Mantı

Son 2 gündür buraya eklenecek tariflerin coğu arkadaşlarımdan geldi.. Ne güzel... Banada yayınlayacak yeni şeyler çıktı böylece.

Cumartesi günü arkadaşım Sinem aradı ve beni çağırdı oturmaya... 'Yemeğe gel, mantı var' dedi. Bende fotoğraf makinamı alıp gittim. Hem güzel kızı Selina ile Ege'nin resimlerini çekmek hemde mantıyı gürüntülemek için. Gittiğimizde sofra hazır, hatta mantının dumanı tütüyordu.O yüzden hemen makinamı çıkarıp fotoğrafı çektim. Tarif Sinem'e ait. Kendisi Mersin'li olduğu için kıymaya acıyı ve baharatı biraz daha fazla katıyor. Bende onun sayesinde yaptığı salataları, kısırları acı yemeye alıştım..
Ellerine sağlık Sinemciğim...

Malzemeler;

- 1 adet yumurta
- 1/2 kg un
- 2 yemek kaşığı sıvıyağ
- 300 gr kıyma
- 1 adet soğan
- 1/2 demet maydanoz
- karabiber, tuz, kimyon, kırmızı biber
- Ilık su

Sos İçin;
- 1/2 kilo yoğurt
- 2-3 diş sarımsak
- 1-2 yemek kaşığı kırmızı biber
- 2 yemek kaşığı tereyağ

Yapılışı;

- Un, ılık su ve yumurta ile kulak memesi kıvamında bir hamur hazırlayın. Hamuru 10-15 dk kadar dinlendirin.
- Bu arada cok ufak doğranmış soğan, ince kıyılmış maydanoz ve kıymayı karıştırın. Arzunuza göre baharatları ekleyin. Yoğurun.
- Hamurunuzdan küçük bezeler yapıp börek hamurundan biraz daha kalın olacak şekilde açın. 1,5- 2 cm uzunluğunda şeritler kesin. Daha sonra bu şeritlerdende kareler keserek içlerine fındık büyüklüğünde kıymalı malzemeden koyarak üçgen şeklinde kapatın. Tüm hamur bitene kadar işleme devam edin.
- Derin bir tencerede yeterince suyu kaynatın. Tuz ekleyip kaynayan suya mantıları salın. 10- 15 dk kadar haşlayın. Arada bakarak yumuşadığını kontrol edin.
- Bu arada sos için tereyağı eritin ve kırmızı biberi ekleyin. Sarımsakları ezip yoğurtla karıştırın.
- Pişen mantıları geniş ve yayvan bir kaba süzün. Tabaklara mantıyı koyup üzerine sarımsaklı yoğurt ve biberli tereyağı gezdirin. Sıcak servis yapın..
Afiyet Olsun

Yorumlar

  1. Sevgili Hanife canım nasıl mantı çekti anlatamam sana :). Olsa da yesek keşke.

    YanıtlaSil
  2. Aynen Sule, manti en sevdigim yemek. Sabah sabah canim cekti görünce. Yiyenlere afiyet olsun Hanife :)

    YanıtlaSil
  3. Sule ve Mine,
    Herhalde bircok kisinin en sevdigi yemek mantı.. Gercekten bende cok severim..
    Tesekkürler..

    YanıtlaSil
  4. ah su hamur acmaya bi cesaret edebilsem hemen yapardim.manti makarnasi almistim onda deniyim bari,hic yoktan iyidir heralde...resim harika

    YanıtlaSil
  5. Hanifecim,
    Arkadaşının eline sağlık, çok güzel gözüküyor. Annem de yapar ama daha küçük dolduruyor sadece , tarif aynı. Sanırım mantıyı sevmeyen yoktur. Yapması zaman alıcı ama çabucak biten bir yemek. Afiyet olsun.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Nurbeyaz..
    Bende burada tek yasamaya balsadıgımdan beri o kadar cok sey ogrendimki, annem inanamıyor. Caresiz ne yapalım tek kalınca her seyi yapa boza ogreniyorsun. Ege vaktimin cogunu almasa daha cok vaikt geciririm mutfakta ama bende bu kez hazıra kondum. Arkadasım yaptı ben yedim:))

    YanıtlaSil
  7. Aslıcım haklısın..
    ^saat ugras 20 dk da ye bitir.. Biz eskiden halamlar biraaya gelir coluk cocuk yapardık.. Ne guzel gunlerdi. Sevmeyen oldugunu hic duymadım bu gune kadar..
    Sevgiyle..

    YanıtlaSil
  8. merhaba ben sinem manti yemegini hazirlayan hanifenin arkadasiyim. su anda hanife arkadasimin evindeyim bende bu gun hanifenin hazirladigi guzel yemeklerinden yedim ayrica hazirladigim manti yemegini begenmissiniz hepinize tesekkur ederi yapan ve yiyen herkese afiyet olsun

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Iki Guzel Salata Tarifi

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu