Çilekli Muhallebi


Çilek mevsimi geçmeden bol bol tüketmeye çalışıyorum. Dün aldıklarım çok ermiş oldukları için pudingde kullandım. Ege için çok ideal bir tatlı oldu. Tarifi ve yapımıda çok basit..
200 gr kadar çileği blender da karıştırıp 750 gr süte ekledim ve 4 kaşık kadar pirinç unu+un karışımı ile katılaşana kadar pişirdim. 1 su bardağı kadar şeker ekledim.. Çok hafif ve pratik bir tatlı oldu..

Not: Site okuyucularindan Koyubeyazin hatirlattigi bir tavsiyede bulunmak istiyorum. Bir miktar cilegi 2-3 kasir pudra sekeri ile blender dan gecirip sos olarak muhallebinin uzerine dokebilirsiniz. Bu sekilde cok daha lezzetli oluyor.. Taze nane ile susleyip servis yapabilirsiniz..
Yeniden tesekkurler koyubeyaz..

Yorumlar

  1. Bende bu tatlidan hem hafif oldugu hemde goruntusunun cazibesinden dolayi cok yaparim. Ben ayrica ayirdigimi cilekleri 2 kasik pudra sekeri ile blandirdan gecirip uzerine sos olarak koyup cilekle ve taze naneyle susluyorum. Nacizane fikrim tabi.

    YanıtlaSil
  2. cok guzel bi fikir

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Hanife, bu tatlıyı dün denedim. Çok lezzetli ve hafif bir tatlı, çok da sağlıklı. Tarif için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Koyubeyaz..
    Biraktigin bu mesaji ne yazikki dahayeni gordum. Daha oncede ayni sey oldu. BAzen bazi mesajlarmi siliniyor anlamiyorum. Oysa mail listemi hergun takip ediyorum. Kusura bakma..
    Bende aslinda ayni sosu yaparim ve az sonra tarife ekleyecegim. Bencede sosla cok guzel oluyor.. Hatirlattigin icin tesekkurler..

    Sibel merhaba..
    Tatliyi begendiginize sevindim.. Ellerine saglik. Afiyet olsun yiyenlere..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Iki Guzel Salata Tarifi

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu