Kabak Lokması


Kabak dolmasını sürekli kıymalı yapardım. Ama bu kez değişiklik yapıp mantarlı ve peynirli denedim. Sonuç muhteşem. Sebze kombinasyonlarını et sebze karışımlarına göre daha çok sever oldum. Ben bu kez bizim normal bildiğimiz kabağı değil yeşil kabuklu kabağı denedim. Burada bu sebzeyi, birçok sebzede olduğu gibi kabukla tüketiyorlar.
Bu tarifide yeni aldığım yemek dergisinden yaptım. Derginin ismi 'La Cuisine des Saisons de Clodine'. Çok güzel ve pratik tarifler var. Bu tarifin ismi 'Bouchées de Courgettes', yani kabak lokmaları.. Asıl tarifde kuru domates gerekiyordu ama ben olmadığı için kullanmadım, birde mantarlara çok az başamel sos ekledim. Bu şekilde çok lezzetli hafif bir yemek oldu. Et yemeklerinin yanında güzel bir garnitür olabilir..

Malzemeler;

- 2 adet kabak
- 1 diş sarımsak
- 1 küçük kuru soğan
- 150 gr kadar mantar
- 1/2 su bardağı süt
- 1 tatlı kaşığı un
- 1/2 çay bardağı kaşar rendesi
- üzerine serpmek için parmesan peyniri (opsiyonel) ve kuru nane (bunu ben ekledim)

Yapılışı;

- İyice yıkadığınız kabakları 2,5- 3 cm genişliğinde kesin. İçlerini çay kaşığı ile dibine zarar vermeden oyun.
- Ufak ufak doğradığınız sarımsak ve soğanları 2 kaşık kadar zeytinyağında kavurun. Hafif pembeleşince mantarları ekleyin. Yüksek ateşde sürekli karıştırarak pişirin. Suyunu çekince ateşten alın.
- Sütün içine unu eleyin ve iyice karıştırın. (ben bu aşamada mantarları pişirdiğim tavada mantarları kenara çekerek, başamel sosunu pişiriyorum. Böylece ekstra yağ kullanmamış oluyorum. Bunu tv de yabancı bir ahçı yemek yaparken izlemiştim) Başamel sosu mantarlara karıştırın.
- Mantar biraz soğuduktan sonra kabaklara doldurun. Kabakların olduğu tencereye biraz yağ ve su ekleyerek altı kısık ateşde 20 dk kadar pişirin. ( Tarifde direk fırına atın diyordu ama ben ocaktada pişirdim.)
- Daha sonra üzerlerine kaşar peniri rendesi ekleyerek, peynirler eriyene kadar fırında tutun.
- Hafif soğuduktan sonra parmesan peyniri ve nane serprek servis yapın..

Afiyet Olsun....

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu

Kabak ve Brokolili Mucver