Şebnem'in Tatlıları

Bu tatlı görüntülerini dün akşam Şebnem'e gidince çektim. Tadlarıda en az görüntüleri kadar güzeldi.. Ellerine sağlık arkadaşım..

Tarifleri Şebnem'in yazdığı şeklide aktarıyorum..

BURMA TATLISI
Malzemeler;

- 1 paket hazır baklavalık yufka( Montreal'de satılan filo yufkalardan)
- 250 gr kırık ceviz yada samfıstık
- 250 gr tereyağı

SERBETI
3 su bardagi su
3 su bardagi seker
yarim limon suyu

Yapılışı;

yufkalari ortadan ikiye bolun her bir yufkayi tezgaha serin ve eritilmis tereyagindan bir kasik yayin , sonra bir sira halinde ortasina fistiklari yayin, yufkayi oklavaya sarin ve yufkayi iki ucundan ortaya dogru buzun, oklavayi icinden cikarin. butun yufkayi bu sekilde tamamlayip tepsiye dizin.300 derecede pisirin.firindan cikinca ilk sicakligi gecince soguk serbeti dokun ve ustu acik dinlendirin.



ŞEKERPARE

Malzemeler;
1,5 su bardagi un
1 yumurta
100 gr erimis margarin(ben tereyagi kullandim)
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 yemek kasigi pudra sekeri

SERBETI
2 su bardagi su
1,5 su bardagi seker
yarim limon suyu

Yapılışı;

Butun malzemeyi karistirip yumusak bir hamur elde edin.hamurdan kucuk parcalar koparip elinizle top sekli verin,butun hamur bitince uzerlerine birer tane findik koyun ve biraz bastirarak findigin gomulmesini saglayin(dikkat hamurda kirilmalar olmasin) 200 derecede pisirin.firindan cikinca ilk sicakligi gecince soguk serbeti dokun, ustunu kapatin ve dinlendirin.

Yorumlar

  1. hanifecgim tarifleri icq ya yolladim bakarsin
    sebnem

    YanıtlaSil
  2. MERHABALAR,
    BEN DE USA DE YASAYAN BIRI OLARAK, BURADA SATILAN HAZIR YUFKALAR HER NEKADAR BIR GECE ONCEDEN DISARI CIKARIYOR OLSAM BILE HALA NORMAL YUMUSAKLIGA GELEMEMEKTE. tARIFDE DEDIGINIZ GIBI ACABA NASIL OKLAVAYA SARILABILINIR BU YUFKALAR, CUNKU DEDIGIM GIBI SARILACAK GIBI OLMUYOR. EGER BIR FIKRINIZ YA DA ONERINIZ VARSA LUTFEN YAZAR MISINIZ BANA. BU ARADA SITENIZ GERCEKTEN GUZEL VE BEGENI ILE OKUMAKTAYIM:) MESELA COKELEK DENEDIM , MIS GIBI OLDU :)) COK TSK. EDERIM SIZLERE, KOLAYLIKLAR DILIYORUM.
    EDA

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Eda,
    Montreal'da kutu icinde olmayan filo yufkalar vardi ve bir kismi bahsettigin gibi sert olabiliyordu
    ama cogu acilinca yumusak ve tek tek ayrilacak kadar taze olabiliyordu.
    Senin bahsettiklerin filo yufkalar degil mi?? Yoksa Turk bakkallarinda satilan yufkalardan olmasin. Yabanci, yerel marketlerde satilan filo yufkalar baklavalik aslinda ve nisastasi bol, baklava turu icin ideal olanlar.
    Bayat, tarifi gecmis olanlar belki sert olabilirler. Ama normalde burma yapacak kadar guzel oluyorlar.
    Tesekkurler tariflerim hakkinda soylediklerin icin.
    Cokelegi begendigine cok sevindim, afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Hanife,
    Montreal bize epey uzak kaliyor, ben Santa Clarada'yim ki yaklasik 1,5 saat filan buradan. Ben buradan Arap dukkanlarindan aliyorum yufkayi, kutu icinde "borek dough"adi altinda ve PEGASUS marka.. alirken inan hic tarihlerine bakmiyorum, aklima dusurdun bundan sonra ben de bakayim. Ama en kisa zamanda deneyecegim bunu, severim burma tatlisini, esimde sever... Nerde bizim tazecik yufkalarimiz degil mi Tr. de/
    En iyi hafta sonlari diler, anneler gununu kutlarim canim.
    Denedigimde sonucu bildirmek uzere insallah sana:)
    Eda

    YanıtlaSil
  5. BAhsettigin markayi bilmiyorum Eda. Pyhillo dough adi altinda benim bahsettiklerim. Cok ince, bol nisastali, daha ziyade baklava icin uygun bir yufka. Borek dough diyorsa Turk isi falandir belki:) Bildigimiz boreklik yufka gibiyse, hani burada satilan Turk yufkalarindansa olmaz bu tatli.
    http://www.athens.com/consumers/fillodough.aspx
    su linkte bahsettigim filo hamuru var, bir bak bakalim, senin aldiklarinla ayni mi??
    Boreklik yufka deyince is degisti cunku:)
    Dileklerin icin ayrica tesekkur ederim..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Iki Guzel Salata Tarifi

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu