Yeniden Sobe

3*3 Oyununda bu kez de Dilek ve Hale tarafindan sobelendim.
Hemen cevaplayayim efendim..




1.1. Daha önce yasadigim üc sehir:
Istanbul'um, Montreal ve su gunlerde Toronto..

Pek yakinda yeni bir surpriz yapabiliriz:)

1.2. Tatil icin gittiginiz gördügünüz ve önermek istediginiz üc yer:
Budapeste, cok begenmistim, keske daha uzun kalip bol bol gezebilseydim.

Ayvalik ve civar sahilleri..

Marmaris, Icmeler..

1.3. Yasamak istediginiz (görmediginiz de olur) 3 sehir?
Turkiye'de ozellikle Ege'de bir yerlerde..

2.1. Su anda ki mesleginiz nedir?
Annelik

2.2. Dünyaya yeniden gelseydiniz, hangi meslegi yapmak isterdiniz?
Tiyatro oyuncusu ya da dansci olmayi cok isterdim. Cocuklugumda en buyuk hayalim balerin olmakti. Evde hoplayip, ziplayip dururdum:) Lise yillarindaki tek askimsa tiyatroydu, ama oylece kaldi.

2.3. "Kesinlikle ben yapamazdim" dediginiz meslek nedir?
Kasaplik:)

3.1. Yasam felsefenizi olusturan sözlerden biri?
Inandigim bir seyi yaparim, yapmamis olup sonra pisman olmaktansa yapip, ilerde neden yapmadim diye sormamayi yeglerim. Anlik yasarim, ya da yasardim demeli..
Zamani dolu dolu yasamaya calisirim.

3.2. Bir kitapdan alinma, cok sevdiginiz bir cümle veya paragraf veya bölüm
Begendigim her kitapta mutlaka kenara not edilecek yerler bulurum. Simyaci, Olu ozanlar dernegi gibi gencligimde okudugum kitaplardan cokca notlar almistim, ama kimbilir o notlar simdi nerelerde..
Son bitiridigim kitapdan ( Babil'de Olum Istanbul'da Ask) bir iki satir yazacagim. Uzun zamandir okumak istedigim bu guzel kitabi gecenlerde bitirdim. Lisedeyken divan edebiyatini severdim, ama sonra unutup gittim. Siirle pek aram olmadigindan belki de.
Ama kitabi okurken yine o ahenkli satirlari okumak cok keyif verdi. Okumayanlariniz varsa tavsiye ederim..

Istanbul'um hakkinda soylenmis;

Bu sehr-i Sitanbul ki bi-misl u behadir
Bir sengine yek-pare Acem mulku fedadir
Nedim

Bu paha bicilmez Istanbul sehri ki dunyada bir benzeri daha yoktur. Oranin bir tek tasina, Iran diyari (veya butun ecnebi ulkeler) bastanbasa feda olsunlar.


3.3. Cok sevdiginiz bir siirin bir parcasi?
Cok fazla siir okumam, aklimda da tutamam bu yuzden.
Ama hemen ilk aklima geleni yazayim:)

Ağır ağır çıkacaksın bu merdivenlerden
Eteklerinde güneş rengi bir yığın yaprak
Ve bir zaman bakacaksın semâya ağlayarak......



Bilmiyorum sobelenmeyen arkadas kaldi mi? Yazayim yine de..

Likapali Kek'i Gulenay'a
Zencefilli Elma'yi Behiye'ye
Cikolatali Kek'i Cilek'e ikram ediyorum....

(Fotografini bir turlu yayinlayamadigim yukardaki orkideler, sevgililer gunu hediyem.)

Yorumlar

  1. Hanife'ciğim seni tekrar tanımaktan çooook mutluyum canım..Gönlüne sağlık canım benim..


    Sana ve ailene güzel bir hafta diliyorum..Sevgiyle kalın..


    Gül/d.tadı

    YanıtlaSil
  2. Hanifeciğim, demek sen de Budapeşte'yi çok beğendin, gerçekten çok güzel ama biraz da buruk bir şehir gibi geldi bana. Buda tarafındaki osmanlılardan kalma eserler de ayrı güzeldi. Ben de çok kısa bir zaman diliminde gezebilmiştim, ne tesadüf. En çok da Tuna'yı öyle çamurlu görmek üzmüştü beni. Ama şehirdeki evlerin ve eski binaların güzelliği inkar edilemez değil mi? Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Hanife, senin de aklinda Ahmet Hasim'in merdiven adli siiri kalmis, ben de cok severim onu. Ben ise aksam adli siirinden bir bölüm yazdim. O siirin hüznünü ilk kez Münih'te bir göl kiyisinda hissetmistim cünkü.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Hanifeciğim teşekkür ederim ikramını kaptım gidiyorum:) Yalnız yine mi taşınacaksın? Sürpriz demişsin ama, bekleyelim bakalım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Sen de sagol Gul:)

    Ben de ayni seyi hisettim biliyor musun Tulin. Hele Estargon kalesinde Osmanliya ait mezar basliklarini disarda yerlere birakilmis olarak gorunce sasirip kalmistim. Tuna cok guzeldi, ozellikle kaleden bakinca. Ama Bogazimiz hepsinden guzel demeyi de ihmal etmemistim:) Sirada Prag var demistim o zamanlar ama hala kismet olamadi:)

    Tata'cigim,
    Siirle cok aram yok bahsettigim gibi. Nazim, Orhan Veli, Ahmed Arif severim, ama bazi bazi satirlar kalmistir aklimda, aynen bu siirde oldugu gibi:)
    Simdi sayfana gelip o siir okuyacagim:)

    Behiye'cigim,
    Esim 1 ayi askin suredir baska bir sehirde. Orada calisiyor ve tasinma olasiligimiz var. Ama ben kara kara dusunuyorum, cok uzak. Buraya 3800 km kadar, Edmonton sehri. Bakalim hayirlisi:)

    YanıtlaSil
  6. Cevapalrini anca okuyorum Hanifecigim! Cok agol cevap verdigin icin!
    Kusura bakma gec kaldigim icin okumakta, cok fazla dolasamyiorum:((((
    Insan hayatta herseyi yapmali denemeli degil mi:) Hayat felsefeni sevdim....

    Seni ve Ege'yi öptüm!

    YanıtlaSil
  7. Sen de sagol Dilek'cigim,
    Biz de sizi opuyoruz..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu

Kabak ve Brokolili Mucver