Kabak ve Brokolili Mucver



10 yildir kendi evimin hanimiyim ve mutfagimda mucver hic pismedi. Buna gercekten sasirmam gerek, oysa annem yaptiginda bayram eder ve bolca yerdim. Ozellikle dolma oldugu gun yapardi annem, disini dolma icin kullandigi kabak iclerini asla atmaz hemen mucver yapardi.
Ben de onun gibi yaptim. Minik oglum Ekin ve kendim icin doldurdugum kabaklarin iclerini atmayip ertesi gunu mucveri denedim. Evlatlar bayildi, sasilacak sey, Ege bile yedi:) Sebzede cok secici oldugundan, icinde yesil olan herseye ne yazik ki cok onyargili. Oysa bebekken cig brokoli bile yerdi.
Bu arada brokoli demisken, bu mucverde o da var. Hani derdim bol cesit sebze yedirmek oldugundan sabahtan hasladigim brokoliden de ekledim.

Sebzeyi cok tercih etmeyen minikler icin ise yarayabilir belki. Hatta icine baska sebzeler de koyabilirsiniz.
Patates-bezelye ezmesi-Havuc
Havuc-Kabak-Pirasa
vb..

Malzemeler;

- 3 adet orta boy kabak, yikanmis, kabuklari soyulmus ve rendelenmis
- 2 yumurta
- 1/2 su bardagi brokoli cicekleri, incecik kiyilmis
- 3 adet incecik kiyilmis taze sogan
- un,
- tuz, karabiber
- kizartmak icin bir miktar siviyag

*Un miktarini vermek istemiyorum. Cunku bildiginiz gibi yurt disinda yasiyorum ve Turkiye'nin unlari ile buradakiler cok farkli. Aldigi kadar un ibaresini sevmesem de bu gibi durumlarda baska care kalmiyor.




Yapilisi;

- Oncelikle kabak ve brokoli rendelerini ayri ayri, avucumuzun icinde iyice sIkarak suyunu cikaralim. Cikan kiymetli suyu asla atmayin, corbalarinizda kullanabilirsiniz. (Yakinda tarifini paylasacagim domates corbasina ozellikle cok yakisiyor)
- Cirpilmis yumurtalari, sebzeleri derin karistirma kabinda harmanlayin. Ununu, tuz ve biberini ekleyin. Yeniden karistirin.
- Yapismaz tavada 2-3 yemek kasigi yagi isitin. Bir yemek kasigi dolusu harci tavaya koyup, kasigin sirtiyla duzleyin. Orta ateste her iki tarafi altin sarisi rengi alana kadar kizartin.
- Yagi bittikce (yeni malzemeyi eklemeden once) 2-3 yemek kasigi kadar yag ekleyip kizartmaya devam edin.
- Kizarmis mucverleri kagit havlu uzerine cikarin.
- Ilik ya da soguk, sarimsakli yogurtla servis yapin.

* Sebzelerin suyunu almamizin sebebi hem cok yag cekmesini, hem de icinin yapisik kivamda olmasini onlemektir.
* Ikinci kere yaptigimda icine bir miktar beyaz peynir rendesi koydum ve kepek unuyla karistirdim. Ayrica 1/4 tatli kasigi kadar karbonat ekledim. Mucverler puf puf kabardilar ve sonuc cok basariliydi.
* Kizartmaya karsiysaniz yaglanmis bir firin kabina koyup, kek gibi firinda da pisirebilirsiniz. Ama tavada daha once belirttigim gibi cok yag cekmiyor. Ben ilk koydugum yag miktari ile iki defa kizartma yapabildim, bu da 10 adet mucver demek, 2-3 yemek kasigi cok fena bir miktar degil, ne dersiniz?

Afiyetle, saglikla....

Yorumlar

  1. ayy bende icler cope gitmesin diye degerlendiririm. Ben icine peynirde koyarim, cok guzeldir. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  2. Evet, bende bugun peynirli yaptim, cok guzel oldu:)

    YanıtlaSil
  3. cok lezzetli gorunuyorlar, ellerine saglik :))

    YanıtlaSil
  4. Evet, bircok evde ayni degerlendirme durumu soz konusu, cunku kabak dolmasi yapilirken kabagin cogu ziyan oluyor. Seninkiler cok guzel gorunuyor, ellerine saglik :))

    YanıtlaSil
  5. Dilek'cim,
    Ben kabak dolmasi da pek yapmazdim,Cengiz yemez cunku. Gecenlerde turk usulu kabak bulunca aldim ve dolma yaptim, sadece benim ve Ekin icin:)

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Hanife, inanilmaz super, super lezzetli gorunuyorlar!! Ben de kizlara yapmayi dusunuyorum, cok seciyorlar, umarim buna hayir demezler..Derlerse de ben yerim:))

    Ellerine saglik!!!

    YanıtlaSil
  8. Zeynepcim,
    Sagol. Umarim kizla sever. Benim Ege kabak ve brokoli yemezdi hic, ama ikidir yapiyorum bunu, bayiliyor:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu