Fransız Soğan Çorbası


Bu çorbayı geçen hafta yapmış ve fotoğrafını yayınlamıştım ama tarifi eklemeye fırsat bulamamıştım hastalıktan..Şimdi yazabilirim..

Ünlü Fransız Soğan Çorbası. Adını ilk kez burada duymuş 'amannn soğanında çorbasımı olurmuş' demiştim. Olur hemde harika olur... Kesinlikle harika..

Malzemeler; 2 kişilik

- 2 adet orta boy inci ince kıyılmış kuru soğan
- 2-3 yemek kaşığı tereyağ
- 750 ml. et yada tavuk suyu (ben etsuyu kullandım)
- 1 yemek kaşığı un
- 100 ml beyaz şarap (ben eklemedim)

Üzeri için;
- Kızarmış Fransız baget ekmek (ben evde kendi makinamda yaptığım ekmeği kullandım) ve gruyer peyniri (ben kaşar ve parmesan kullandım)

Yapılışı;

- Tereyağını eritin. Soğanları ekleyin. Kısık ateşte arada karıştırarak soğanları pişirin. Soğanları karamelize olana ve açık kahverengi renk alana kadar çevirin. Ben yaklaşık 15 dk kadar pişirdim.
- Unu ekleyin. 1-2 dk kadar karıştırın.
- Şarabı ekleyin. 5 dk kadar kaynatın.
- Ben şarap koymadığım için direk etsuyunu ekledim. Tuzunu ayarlayın. 10 dk kadar kaynadıktan sonra altını kapatın.

- Dilimlenmiş ekmeğinizi kızartın. Üzerine kaşar serpip, ısıya dayanıklı kaba aldığınız kasedeki çorbanızın üstüne koyup 180 C de kaşar eriyene kadar tutun.
(Ben bu aşamada ekmeği kızarttım ve üzerine parmesan serptim. Kaşarı çorbaya ekledim. Fırına koymadım..)

Yorumlar

  1. Çok şükür Hanife , sonunda ...Ben de iyice merak etmeye başlamıştım. Ellerine sağlık , Soğan çorbası besleyicilik değeri yüksek , bizim damak tadımıza da uygun gözüküyor. Ege'ciği de öperim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Aslıcım ne kadar incesin.. Sizlerin varlığı bile yeter...
    Ben çok sevdim bu çorbayı, özellikle kış ayları için ideal..
    Kızları öptüm..

    YanıtlaSil
  3. Günaydin Hanife, öncelikle gecmis olsun. Biz bu corbayi cok severiz. Tadi gercekten cok güzel oluyor. Ama simdiye kadar evde yapmayi hic denemedim. Ya hazir paket aliyordum ya da disarida yiyordum. Ellerine saglik
    Mine

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim Mine..
    Çorba geçekten çok lezzetli.. Hazır çorba kullanmadığım için evde yaptım. Zaten yapımıda çok kolay..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Hanife,

    Ellerine saglik, corba nefis gozukuyor. Bende bu corbayi cok severim. Annem tarifi 'Ala turka Alafranga yemek ogretimi' kitabindan almisti ve orada soganlari pure haline getirimeyi tavsiye ediyorlardi.

    sarah

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Sarah,
    Mesajın için teşekkürler. Burada mesajını görmek çok güzel.
    Burada bir restaurantda çalışan bir arkadaşımdan aldığım tarifde bu şekildeydi. Soğanları küçük doğrayarak yada püre şeklindede lezzeti aynı oluyordur mutlaka..
    Bir dahaki sefer oyle deneyeceğim.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Iki Guzel Salata Tarifi

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu