ZENCEFILLI TAVUK
Geçen gün marketten taze zencefil aldim. Kurusunu kurabiye ve keklerde yemistim ama tazesini daha önce hiç denememistim. Nasil kullanildigini bilmedigimden internetde bazi tarifler aradim. Bu yemekde o tariflerin karisimi gibi birsey oldu. Çok lezzetli bir yemek. Özeellikle zencefilin o harika aromasi yemege çok hos bir koku verdi.
Malzemeler:
- 1/2 kilo kusbasi tavuk eti (ben gögüs sevmedigimiz için but kullandim.)
- 1 yemek kasigi zencefil rendesi (yada jülyen dogranmis dogranmis)
- 2-3 yemek kasigi soya sosu
- 1-2 dis sarimsak
- 4-5 adet yesil sogan
- 1/2 adet kirmizi biber
(Bende kalmadigi için mantar ekleyemedim. Ama tariflerin çogunda vardi.)
Yapilisi:
- Yikanmis etleri derin bir kase içinde soya sosu ve zencefil ile karistirin. Buzdolabinda en az 3-4 saat bekletin. Yada sabahdan hazirlayip aksam pisirilebilir.
- Biber ve soganlari jülyen seklinde kesin. Sarimsagi ince ince dograyin.
- Yagladiginiz kigin tavaya -eger wok varsa daha iyi. yoksa yanmaz bir tava ideal- önce tavuk etlerini atin. Yüksek ateste sürekli karistirarak etler yumusayana kadar ( 6-7 dk) pisirin ve kapakli baska bir kaba etleri ayirin.
- Ayni tavaya biberleri ekleyin. Yine karistirarak 2-3 dakika kadar renkleri gitmeyecek sekilde pisirin ve etlerin yanina ekleyin.
- Sogan ve sarimsagida ayni sekilde max.1-2 dakika kadar çevirin. Diger malzemelere ekleyip iyice karistirin.
- Üzerine arzu ederesiniz susam serpebilirsiniz.(Burada önemli olan sebzelerin çok fazla pismemesi gerektigidir.)
Ben yemekleri Ege için çok az tuzla pisirdigimden (soya sosuda yeterince tuzlu oldugundan) bu yemege tuz eklemedim. Sizler zevkinize göre tuz ve biber ekleyebilirsiniz...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu

Kabak ve Brokolili Mucver