Yengec ve Avakado Salatasi


Ege'nin dogumgununde yapmistim bu salatayi ve tarifini simdi yayinliyorum. Yengec eti cogumuz icin yabanci bir tad belki ama ben deniz urunlerini cok sevdigimden begenerek tuketiyorum. Bazi salatalarda ve makarnayla cok yakisiyor bence. Partide yengeci ilk kez yiyen bir iki arkadasim da begendi bu salatayi, ozellikle benim sayemde yengec gibi yabanci yiyeceklere alistigini soyleyen Sermin'in favori salatasiydi:))
Tarifi Dr. Atkins'in kitabindan aldim ve su teresinin pismesi haricinde tum verilen talimatlara uydum.. Degisik lezzet arayanlar icin denenebilecek bir tarif..

Kap= 1 buyuk su bardagi
Malzemeler;

- 1/4 kap dogranmis kereviz sapi
- 1/4 kap ince kesilmis tatli kirmizi biber
- 1/4 kap mayonez
- 1/4 kap limon suyu
- 2 yemek kasigi kapri
- 1 tatli kasigi kimyon
- 450 gr pismis yengec eti
- 2 adet olgun avakado, kup kup dogranmis
- 2 demet su teresi, buharda pismis (ben cig olarak kullandim)
- tuz ve taze cekilmis karabiber

Yapilisi;

- Ilk yedi malzemeyi derin bir salata kabinda karistirin. Tuzunu ve biberini ayarlayin.
- Avakado ve yengec etini ekleyin, cok ezmeden karistirin.
- Su teresini yayvan salata kabina yayin, salatayi uzerine yerlestirin. (Ben su teresinin ceyrek kadar kismini salataya da ekledim, kalanini salatinin altina koydum). Hemen servis yapin..

Afiyet Olsun.

Yorumlar

  1. hanife ellerine saglik bende bir zamnlar atkins diyeti yaparken atkins tariflerini tek tek denerdim bunu kacirimisim galiba sitesinde rastlamadim cunki yada dikkat etmedim deniyecegimden kuskun olmasin..
    ellerine saglik

    YanıtlaSil
  2. Asya'cigim,
    Ben kitabini dollar store da buldum, inanabiliyor musun?? Bir zamanlarin unlu kitabi oralara kadar dusmus:)
    Tarif kitapdan. Sitesini bilmiyorum. Denersen sevecegini dusunuyorum..
    Gorusmek uzere..

    YanıtlaSil
  3. canim hanifim beni bir cok sevmem yemem dedigim hatta hic agzima surmedigim deniz urunlerine alistiran arkadasim gercekten salatan harikaydi

    YanıtlaSil
  4. Hanifecim biz de ailecek cok severiz yengec etini, avakado ile hic denemedim, listeye alindi ;)

    Ege'mi ve seni kocaman opuyorum, sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Sermin'cigim,
    Afiyetler olsun, her zaman beklerim:)

    Zeynep'cigim,
    Biz de seni opuyoruz, salatayi seversiniz umarim.

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Hanife'ciğim,
    En çok sevdiğim deniz ürünlerinden biridir yengec.Ne yazıkki buralarda balık gibi sık sık yapamıyoruz,çünkü herzaman bulunan bir ürün değil.Ellerine sağlık avakado ile de hiç denememiştim açıkcası.Haşlanmış yer fıstığı ile çok severim birde öyle dene harika oluyor.Ellerine sağlık,mutlu bir hafta diliyorum.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Hanife'ciğim bir güzel ve değişik tarif daha. Ellerine sağlık. Eminim nefis olmuştur.

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Hanife harika görünüyor ben yengeç etine bayılıyorum.Bu lezzetli ve orjinal salatayı mtlaka deneyeceğim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Hanifeciğim,
    farklı ve güzel bir salata olmuş ellerine sağlık. görüntü ise tam bir renk cümbüşü..

    YanıtlaSil
  10. salata çok güzel görünüyor hanifecim,yengeç eti tatmadığımdan biraz ilginç geliyor ama eminim lezzetli olmuştur.. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık, yine çok güzel görülüyor. Yengeç eti cidden çok iyi oluyor. Burada Akdeniz lokumu diye birşey var, okyanus lokumu da diyorlar ona bayılıyorum. Yalnız yengeç etinden olduğu iddia edilse de bence balık eti karıştırılmış gibi birşey. Tarator ile güzel oluyor. Konu ile çok ilgili değil ama aklıma geldi işte...

    YanıtlaSil
  12. cok guzel bisey ortaya cikti taaa buralardan belli
    bu acele denenmelii gibime geliyor
    midem ve gozlerim hemfikir bu konuda suan :)

    YanıtlaSil
  13. Hanife'cim merhaba,

    Sadece ses edeyim hatrini sorayim diye girdim.Iyisin degilmi...Sana yazamadim ya ne zamandir cok oldu gibi hissettim.Kolay gelsin...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Burcu'cugum,
    Demek yengeci tadanlar sevmis benim gibi:)
    Salata ok guzel oldu avakado ve yengec yakisiyor birbirine, denersen seversin umarim.

    Merhaba Sevda'cigim,
    Tesekkurler..

    Merhaba Hayat,
    Dedigim gibi basta ilginc gibi ismis, tipi falan ama tadanlar seviyor:)

    Merhaba Renkler,
    Merak ettim nedir ki bu akdeniz lokumu?? Tarifi var mi sende?

    Biskuutcugum,
    Dene seveceksin:)


    Sevgili Gulenay,
    Canim, cok tesekkurler. Oldukca yogunum yine bu gunlerde, tasinacagiz da:))
    Sok haberi yakinda paylasacaktim ama buraya kismetmis, bir aydan fazladir ev ariyoruz..
    Tesekkurler inceligin icin..

    YanıtlaSil
  15. Akdeniz lokumu yengeç eti ile yapılan bir tür pane... Hiç denemedim ama burada hazır marketlerde satılıyor. Sanırım yemgeç etini bir tür balık köftesi gibi yapıyorlar, galeta ununa batırılıyor, kızartılıyor. Bir de o yengeç ayaklarına batırıyorlar ki oradan tutup yiyebilesin. Tarator ile nefis oluyor.

    YanıtlaSil
  16. Muhtesem br tad olduguna eminim. Burada balik kofteleri var, hazir arada yiyoruz, cok leziz ama yengecinki daha iyidir bence:)
    Tesekkurler trif icin..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu

Kabak ve Brokolili Mucver