Sebzeli Firik Pilavi




Firik bulguruyla ilk kez Sevgili Asli sayesinde tanismistim. O zamandan beri merak ediyordum tadini. Gecenlerde gittigimiz Turk marketinde bir baktim koca bir cuval firik bulguru. Altin bulmus gibi, hani tadini cok severmis, yillardir yemedigim birsey bulmus gibi sevindim. Hemen aldim bir miktar. Fiyati bayagi farkliydi diger bulgur cesitlerine gore, kilosu neredeyse 7 dolar civari. Bilemiyorum Turkiye'de kac para? Yoksa buradaki Turk marketi fiyatlandirmada abartmayi bile asiyor cogu urunde, 200 gr kadar patlican kurusu 5 dolar mesela. Bizler yani ben ve tanidigim birkac arkadasim, Arap marketlerde bircok urunumuzu daha ucuza buluyoruz. Buradaki yerel gazeteler ilan veriyor, kendi marketlerimizi destekleyelim, alisverislerimizi oralardan yapalim diye. Aradaki fiyat farklarini gorunce boyle bir destek komik olabiliyor, yani enayi yerine koyuluyormus gibi hissediyorsun kendini. Ama baska marketlerde bulamadigimiz bircok seyi, fiyatina bakmadan aliyoruz tabii. Ornegin istek uzerine dondurulmus hamsi ve istavrit gelmisti bir zamanlar, simdilerde yok, fiyat cok pahali oldugu icin getirtmiyorlarmis, kus gribi etkisiymis. Hamsi ilanini gorunce solugu orada almistik, fiyatina falan bakmadan almis, aksama bir guzel pisirip bayram etmistik, ailecek. Neyse konu disimiza cok tasmayalim.

Yarim kilo kadar aldim firik bulgurundan, iyiki de almisim, cok sevdim, kendine has bir kokusu var ve lezzeti cok guzel, bulabilenler icin tavsiye ederim. Ben hem Asli'nin tarifini hem de elimdeki Lezzet dergisinde verilen etli tarifi soyle bir okudum, bazi malzemelerim eksikti falan, kendimce bir tarif tuttum sonunda, bol sebzeli, vitaminli ve bir o kadar da doyurucu.. Cocuklarimiz icin tavsiye edebilecegim bir tahil bulgur, gun icinde ihtiyac duyacaklari enerjiyi tek basina saglayabiliyor, bitkisel protein ve nisasta kaynagi, diger karbonhidratlara gore B vitamini ve posa acisindan daha zengin.


Malzemeler;

- 2 su bardagi kadar firik bulguru
- 200 gr mantar
- 1 adet kuru sogan
- 2 dis sarimsak
- 1 adet kirmizi biber
- 1 adet kucuk boy patlican
- 3-4 yemek kasigi zeytinyagi
- 3.5 -4 su bardagi kadar ilik su
- tuz ve karabiber

Yapilisi;

- Yemeklik dogradiginiz sogan ve sarimsagi zeytinyaginda pisirin. Yine yemeklik dogradiginiz biberi ekleyin. Cok ufaltmadan kestiginiz mantarlari ve patlicanlari da ekleyin ve surekli karistirarak pisirin.
- Ayikladiginiz bulguru tencerinize ilave edin, biraz cevirip suyunu ekleyin. (Ben ilk kez yaptigim icin goz karari soyle uzerine 1 parmak gececek kadar su ekledim, yeterli geldi)
- Tuzunu ve biberini ayarlayin.
- Tencerenin kapagini kapatip kisik ateste pilav suyunu cekene kadar pisirin.


* Bol yesil salata ve illa ki yogurtla (ev yapimi tercih sebebidir:)) ) servis yapin, afiyetle yiyin, hatta beni de cagirin, hep beraber yiyip, mutlu olalim guzel bir sohbet esliginde.....

Yorumlar

  1. Turk marketlerin pahali satmasi konusunda haklisin. Bir de Arap marketlerinde bazi urunlerin tarihi gecmis oluyor. Hic firik pilavi yemedim gorursem alip ben de tarifini deneyeyim ama kolumun iyilesmesini bekleme gerek sanirim :)

    YanıtlaSil
  2. Hiç firik pilavı yemedim ama firik bulguru görmüştüm bir markette alıp ben de deneyeceğim, segiler Hanife'ciğim, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Hanife merhaba,
    Firik pilavına bayılırım. Hele o isli lezzeti ve kokusu var ya enfes olur.. Ben zaten oldum olası isli lezzetleri severim o yüzden bunu ilk denediğimde bayılmıştım. Ben Türkiye'de daha henüz bu bulguru satın alacak yer bulamadım sen şanslısın. Bilenn varsa bana söylesin çünkü ben de evde denemek istiyorum.
    ellerine sağlık nefis görünüyor..
    Evren

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Nevin,
    Burada cok iyi bir arap marketi var, cok kaliteli mallari ve Turk mallarini temiz ve guvenilir sekilde satiyor, genelde oradan aliyorum ben, ama dedigin gibi tarihi gecmis urunlere rastlamak mumkun tabi baska marketlerde. Turk marketlerinin durumu orada da ayni demek, ilginc.. Kolun icin cok gecmis olsun, tyez zamanda iyilesirsin insallah, yemegi denersen umarim begenirsin...

    Safran'cigim,
    Ben cok sevdim gercekten, bundan sonra cokca yaparim artik, denersen umarim begenirsin arkadasim..

    Evren'cigim,
    Turkiye'de organ+ik urun satan marketlerde bulunabiliyor saniyorum, belki misir carsisinda falan, ya da Antep mutfagina has malzeme satan yerlerde bulabilecegini dusunuyorum.
    Umarim bulabilir ve sen de denersin evinde..
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Hanifecim,

    Ben bulgurlu her seye bayiliyorum acikcasi bu tarif de eminim super lezzetlidir. Bizim burada da Hint marketleri cok yaygin. Tursular Turkiye'den geliyomus mesela:) Bazi seyleri oradan aliyoruz biz de.

    Opuyorum cok tatlim...

    YanıtlaSil
  6. Zeynep'cigim merhaba,
    Hint marketleri burada da cokca var, ben pek gitmedim simdiye dek. Ama orada da Turk markalari bulunabiliyormus. Ne yapalim, yoklukta nerede varsa oraya bakiyoruz degil mi?? Taze ve temiz olmasi kosuluyla tabii. Bence firik bulgurdan bir basamak daha guzel:)) Denersen begenirsin umarim..

    Ipke'cigim,
    Inanir misin, ben bir adet kucuk patlican da koymustum bu pilava, sen soyleyince hatirladim, ama hep sanki birsey unutmusum gibi gelmisti yazarken ama tamamem aklimdan cikmis, hemen tarife ekleyecegim. Sadece patlicanli kesinlikle cok guzel olur, afiyet olsun..
    Biz de sizi opuyoruz oglumla..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu

Kabak ve Brokolili Mucver