Ali Nazik Kebabı



Ali Nazik Kebabını geçen seneye kadar yememiştim. Sanırım eskiden mutfağa bu kadar meraklı değildimde ondan. Antep'li komşum Fatma Hanım'da yedim ilk defa bu yemeği. Kendisi mutfak konusunda müthiş. Bugünde akşam çayına ona gideceğim. Daha önce bende yediği tahinli çöreği çok sevmişti ve onu yapacağız birlikte. Fotoğraf makinamıda tabii ki götüreceğim.

Malzemeler;

- 2-3 adet orta boy patlıcan
- 2-3 adet biber ( ben kullanmadım)
- 1/2 kilo dana kavurmalık et ( aslında kıyma kullanılır ama ben bu kez et kullandım)
- Sarımsaklı yoğurt (ben yoğurdu sarımsaklamadan önce bir süre süzüyorum)
- karabiber, tuz

Yapılışı;

- Patlıcanları ve biberleri közleyin. Kabuklarını temizleyip ince ince kıyın.
- Etleri sıvıyağda kavurun. Tuzunu ve biberini ayarlayın.
- Tabağa patlıcanları koyun, üzerine eti ve yanındada közlenmiş biberleri koyarak servis yapın. (ben yoğurt ve patlıcanı önceden karıştırıyorum, etleri üzerine koyuyorum)

Afiyet Olsun..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Iki Guzel Salata Tarifi

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu