Buharda Sebze



Kış bitmeden sebzelerini hala tüketmeye bakıyorum. Aslında, artık her mevsim her sebzeyi görmek mümkün. Yıkanmış, temizlenmiş, poşetlenmiş olarak marketlerde hazır bulunuyorlar. Ben herzaman sebze ve meyvanın tazesini tüketmekten yanayım. Ama mevsim değiştiğindenmidir, marketde çok taze bulamadım, bende hazır poşet aldım. Bu tür konserve ve dondurulmuş sebzeleride zamanında toplayıp, donduruyorlar yada konserve yapıyorlar. Mesela ben kış aylarında doğranmış hazır domates konservesi kullanıyorum. Serada yetişenlerin ne rengi nede tadı yaz aylarındakiler gibi olmadığından konservesi daha ideal.
Bu aldığımın içinde çeşit çeşit sebze var. Havuç, kuru soğan, kırmızı biber,mantar, yeşil fasulye, araka( yassı ince bezelye), birde su kestanesi diye bir sebze var. Bu sonuncusunu ilk kez denedim. Güneydoğu Asya kökenli bir sebze. Küçük göletlerde yetişen bir su bitkisinin kökü . Çin mutfağında oldukça fazla kullanılan bir sebzeymiş.. Sizlerin bu sebzeyle yaptığınız tarifleriniz varsa öğrenmek isterim..
Ben sebzelerimi 8-10 dk kadar buharda pişirdim. Soğuduktan sonra limon, tuz ve zeytinyağı ile karıştırdım.. Izgara balığın yada etin yanında, aslında (bence) her yemekle harika giden bir garnitür.....

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu

Kabak ve Brokolili Mucver