Pratik Cozumler

Habersiz gelen misafirler, ansizin cani tatli cekmeler gibi durumlari hepimiz yasiyoruz.. Ben, bazen ozellikle tatli krizlerinde oyle uzun uzadiya mutfakta kalmakda istemem. Hani elimde bir cubuk olsa soyle bir dokunsam ve cikolatali bir cheesecake belirse birden diye duslerim hep.. Bu durumlar icin buzluguma sakladigim pocaga, kurabiye gibi cayin yaninda gidecek birsyelerim mutlaka olur, canim tatli birseyler falan cektiginde agza atacagim cikolatalar, biskuviler de vardir mutlaka.. Boyle zamanlar icin bazi oneriler sunuyorum sizlere.. Umarim begenirsiniz, tariflerden ilk ikisi bana, digeri Sevgili Safran'a ait.

Izgarada Kabak



Balkonumuzdaki mangalin dumanini cokca tutturuyoruz su siralar, bahar geldi ya, havalar da guzel, o zaman ne yapalim, tabii mangal... Esim bayagi bir etcidir, oyle boyle degil. Benim gibi bir sebze canavari mangal durumunda bile sebzeden vazgecmiz, en azindan bolca kozlenmis biber ve yesil salata ya da zeytinyagli hafif bir bahar yemegi yer yaninda..
Gecen gun esimin yaptigi sislerin yaninda ben, fotograflarini gordugunuz kabagi yaptim, tek kelimeyle enfes oldu.. Bol zeytinyagi, biraz kekik, taze cekilmis karabiber ve mozerella...... Baska soze ne gerek..
Once uzunlamasina, sadece bir tarafindan ince dilimlere ayirdim kabagi. Sonra fircayla zeytinyagi ve baharatlari karistirarak yaptigim sosu surdum, ardindan aralarina mantar, domates ve peyniri dizdim.. Sonra aliminyum folyoya sardim, esim de izgarada pisirdi, kendisi icin hazirladigi etleriyle beraber..




Izgara balik ya da etlerinizin yaninda yenilebilecek cok guzel, hafif ve sunumu bir o kadar da hos bir lezzet...


Armutlu Tart



Sadece 15 dakikanizi alacak bir tatli, eger elinizde tek kat bir kek ya da tart tabaniniz varsa.. Yuvarlak bir kek yapip iki katini ayri iki tart icin kullaniyorum, birini o an kullanmissam diger parcayi buzlukta sakliyorum. Uzerine sevdiginiz herhangi bir meyve ve puding.. En uste de sos, ister meyva soslari, ister cikolata.. Tamamen zevkinize kalmis..

Dort tane armudu ince elma dilimleri seklinde kestim, cubuk tarcin, vanilya ve birkac karanfille kaynattigim surupta pisirdim, 15-20 dk kadar. Soguyunca serbetiyle keki islattim iyice, uzerine armutlari dizdim. 2 bardak sutle puding pisirdim, 1 su bardagi kadar kremayi cirptim ve pudingle karistirdim, tartimin uzerine doktum. En ustune de kremayla erittigim cikolata... Cayin ya da kahvenin yaninda yenilebilecek bir tatlim olmus oldu, hem de cok kisa surede..


Vanilyali Mercimek Helvasi



Safran bu tatliyi yayinladigi gun hemen denedim ve ayni gun bitti. Muhtesem bir lezzet, cok kisa surede hazirlanabilen lezzetli bir tatli, hem de icinde ne oldugunu hickimse tahmin dahi edemez.. Bu da isin en eglenceni yani.. Evet, isminden de anlasildigi gibi icinde mercimek var. Tabii kurfasulyeden pasta olur da mercimekten helva olmaz mi? Olur, hem de cok lezzetli olur.. Ilik yemenizi tavsiye ederim, ben cok sevdim, evimizin lezzetlerinden biri oldu bile.. Tarifi burada.

Guzel, gunesli ve saglikli bir hafta diliyorum ....

Yorumlar

  1. Hanifecim,
    mercimekli helvanin tadini cok merak ediyorum. Demekki mercimek ile tatlida yapiliyormus :)
    Ellerine saglik güzel görünüyor!

    Selam

    YanıtlaSil
  2. Hanifecim ellerine saglik. Ben en cok kabagi merak ettim cok severim de!

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Hanife'ciğim, bayıldım şu kabaklı lezzete. Kendin pişir kendin ye aktivitelerinde yanıma alacağım mutlaka. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Canım ellerine sağlık...Hepsi harika görünüyorlar.
    Pınar

    YanıtlaSil
  5. Merhaba arkadaslar,
    Mercimekli helva ve kaba gercekten cok leziz ve pratik tariflerden. Denerseniz umarim begenirsiniz,
    sevgiler....

    YanıtlaSil
  6. Pinar'cigim,
    Cok tesekkur ederim.. Seni ve guzel Samanthayi optum.

    YanıtlaSil
  7. Hanifeciğim ellerine sağlık bayıldım tariflerine hepsi de çok pratik, hele o kabak mutlaka deneyeceğim bir akşam, mükemmel olmuştur tadı...Yanlız mercimekli helvanın resmini eşim görmesin :) neden dersen o gün yerken kendileri bu helvanın üzerine bence hindistancevizi dökmeliydin gibi bir yorum yapmıştı :)) şimdi resmi görürse bak haklıymışım diye havalara girer :)))Sevgiler canım, öpüyorum oğlumu da seni de :)

    YanıtlaSil
  8. hanifeciğim cok harıka gorunen bır tatlı , mutlaka denemek gerekıyor.mercımekle cesıtlı yıyecekler yapmıstım ama tatlı ılk defa duydum bakalım tadı nasıl olacak :) ellerıne saglık canım egemı ve senı opuyorum

    YanıtlaSil
  9. safran,
    Kabak gercekten pek haifi ve leziz oluyor, dene derim ben. Helva bahsettigim gibi favorimiz oldu bile. Ben de findik, ceviz falan olmadigi icinhindistan cevizi koydum, cok da yakisti, sen de gelecek sefer onunla ikram edersin esine. Ben de sizi optum..
    Sevgiyle arkadasim..

    Sher'cigim,
    Mercimekli helvayi yap mutlaka, ben ilik ilik cok sevdim, cok guzel oldu.. Ben de eni ve Jasmine i optum canim..

    YanıtlaSil
  10. kabağa bayıldım . ne kadar şık duruyor . acil denemek istiyorum

    YanıtlaSil
  11. HANIFE CANIM MEYVELI PASTANDAN YEDIGIM ICIN LEZZETINI BILIYORUM VE BUTUN ARKADASLARA YAPMALARINI TAVSIYE EDERIM OYLE HAFIF OYLE LEZZETLI ELLERINE SAGLIK HAMARAT ARKADASIM

    YanıtlaSil
  12. Merhaba V.B.
    Kabak cok begenildi, yiyen arkadasim hala soyluyor lezzetini, denersen uamrim begenirsin..

    Sermin'cigim,
    Afiyet seker olsun, her zaman yaparim. Senin lezzetlerinde gayet guzel yani.. Senin de ellerine saglik herzaman..

    YanıtlaSil
  13. tarifler süper ama bir de yazıcıdan çıkarabilsek daha iyi olacak.

    YanıtlaSil
  14. Merhaba,
    Tarifler ve fotograflar bazi sitelerde izinsiz ve isimsiz kopyalandigi icin kopyalama tusunu kaldirdim. Isterseniz arzu ettiginiz tarifleri bana bildirin, ben e-posta adresinize kopyalayip gondereyim..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  15. selam hanife kapak cok hos gorunuyor gelen yorumlarda destekliyor ilk firsatta deneyecegim ellerine salik
    Sirin/hollanda

    YanıtlaSil
  16. Sirin merhaba,
    Uzun suredir ses gelmiyordu senden:) Hosgeldin..
    Kabak cok begenildi, bilmiyorum denedi mi arkadaslar, ama sebze seviyorsan bunu da cok sevecegine eminim..

    Montreal'den selamlar, sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu

Kabak ve Brokolili Mucver