Çikolatalı Süper Bisküvi


Bu tarifi de' Le Guide Cuisine' dergisinden buldum ve görüntüsü beni cezbetti. Tadıda görüntüsü gibi güzel..
Ben aşağıdaki ölçüyü yarı yarıya yaptım ve 28 tane bisküvim oldu. Ben size dergide verilen ölçüleri veriyorum..




Malzemeler; (ölçüler kup olarak verilmiş, benim büyük su bardağım tam 1 kup ölçüsünde)

- 1,5 kup şeker
- 4 yumurta
- 2 tatlı kaşığı vanilya esansı
- 250 gr tereyağ
- 115 gr yarı şekerli çikolata
- 3,5 kup un
- 2 tatlı kaşığı kabartma tozu
- 1/2 tatlı kaşığı tuz
- 2/3 kup damla çikolata
- 1/2 cup ceviz/ fındık/ badem kırığı (ben ceviz kullandım)



Yapılışı;

- Fırınınızı 180 C ye ayarlayın.
- Şeker, yumurta ve vanilyayı derin bir kasede iyice çırpın.
- Tereyağı ve çikolatayı 20 saniye mikrodalgada eritin. Çıkarın karıştırıp yeniden koyun. Bu şekilde çikolata tamamen eriyene kadar devam edin. Karışım kaynamadan kısa aralıklarla kontrol ederek eritin.
- Çikolatalı karışımı yumurtalı karışıma ekleyin ve karıştırın.
- Karıştırmaya devam ederek un, kabartma tozu ve tuzu ekleyin. Homojen kıvam alana kadar karıştırmaya devam edin.
- Çikolata parçalarını ve cevizi ekleyin. Karıştırın.
- Bir kaşık yardımı ile yaglanmış tepsiye yada yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye 5 cm aralıklarla yerleştirin ve kaşığın tersi ile düzleyin.
- 12 dk. pişirin.Bisküviler süre sonunda yumuşak olalarda daha sonra sertleşiyorlar. 10 dk kadar soğutun.

* Sütlü kahve ile çok hoş gidiyor.....
Afiyet Olsun..

Yorumlar

  1. Merhaba Gönüla..
    Bu kurabiyeyi yaparsan çok güzel oluyor. Sabah son kalan parçayı yedim ve gece dışarda kalmış. Hiç bayatlamamış aksine kıtır kıtırdı..
    Sonuc yazarsan sevinirim..
    Sevgiyle..

    YanıtlaSil
  2. hanife bunlar bir harika gorunuyor.Ilk bakista sanki bir yuz resmi gibi geldi bana:) burnu ve gozleri komik bir yuz :))eline saglik
    sebnem

    YanıtlaSil
  3. Şebnemcim merhsbs..
    bu hiç aklıma gelmemşişti.. Teşekkürler mesajın için

    YanıtlaSil
  4. Secgili Gonula..
    Kurabiyeleri sevmenize cok sevindim.. Bende tatlı kaşıüı ile koydum. Un farkı falan sanırım farkedebiliyor. Cafe isi hicde fena fikir degil..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Iki Guzel Salata Tarifi

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu