Hanifenin Tarifleri: Soganli Et Kavurma

Cuma, Ocak 19, 2007

Soganli Et Kavurma


Ozgul abla buradaki tarifi verdiginden beri sarabi et yemeginde kullanmak aklimdaydi. Henuz o tarifi deneyemedim ama, gecen gun sogan ve domatesle kavurmayi dusundugum eti, sisenin dibinde kalan sarabla pisirdim, sadece denemek adina, hani nasil olur falan diye..
Hos aromali, degisik bir lezzet oldu.

Tarifi cok basit,
Ince seritler halinda dogradigim etleri soya sosunda dinlendirdim yarim saat kadar, sos sadece 1-2 yemek kasigi kadar..Uzun seritler halinde dogradigim soganlari kavurdum once, hafif yumusadiktan sonra ayri bir kaba aktardim ve cok az sivi yag ilavesiyle etleri pisirdim.. Domatesi kupler halinde dograyip, etler yumusadiktan sonra ilave ettim. Tuzunu ve biberini ayarladim.. Soganlari ekleyip, domatesler iyice yumusayana kadar kisik ateste pisirdim. Sarabi ilave ettim, soyle bir karistirdim, bir 5 dk daha pisirip altini kapattim..

Denemek isteyenlere kolay gelsin. Ozellikle bol yesil salata yaninda ve kizarmis ekmekle tavsiye ederim..
Afiyetle...



At 5:17 ÖÖ, Ocak 23, 2007, Blogger bocuruk said...

Sevgili Hanife,
Çok güzel bir yemek. Ellerine sağlık :)

 
At 1:26 ÖÖ, Ocak 24, 2007, Blogger munevver said...

Hanife,balıkta beyaz şarabı,kırmızı ette ,kırmızı şarabı seviyorum ben de.Alkolü uçuyor.Aroması kalıyor.Güzel bir tat veriyor.Ellerine sağlık.
Sevgiyle,nanelimon...

 
At 7:59 ÖÖ, Ocak 24, 2007, Anonymous leziz said...

hanifeceğim ellerine sağlık...harika görünüyor.....

http://leziz.blogcu.com

 
At 9:12 ÖÖ, Ocak 24, 2007, Anonymous ESRA said...

ben eti ancak böyle yemeklerde seviyorum ve sizinki de çok nefis gözüküyor ellerinize sağlık
sevgiler

http://buyuleyenmutfakkokusu.blogcu.com/

 
At 5:09 ÖS, Ocak 24, 2007, Blogger Hanife said...

Tesekkurler arkadaslar..
Munevver'cigim, sarabi ben sevdim yemeklerde, simdi balik yemeginde denemek istiyorum..
Sevgiler..

 
At 2:49 ÖÖ, Ocak 25, 2007, Blogger damak tadı said...

Sevgili Hanife'ciğim,
Şarap her türlü et yemeklerine çok yakışıyor tatlım..Senin yemeğinde çok nefis olmuş ellerine sağlık,afiyetler olsun..
Hanife'ciğim kuşbaşı tavukları susuz pişirdiğinde (kavurma gibi) birde onlara beyaz şarap eklemeni tavsiye ederim..
Şayet soya sosu kullanacaksan kırmızısını dene derim.Tabiiki yanında baharatlarını da unutma tatlım..Muhteşem bir tat yanında bir kadeh de şarap olunca birde şöminenin karşısında isen offffff..

Aaaaa nerden nereye geldim Hanife'ciğim canım kusuruma bakma..
Sevgilerimi gönderiyorum..

 
At 10:23 ÖÖ, Ocak 26, 2007, Blogger Hanife said...

Merhaba Gul,
Tavsiyelerin icin cok tesekkur ederim..
Sana ve ailene guzel birhafta sonu dilerim..

 
At 9:32 ÖÖ, Ocak 27, 2007, Anonymous Derya said...

Merhaba yemek bayağı güzel görünüyo ben de et yemeklerini seviyorum denemek isterim ama eşim hiiiç sevmiyo maalesef, 2 kişi yaşayınca da tek kişilik yemek yapmak işime gelmiyo, resme bakıp iç geçiricem anlaşılan :-)

Derya
www.bolbolye.com

 
At 7:41 ÖS, Ocak 27, 2007, Blogger Hanife said...

Merhaba Derya,
Ilk kez et sevmeyen erkek duydum:) Benim esim de et olmazsa yedigi yemegi yemkten saymiyor:)
Cok az miktar yapip kendin icin pisirebilirsin, ben sebze yemeklerini sadece ben ve Ege yedigimizden az yapiyorum..
Sevgiler..

 
At 11:42 ÖÖ, Ocak 28, 2007, Blogger Mr_Turkish_Delight said...

Insan yanliz yasarken böyle yemekleri özlüyor biliyormusun, "ev yemekleri" ya da benim icin "anne yemekleri".
Ac ac cok kötü geldi valla, of of.
kactim ben.
Egem i öptüm :)

TD

 
At 5:43 ÖÖ, Ocak 29, 2007, Blogger damak tadı said...

Canım sana ve ailene mutlu bir hafta diliyorum hemde en güzelinden..))

Sevgiler

 
At 6:03 ÖÖ, Ocak 29, 2007, Blogger Rabia said...

Hanifeciğim çok güzel görünüyor. İştah açıcı. Ellerine sağlık.
Sevgilerimle...

 
At 1:39 ÖS, Ocak 29, 2007, Blogger Hanife said...

O kadar anne yemegi gibi degil TD. Yani sen de kendin icin yapabilirsin, cok basit:)) Ac ac bakma sen en iyisi yemek sayfalarina:))
Ege'de abisine selam soyluyor:)

Gul'cugum,
Cok tesekkurler..

Tesekkurler Rabia..

 
At 2:47 ÖS, Ocak 29, 2007, Blogger Irem said...

Merhaba yeni bir mim konusu çıkmış "hakkınızda bilmediğimiz şeyler".. Ben de sizi mimledim eğer sakıncası yoksa,

Egemi öptüm yanaklarından, Hoşçakalın.

 
At 1:07 ÖS, Şubat 05, 2007, Blogger Hanife said...

Tesekkurler Irem:)

 
At 1:02 ÖÖ, Şubat 20, 2007, Anonymous sena said...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

 
At 8:32 ÖS, Şubat 20, 2007, Blogger Hanife said...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

 
At 4:32 ÖÖ, Şubat 22, 2007, Anonymous Adsız said...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

 
At 9:27 ÖÖ, Şubat 22, 2007, Blogger Hanife said...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

 

<< Home