Havuçlu ve Salatalıklı Patates Salatası

Fotoğraf makinasındaki son kayıtları hala ekleyemedim. Bunun sıkıntısıyla gezinirken daha önce tarifini yayınlamadığım, annemin gününde yaptığım ve tarifi için söze verdiğim salata aklıma geldi. Bu boşlukta bari aradan çıksın dedim. Yoksa tamamen unutup gideceğim..


Bu salatada yoğurt miktarı mayanoze göre daha fazla olduğu için daha hafif ve lezzetli bana göre. Sadece mayonez kullanılan salatalar çok ağır ve yağlı geliyor bana. O yüzden bunu yapmayı herzaman daha çok tercih ediyorum..

Buyrun tarif;

Malzemeler;

- 6-7 adet orta boy patates
- 3 adet salatalık
- 2 adet havuç
- 4-5 yemek kaşığı yoğurt
- 2 yemek kaşığı mayanoz
- 1/2 demet dereotu
- 1 fincan kadar doğranmış kornişon turşusu (isteğe bağlı)
- 1/2 fincan zeytinyağı
- tuz

Yapılışı;

- Patatesleri iyice yıkayın ve yumuşayana kadar haşlayın. Soğuduktan sonra kabuklarını soyup minik minik doğrayın.
- Salatalıkların kabuklarını soyun ve rendeleyin. Suyunu süzmek için avucunuzla iyice sıkın ve patateslere ekleyin. (suyu eklenmeyecek)
- Havuçları rendeleyip aynı şekilde salataya katın.
- Doğranmış turşuları ve ince kıyılmış dereotunu ekleyin.
- Yoğurt ve mayonezi ayrı bir kapta karıştırın. Zeytinyağını ve damak zevkinize göre tuzu ekleyin.
- Sosu salataya koyup güzelce karıştırın.
- Üzerini kıyılmış dereotu ile süsleyip servis yapın.
Afiyet Olsun........

Yorumlar

  1. Bende herzaman dereotunu patatesli karisimlara yakistiririm ve kullanirim, cogu markette dereotu cok pahali, ama cinli marketlerde allahtan cok ucuza bulup alabiliyorum, ellerine saglik, haslanmis patateslerim var, yarin yapayim bende yemegin yanina bu salatadan, zira hic salatalikla patatesi bir araya getirmemistim salatalarda,tesekkurler Hanife'cim.
    Zeynep

    YanıtlaSil
  2. Patates salatasi mmmmmmmmm nefis :) hele maydanoz ve dereotu ile. Ellerine saglik.
    Özgül

    YanıtlaSil
  3. Zeynep'ciğim,
    Ben de ilk duyduğumda salatalığı hiç yakışmayacağını sanmıştım ama gerçekten güzel oluyro. Dene, seveceksin eminim ki.

    Özgül,
    Hoşgeldin sayfalarıma. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. Hanifecim siteni yeni kesfettim ne yazik ki:(((
    Bundan sonra hep bakacaklarim arasinda yer aldin bile:) Cok hos tariflerin var:))
    Bu salatayi en kisa surede deneyecegim, Bayilirim yogurtlu her tur salataya:)
    Sevgilerimle
    Isil

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Işıl,
    Samimi mesajın için çok teşekkür ederim. Herzaman beklerim. Salatayı umarım beğenirsin. Sonucu bildirirsen sevinirim..
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Iki Guzel Salata Tarifi

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu