Cuma, Nisan 03, 2009

Fistikli Biscotti ve Hurmali Corek

Antep ve Kajun Fistikli Biscotti




Biscotti'yi cok sevmeme ragmen mutgafimda denenmisligi iki defayi gecmemistir. O kadar sevmeme ragmen neden daha cok pisirmedigimi ben de bilmiyorum:) Gecen aksam eski yemek dergilerimi karistirirken bayagi albenili bir biscotti tarifini gorunce, haydi dedim Hanife dogru mutfaga. Zaten aksam aksam yapacak cok fazla bir seyim de yoktu. Miskin miskin elimde kumanda, Tv'nin karsisinda oturmaktansa, yeni bir maceraya baslamali dedim.. Tarif bu zamana dek bir cok tarifini denedigim 'Le Guide Cuisine' dergisinden.

Malzemeler;

- 2,5 kap un ( ayrica 1 yemek kasigi kadar un)
- 1,5 cay kasigi kabartma tozu
- 1/2 cay kasigi tuz
- 125 gr tuzsuz tereyag
- 1 kap seker
- 2 buyuk boy yumurta
- 2 yemek kasigi badem esansi
- 3/4 kap ayiklanmis Antep fistigi
- 3/4 kap kajun fistigi ( iri parcalara kirilmis)

Yapilisi;

- Oncelikle firininizi 325F(165C) ye ayarlayin.
- Oda sicakligindaki tereyagini sekerle derince bir kapta krema kivamina gelene dek
karistirin. Her defasinda karistirmaya devam ederek tek tek yumurtalari ekleyin.
- 2,5 kap un, kabartma tozu ve tuzu baska bir kapta karistirin. Kuru malzemeleri yagli karisima ekleyip ikisini iyice yedirin.
- Fistiklari ekleyip homojen bir kivama gelene dek yogurun.
- Hamuru iki esit parcaya ayirin. Her bir parcadan, cok az un serptiginiz tezgahta 30 cm uzunlugunda, 3-4 cm genisliginde silindir seritler yapin.
- Isitilmis firinda 30 dk kadar ya da uzerleri hafif pembelesene kadar pisirin.
- Firindan cikarttiginiz hamurlari en az yarim saat sogutun. Dilimlere kesmemiz icin hamurlarin sogumasi gerekli. Sicakken kesilirse parcalanma olasigili cok yuksek.
- Sogumus seritleri verev sekilde 1 cm kalinliginda dilimlere kesin. Tekrar pisirdiginiz tepsiye yatay sekilde dizin. Bu kez 275F(135C) de 30-45 dk kadar ya da uzerleri altin sarisi olana kadar pisirin. Iyice soguduktan sonra kapakli bir kavanozda saklayabilirsiniz.

* Kurabiyeler ilinirken firinim bosa sogumasin derseniz benim yaptigim gibi arada bu baska bir sey pisirebilirsiniz.

Hurmali Corek



Uzun suredir mutfak dolabinda yenmeyi bekleyen hurmalari mahsun mahsun gormeye daha fazla dayanamayip, bunlarla da bir sey yapayim dedim. Hazir mutfaga girmisim ve firin sevgili biscottilerim icin bir sure bos kalacak. Bu arada pisecek basit, sekerli ve mayali bir hamur olsun dedim. Buzdolabini acip elime aldigim sut, tereyag, yumurta ve maya ile bir hamur hazirladim, daha biscottilere baslamadan. Zira bu hamurun mayalanmasi gerek. Bir yandan da minik minik dogradigim hurmalari sutle pisirip yumusatmaya basladim. Haydi bakalim kismet, ne cikarsa bahtima deyip basladim hamuru karistirmaya. Guzel bir sey olur insallah, tarifini veririm deyip olculerini alarak ekledim her bir malzemeyi. Soyle ki;

- 1 su bardagi ilik sut
- 150 gr tuzsuz tereyag
- 4 tatli kasigi seker
- 1,5 tatli kasigi kuru maya
- 2 yumurta

Ici icin;
- 1 avuc dolusu minik minik dogranmis kuru hurma
- 3/4 su bardagi sut

- Ustu icin ayrica 2 yemek kasigi kadar erimis tereyag

Yapilisi;

- Once ic malzemeyi hazirlamak icin hurmayi sutle orta ateste iyice yumusatip, krema gibi olana dek pisirin.
- Derince bir yogurma kabinda ilik sute seker ve mayayi ekleyerek 10 dk kadar kabarmasini saglayin.
- Oda isisindaki tereyagini ve yumurtayi ekleyin, elinizle iyice harmanlayip, yumusak bir kivama gelene dek un ekleyin.
- Hamurunuzu yaglanmis bir kapta 30 dk kadar bekletin. Merdane ile cok inceltmeden 1,5 cm kalinliginda acin.
- Ilinmis ic malzemeyi hamurun kenarlarinda 1 cm bosluk kalacak sekilde yayin ve rulo yapin. Keskin bir bicakla uzerine verev yariklar atin ve erimis tereyag surun, onceden isittiginiz 325F (165C)'de pisirin.

Afiyetle


15 yorum:

Nafiye Göktepe dedi ki...

Ikisi de harika gorunuyor. Ama ozellikle biscottiyi mutlaka deneyecegim.Sonuc icin size donerim... :)

Hanife dedi ki...

Denersen umarim begenirsin Nafiye.

pinarbk dedi ki...

Ben olsaydım, evin erkeğini canımın çektiği şeyi almaya göndeiri, o gelene kadar belki bir kahve yapar, kanalları değiştirmeye devam ederdim:)))
Hala enerjinin olması iyi birşey...

BY.CodeR dedi ki...

Bildiğiniz gibi BLOGobik Blog Ödülleri 2009 (Yarışması)'a katıldı. Bu yarışmada başarılı olabilmem için sizlerin o değerli oylarına ihtiyacım var.
Bana ve Siteme destek olmak için

http://2009.blogodulleri.com/blog/blogobik

oy vermeniz yeterli.

Desteklerinizi Bekliyorum.
Teşekkürler!

ipek aral kişioğlu dedi ki...

Merhaba, blog ödülleri 2009'da kültür sanat kategorosinde http://2009.blogodulleri.com/blog/aya-merdiven-kurduk-biz ve aile kategorisinde http://2009.blogodulleri.com/blog/minik-yaprak-in-gunlugu desteğinizi bekliyoruz. Selamlar …

Betül Mutfakta dedi ki...

Çok güzel gózüküyor ellerine saglik.. Benim sayfamada beklerim :))

Hanife dedi ki...

Kultur Sanat kategorisinde oyum sizin Ipek..

Tesekkurler Betul.

Hanife dedi ki...

Kultur Sanat kategorisinde oyum sizin Ipek..

Tesekkurler Betul.

kizilciksurubu dedi ki...

Hri ikisi de harika görünüyor, ellerine saglik. Sevgiler.

Tijen dedi ki...

Hanife'ciğim,
Biscotti dışarıda da kolayca bulunuyor da ondan bence. Yani bulunmaz bir şey olsa el mecbur girerdin mutfağa!

Hanife dedi ki...

Pinar'cigim,
Senin yorumunu es gecmisim. Bunlari yaptigim zaman evin erkegi ne yazik ki sehir disindaydi. Yoksa nazimi yapardim tabi:)

Tesekkurler Senem'cigim.

Evet Tijen'cigim. Belki de ondan. Su sira tam bir tembellik var zaten ustumde:)

hakan dedi ki...

Güzel tarif teşekkürler ^^

玉の輿度チェッカー dedi ki...

当サイトは、みんなの「玉の輿度」をチェックできる性格診断のサイトです。ホントのあなたをズバリ分析しちゃいます!玉の輿度には、期待以上の意外な結果があるかも

GaMzE dedi ki...

Harika görünüyor yapmayı denicem ama becerebilirmiyim bilmiyorum :)

Hanife dedi ki...

Merhaba Gamze,
Simdiden kolay gelsin.. Tarifleri begenirsiniz umarim..