Muzlu Kek & Muffin



Istanbul'a gelmeme sayili gunler kaldi desem:) Gerci son gunler biraz yogun ve zor geciyor ama sayili gun deyip, sabirla beklemedeyiz. Hergun ana ogul okulumuza gidiyoruz ki, yanliz gunlerde can simidi bizim icin. Eskiden Cuma en sevdigim gundu, simdiyse hafta sonunu nasil gecirsem diye dusunup hayiflaniyorum. Benim gibi sosyal biri icin bu kadar durgunluk fazla, ama ne yapalim, Allah baska zorluk, dert vermsin diyorum. Ege icin is daha zor.. Okuldan eve donuslerde sinif arkadaslarindan ayrilmak istemiyor. Ayni apartmanda oturan arkadaslarin cocuklariyla, yollarda bile yaramazligin sinirlarini zorluyorlar. Eve gelince biraz televizyon, biraz anneyle sohbet, yemek falan derken aksam oluveriyor..
Bekliyoruz yanii. 29 Mayis buyuk gun:)

Baharatli ve Muzlu keki okul icin yapmistim. Ege'nin ogretmenine verince kadincagiz tesekkur edip, yari saskin bakti yuzume, kimbilir belki ilk bende gordu boyle birseyi:)
Ben de arkadaslarima ikram ettim elbet, sonra tarif elden ele dolasti. Adim asciya cikti:) Ardinden konu yogurda geldi. Ev yapimi yogurdu (tabii dogal yogurdu bilen sadece 2-3 kisi:) ) duyanlar 'yaaaa' nidalariyla saskinliklarini dile getirdiler. Yogurt yapmak belki onlar icin ev yapmaktan daha karmasik..
Neyse efendim, velhasil bizler yedik, bitirdik. Denemek isterseniz buyrun tarifler;

Baharatli ve Muzlu Kek

Tarif Le Guide Cuisine dergisinin eski bir sayisindan.

Malzemeler;

- 2.5 kap un
- 1/2 kap oda sicakliginda tereyag
- 1+1/4 kap seker
- 2 yumurta
- 1/2 kap eksi krema (yogurt kullandim)
- 1 tatli kasigi vanilya
- 2 tatli kasigi kabartma tozu
- 1 tatli kasigi tarcin
- 1 tatli kasigi karbonat
- 1/2 tatli kasigi kucuk muskat
- 1/2 tatli kasigi karanfil
- 1/2 tatli kasigi tuz
- 1.5 kap muz, pure haline getirilmis (orta boy 4 adet muz)




Yapilisi;

- Firininizi 180C ye ayarlayin. Tereyag ve sekeri krema haline gelinceye dek cirpin. Cirparken yumurtalari tek tek ekleyin.
- Yogurt ve vanilyayi ekleyin.
- Ayri bir kaba un, kabartma tozu, karbonat, tuz ve baharatlari eleyin ve karistirin. Bunu sivi karisima ekleyin. Daha sonra muzu ekleyin ve karistirin.
- Yaglanmis kek kalibiniza bosaltip, 40-45 dk ya da ortasina batirdiginiz kurdan kuru cikincaya kadar pisirin. 10 dk kadar sogutup, kalipdan cikarin ve izgara telinin uzerinde sogutun.


Beyaz Cikolatali & Muzlu Muffin



Muzlu kekleri seviyorum. Ama itiraf edeyim bu tarif en sevdigim oldu:) Bir de yillar once, eski bir arkadasimdan aldigim muzlu ve hashas tohumlu keki cok sevmistim. Kimbilir tarif nerede simdi, eve (!) gidince bir bakmali, anneme sormali. Arkadasim luks bir otelde birkac gunluk pasta, kek kursu almisti. Ben de' ne gerek var ki' diye gecirmistim icimden:) Nerdennnnn nereye degil mi?? Ev hanimi olacagim da, mutfaga merak saracagimda, yeni tarifler deneyip, her gordugum yemekle ilgili yazilari okuyacagim falan filan... Hayat iste, karsiniza nerede ne cikacagi hic belli olmuyor.
Benim yazasim gelmis dostlar, uzun zamandir yazmamaktan belki, kimbilir. Lafi uzatmadan kekin tarifine geceyim. Asil tarif burada .

Malzemeler;

- 1+3/4 kap un
- 1/2 kap seker
- 1/4 kap esmer seker
- 1 tatli kasigi kabartma tozu
- 1/2 tatli kasigi karbonat
- 1/4 tatli kasigi tuz
- 65 gr beyaz cikolata
- 2 buyuk yumurta, hafif cirpilmis
- 113 gr, 8 yemek kasigi tereyag, erimis ve sogumus
- 3 adet muz, iyice ezilmis
- 1 tatli kasigi vanilya



Yapilisi;

- Firininiz 180Cye ayarlayin.
- 18 adet muffin kalibiniz yagli kagitla kaplayin ya da yaglayin.
- Tum kurulari ve cikolatayi bir kapta karistirin.
- Derin bir kabin icinde de muz, yumurta, tereyag ve vanilyayi karistirin ve kuru malzemelere ekleyin. Spatulayla cok fazla karistirmadan yedirin. (Fazla karistirmak muffinlarin yumusak olmasini engelleyecektir)
- Malzemeyi kaliplara 1/3'u dolacak sekilde paylastirin.
- 20-25 dk ya da kurdanla kontrol edip, emin olana dek pisirin.

Not; Ana tarifte uzerine dilim muz eklenmis, ben koymadim.

Afiyet Olsun.....



Yorumlar

  1. Ne güzel, yakında burada olacaksın ha? O yüzden zaman geçmek bilmiyorur...

    YanıtlaSil
  2. Canım Hanife'ciğim, sana bahstetiğim yerin adresini veriyorum,kusura bakma geciktim ama .Ancak onlar yer değiştirmiş ,bayağı aradım bulmayınca ,ve ne yazık ki fiyatları artmış malzemelerinde .Yine de piyasaya oranla iyi kalıyor.
    ÜÇ-ER kirtasiye
    Sabuncu Han Rızapaşa Han Giriş Kat.N0:36 Eminönü
    Ege'yi ve seni çok öpüyorum.Bu arada bende bayılırım muzlu keklere.Ellerin dert görmesin.

    YanıtlaSil
  3. Hanife'ciğim,
    Şimdiden hoşgeldiniz diyorum. Umarım rahat bir yolculukla varır, sevdiklerinize kavuşursunuz. Kusura bakma canım, pazardan aldığım deniz börülcelerini ayıklarken soruna yanıt vermediğimi farkettim. İstanbul'da Tansaş'lara bir bak derim, bir ara onlar bulunduruyorlardı. Sonra bir de Beyoğlu Balık Pazarı'nı biliyorum. Gerçi son bir kaç yıldır İstanbul pazarlarında dolaşamadım, belki bazı pazarlarda satılıyordur artık deniz börülcesi.
    Tijen

    YanıtlaSil
  4. Hanife'ciğim,
    Sağlıkla gelin inşallah. Kekler de çok güzel görünüyor ellerine sağlık:)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Hanife merhaba canım iki tarifinde güzel ama muffin tam bana göre olmuş çünkü içinde benim çok sevdiğim beyaz çikolata varmış ellerin dert görmesin ellerine sağlık.
    Sevgiler…

    YanıtlaSil
  6. Evet Renkler'cigim, az kaldi ve gun sayiyoruz anne ogul:)

    Cilek;cigim,
    Sagolasin adres icin. Tijen'e de sormustum sebze falan icin, adresler geliyor ve ben not ediyorum defterime:)
    Cok sagol yeniden. Seni ve minikleri opuyoruz..

    Tijen'cigim,
    Sagolasin. Marketlere ve balik pazarina bakacagim. Umarim bulurum. Sagol guzel dilegin icin:)

    Bocuruk'cugum,
    Cok sagol..

    Perihan'cigim,
    Beyaz cikolatayi ben de cok seviyorum. Tarifi denersen seveceksin eminim:)

    YanıtlaSil
  7. Hayirli yolculuklar diliyorum. Sagsalim gelin, sevenlerle, özleyenlerle cook güzel vakit gecirin.
    Ben de muzlu tatlari cok seviyorum, cup ölcüsünü benim anlayacagim ölcüye nasil uygulayabiliriz?
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Ellerine saglik Hanife, ne guzel tarifer bunlar boyle. Ege de bayila bayila yemistir sanirim. Ah keske benim kizim da yese. Herneyse bu arada asagidaki tatli da serin serin bu sicakta (Dubaide) pek bir iyi geldi. Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Tata'cigim,
    Sagolasin dileklerin icin.
    1 kap Amerikan cup olcusu. Kurularda 227 ml sivilarda 237 ml ediyor. Orta boy su bardagi kadar. Ayrica buradaki linkten olculere bakabilirsin.
    http://hanifedentarifler.blogspot.com/2005/05/ller.html

    Nukhet merhaba,
    Semi fredoyu begendigine sevindim. Ellerine saglik:)
    Kekleri Ege cok sevmiyor ama muffindan yemisti:) Tatli hamur isinden ziyade tuzlulari daha cok seviyor.
    Sevgilerimle arkadaslar..

    YanıtlaSil
  10. Hanifeciğim,
    Ellerine sağlık, kek de muffin de çok güzel olmuş. senden kötü tarif çıkmaz zaten... sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Hanifeciğim, annler gününü kutlar oğulcuğunla birlikte nice sağlıklı ve mutlu yıllar geçirmeni diliyorum! Ege'ye ve sana kucak dolusu sevgiler!

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Hanife,
    Anneler gunun kutlu olsun

    YanıtlaSil
  13. Hanife'ciğim,
    Anneler günün kutlu olsun canım:)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  14. Hanife cok az kalmis yolculuguna. Guzel yolculuklar size. Umarim Turkiye yolculugunda cok guzel gecer.
    Muzlu keklerini deneyecegim ben sw muzlu kekleri seviyorum. Bir de eve alinan muzlardan bir kaci yenmeden kalinca en iyi cozum kek yapmak oluyor haliyle :)

    YanıtlaSil
  15. Hanife'ciğim,anneler günün kutlu olsun.Yaramaz Ege'yi ve seni sevgiyle kucaklıyorum.

    YanıtlaSil
  16. Cok tesekkur ederim arkadaslar. Sizlerin de anneler gunu kutlu olsun:))

    Curly'cigim,
    Kalan muzlari fazla kararmadan buzluga atiyorum ben. Kek yapacagim zaman elimin altinda bolca muz oluyor:) Tarifleri denersen begenirsin umarim.
    Dileklerin icin de ayrica tesekkur ederim. Gunler azaliyor ama gecmek bilmiyor:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu

Kabak ve Brokolili Mucver