Kabaklı ve Mantarlı Pay


Geçen gün aldığım milföy hamurunun kalan yarısıyla yaptığım pay... Tarifi yemek dergimden buldum. Asıl tarifte patlıcan ve domates vardı ama ben eklemedim. Ben yine kabak ve mantar kullandım. Kabak lokmasından sonra kesinlikle kabağın mantarla harika bir ikili olduğuna inanıyorum. Üzerine dökülen hardallı sos çok güzel oldu. Hardalın lezzeti bu kadar değiştirebileciğni bilmezdim hiç..

Malzemeler;

- Milföy hamuru
- 200 gr mantar
- 2 kabak
- 1 soğan
- 1 diş sarımsak
- 2 yumurta
- 1 su bardağı bardak süt
- 1 yemek kaşığı dijon hardalı yada normal hardal
- tuz, karabiber

Yapılışı;

- Sarımsak ve soğanı ufak ufak doğrayın ve sıvıyağda kavurun. Doğranmış mantarları ekleyin. Karıştırarak 4-5 dk kadar çevirin. Doğranmış kabakları ekleyin. Tuzunu ve biberini ayarlayın. Birkaç dakika kadar daha çevirin ve altını kapatın.
- Milföy hamurunu merdane ile tart kabınıza taşacak büyüklükte açın. Kabınıza yayın ve dışa taşan kısımları bıçakla kesin. Ben bunları en sonunda kıvırarak tart kabının kenarlarına dizdim. Hamuru çatalla birkaç yerinden delin.
(Benim kullandığım yaprak milföy değildi. Sizde yaprak milföy varsa bunları her defasında tek tek ince açarak ve 2-3 tane üst üste koyarak tart hamuru hazırlayabilirsiniz.)
- Soğumuş iç malzemeyi yayın.
- Yumurta süt ve hardalı iyice çırpın. Karışımın üzerine dökün.
- 200 Cde 40 -45 dk kadar yada üztü kızarana kadar pişirin..
Afiyet Olsun..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Iki Guzel Salata Tarifi

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu