Peynirli Su Boregi

Gecen hafta sonlarindan birinde yapildi bu guzel borek. Sevgili arkadasim Serpil olmasa benim boyle bir ise kalkisacagim yoktu. Sagolsun beni kirmadi Serpil, hem evime misafir oldu, hem de borek yapti. Nasil bir misafirperverlik bu degil mi? Oturmaya gelen kisi mutfaga sokulur mu? Vallahi, bu bizim ikimiz arasinda bir anlasma gibi oldu desem. Cok daha once, ben Serpil'in evine misafir olunca onun evinde yapmistik su boregini. Gelecek sefere de benim evde yapariz diye sozlesmistik. Hatta esi alismis, ben ne zaman evlerine soyle bir ugrasam- okul cikisi cay icimine falan- Hanife geldiyse borek yapsaniza der olmus:) Iste boyle basladi su boregi ziyaretleri. Gelecek sefer Allah kerim artik, manti mi olur, baklava mi olur bilinmez. Ama bu isten en cok beylerin memnun kaldigi kesin.

Ben sabahtan hamuru hazirladim, ama oldukca sert olan hamuru yumusatma calismalariyla isimiz cok uzun surdu. Sonucta oldukca lezzetli bir borek oldu. Kendimizle gurur duyduk:)

Malzemeler;

- 6 adet yumurta
- 7-8 kap un
- ilik su
- 1,5 tatli kasigi tuz
- ici icin peynir rendesi ve kiyilmis maydanoz
- yufkalari yaglamak icin tereyag ve zeytinyag
- ayrica haslamak icin su






Yapilisi;

- Yumurtalari bir kase icinde cirpin. Unu derin bir yogurma kabina alin, tuzunu ekleyin ve karistirin. Ortasini havuz gibi acin ve cirpilis yumurtayi dokun. Azar azar su ekleyerek kulak memesi kivaminda bir hamur elde edin. Uzerine mutfak havlusu orterek en az yarim saat dinlendirin.

- Hamuru esit miktarlarda bezelere ayirin. Her bir bezeyi unlayarak acin. Derim bir tencere icinde kaynamakta olana tuzlu suda yufkalari tek tek birer dakika kadar haslayin. Daha sonra soguk suya cikarin. Suyunu elinizle siyirip yaglanmis tepsiye dizin.

- Yufka aralarina erimis tereyag ve zeytinyagi karisimindan 2 yemek kasigi kadar yayin. 3-4 yufkada bir yaglamadan peynir serpin. En ust yufkayi yaglayip, 400C de isinmis firinda iyice kizarana dek pisirin.



* Bu olculerle birer adet 40cm lik ve 20cm lik tepsi borek cikti.
Beze buyuklugunu tepsiye gore ayarlamaniz gerekli. Mandalina buyuklugunde bezeler tepsiye tam geldi. Arzu ederseniz yufka sayisini artirarak daha kalin bir borek yapabilirsiniz.
Afiyetle..

Yorumlar

  1. Cok lezzetli görünüyor, ellerinize saglik. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Tesekkurler Kizilcik Surubu..

    YanıtlaSil
  3. Türkiyeye geldiğinizde bize de bekleriz. ben yanına çay demlerim:))

    YanıtlaSil
  4. merhaba gerçekten harika gözüküyor.

    YanıtlaSil
  5. pirzolaye.blogspot.com blogunun ve yemekyildiz.com sitesinin editörüyüm size de uygunsa sizin sitenizle link değişimi yapmak istiyorum. Lütfen olumlu veya olumsuz cevaplarınızı gönderirseniz sevinirim.

    İyi Çalışmalar - Mustafa yıldız.

    YanıtlaSil
  6. bu arada bana info@yemekyildiz.com
    veya mutafka@hotmail.com email adreslerinden ulaşabilirsiniz

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu

Kabak ve Brokolili Mucver