Tatli Patatesli Muffin - Vegan


Uzun bir aradan sonra merhaba

Ne zamandir birakin tarif eklemeyi, sayfami acmiyordum bile. Arada eskiden yaptigim tariflere ulasmak icin, hemen telefonlasoyle bir bakip, malzemeleri not alip kapatiyordum.
Simdi yeniden buraya yazmak gercekten tuhaf oldu!

Facebook cikali beri, deneyip sevdigim tarifleri, hemen ekleyiveriyordum. Hadi bakalim, vardir bunda da bir hikmet, ben de emin degilim ya..

Neyse, anlatacak cok sey var aslinda. Bu sayfa bir yemek blogu olduguna gore yemek/diet secimimdeki degisiklikligi kisa da olsa anlatayim.
Neredeyse bir yili geckin bir suredir vejeteryan/ vegan diet takip etmeye calisiyorum. Et tuketimim cok az, hatta evde pismese hic yemeyecegim bile. Ama yogun hayat kosullari icinde uzun zaman once 3-4 ay kadar surdurdugum vegan diete devam edemedim. Sadece kendim icin pisirme luksum olmadigi icin bitiverdi iste.
Ama vegan tarifleri mutfagima daha cok sokmaya basladim elbette. 

Bu guzel muffin da boyle bir tarif. Icinde hic hayvansal urun yok. Hatta glutensiz bile yapilabilir eger elinizde kara bugday ya da yulaf unu varsa.

Tatli Patatesli Muffin

Yas Malzemeler ;
2 yemek kasigi cekilmis keten tohumu 1/4 kup ilik su
1/4 kap seker/ hindistan cevizi sekeri
2 yemek kasigi zeytinyagi
3/4 kap tatli patates puresi*
1 cay kasigi elma sirkesi
2 yemek kasigi bal/ akcaagac surubu

Kuru malzemeler;
1 kap tam bugday unu
1 yemek kasigi misir nisastasi
1/8 tatli kaisig yemek sodasi
1/2 tatli kaisigi toz zencefil
1/2 tatli kasigi tarcin
1/4-1/2  tatli kasigi karanfil tozu
1/4 tatli kasigi hint cevizi

Yapilisi;
Firininizi 350F (175C ) ye ayarlayin.
Keten tohumunu ilk su ile bir kasede karistirin ve 3-4 dk bekleyin.
Sure sonunda sekeri ve diger yas malzemeleri ekleyin ve iyice karistirin.
Kuru malzemeleri baska bir kasede karistirin ve yas malzemelere ekleyip cirpin.
Koyuca bir kivami olacak.
Yaglanmis muffin kaplarina paylastirin.
20 dk kadar pisirin, kurdan testi ile kontrol edin. Pistikten sonra 15-20 dk kadar ilinmasini bekleyin.

* Tatli patates yerine balkabagi puresi de kullanabilirsiniz. Tatli patatesi / balkabagini firinda ya da  buharda pisirip, pure yapabilirsiniz. Eger tariftekinden cok elde ettiyseniz, buzluga kaldirabilirsiniz gelecek sefer icin.

Uzerine isterseniz karamel sos surebilirsiniz. Bunun icin;
1/4 kahverengi seker
1 tatli kaisig pekmez
1 yemek kasigi su
3-4 yemek kasigi badem sutu

Tum malzemeleri orta ateste isitin,seker eriyene kadar karistirin. Sogumus muffinlerin ustune kasikla gezdirin.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu

Kabak ve Brokolili Mucver