taze fasulye yemegine, kurutulmusunu hic duymamistim leziz olacaga benziyor ellerine saglik.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Merhaba Begum,
    Uzun suredir cevap veremedim, cunku son gunlerde hastalikla bogustuk anne-ogul. Bu yemek gercekten, diger kurutulmus sebzelerle yapilanlar gibi cok lezztli oluyor, denemeni tasiye ederim.

    Tijen,
    Gercekten de Anadolu kadininin zekasinin ornegi bunlar. Ne kadar lezztli ve pratik..

    Ipek'cigim,
    Bulabilirsen denemeni tavsiye ederim sana da. Eger bu tarz yemekleri seviyorsan benim gibi.
    Bizde seni opuyoruz Ipek Teyze:)

    Zeynep,
    Taze fasulye benim de favorumdir. Kurutulmusunu belki daha cok begeneceksin, tavsiye ederim..

    Secgiler....

    YanıtlaSil
  12. Merhabalar, bizde bu kurutulmuş fasulyeye "puçuko" derler.Ben hiç yemedim ama sizinki çok lezzetli görünüyor.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu

Kabak ve Brokolili Mucver