Çıtır Paneli Tavuk Göğsü


Bugün yine günümün çoğunu mutfakda geçirdim. Öyle saatlerce mantılar baklavalar falan açmadım. Yanılıpda ağzınızı sulandırmayayım:)) Ege'den ne kadar fırsat bulduysam işte o kadar yani.. Önce çıtır paneli tavuk göğsü, ardındanda ıspanaklı ve mantarlı krep yaptım. Akşama doğru eşimin tatlı krizi tuttu ve sakızlı muhallebi yaptım. Bunları sırasıyla yayınlayacağım. Öncelik, çıtırlı tavuk göğsünde..
Ben etleri yumurtaya bulamadım. Benim yaptığım bir sos var. Bilmiyorum daha önce yapan oldumu ama kesinlikle çok lezzetli oluyor ve tavuğa çok yakışıyor. Tarifi şöyle; soya sosu, acı sos ve biber salçasını karıştırıyorum. Tavukları birkaç saat bu sosda dinlendiriyorum. Harika bir aroma oluyor. Bugünde bu sosu yaptım, sadece salçayı katmadım.

Malzemeler;

2 kişi için
- 1 adet kemiksiz, ince dilimlenmiş tavuk göğsü
- Knorr çıtır pane (Buradaki Türk marketinde buldum)
- 2-3 yemek kaşığı soya sosu
- 2-3 yemek kaşığı acı sos
- tuz, karabiber

Malzemeler;

- Soya sosunu ve acı sosu karıştırın. ( Ben hiç tuz eklemedim). Arzunuza göre biberi ekleyin. Tavuk etlerini bu sosa yatırın. Bu şekilde bir kaç saat bekletin.
- Etleri çıtır pane karışımına bulayın. Teflon tavada kızartın.( Ben tavaya bir kaç damla yağ ekledim. Çok yağ çekmemesi için. Bu yüzden çok hafif oldular. )
Afiyet Olsun.....

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Iki Guzel Salata Tarifi

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu