Cuma, Ocak 21, 2011

Pirasali Pide



Gecen gun yaptigim pirasali pide.
Esimin eski okul arkadaslarindan birinin annesi yaparmis yillar once. Hep soylerdi, bir pide yapardi harika olurdu diye.
Bundan once birkac defa daha denemistik, ama fotografini cekmeye firsat kalmamisti cogunda. Gecen gun yaptigimda ise bu son parcaya kimse dokunmadan cektim fotografini.

Oyle ayrintili bir tarif gerekmiyor. Pidenin hamurunu buradaki gibi yaptim. Ici icinse 1 adet kuru sogan ve incecik kiyilmis pirasalari orta ateste sirasiyla kavurdum once. Sebzeler pismeye yakin 1/2 yemek kasigi kadar biber salcasi ekledim. Burasi onemli kismi, ev yapimi biber salcasi tercih sebebi. Salcayla birlikte 2-3 dk kadar daha kavurdum ve kapattim altini. Malzeme soguduktan sonra istediginiz sekil verdiginiz hamurun icine bolca yayin malzemenizi.
Ha bir de unutmadan, ben son anda yarim su bardagi kadar beyaz peynir de ekledim.

Denemek isterseniz simdiden afiyet olsun...

2 yorum:

Taze Anne dedi ki...

ayy ayy ayy ne guzell birsey o... Bende kafaya taktim yarin lahmacun deneyecegim. Ilk deneyimim olacak. paristeki lahmacuncu anidiktan puf noktalarini ogrendim. beceririm umarim :)

Hanife dedi ki...

Nasil oldu lahmacun?? Ben buyuk, kocaman yapiyorum, daha pratik:)
Sitende verirsen tarifi, puf noktalari paylas emi:)