Sütlaç


Giderayak yine buraya birşeyler ekleyeyim dedim.
Geçen gün alışveriş yaparken bolca süt aldım. (burada 4 lt. lik poşetlerde satılıyor. Ondan almıştım). Ertesi gün ailecek gezmeden gelirken yine markete uğradık eksikler için, ben bir önceki gün aldığım sütü unutup yine aldım. Eve geldim bir dünya süt:)) Yol telaşından, hazırlıklardan kafam o kadar dağınık ki. Herşeyi unutuyorum.
Yoğurdu da yeni mayalamıştım. Bende en azından bir kısmını sütlaç yaparak değerlendirdim..Malzemeler;

- 1.250 ml süt
- 1 su bardağı pirinç(orta boy su bardağı)
- 3 su bardağı su
- 1 1/4 su bardağı şeker

Yapılışı;

- Pirinci bol suyla yıkayın ve derin bir tencerede 3 su bardağı suyla haşlayın.
- Pirinçler iyice yumuşayınca soğuk sütü ekleyin.
- Kısık ateşte sütün kıvamı hafif koyulaşana kadar sürekli karıştırrarak pişirin.
- Pişmeye yakın şekeri ekleyin.
- Birkaç dakika daha kaynatıp kaselere boşaltın.
Afiyet Olsun..

Yorumlar

  1. Mis gibi tarcin kokusu burnuma kadar geldi sanki, buyukannemin evinden hic eksik olmazdi sutlac, her konuguna ikram ederdi, birde rahmetli gulsuyu ilave ederdi icine,
    ellerine saglik, umarim turkiye tatilinde sutlaclar kadar tatli gecer,sana iyi yolculuklar diliyorum, habersiz birakma bizleri,sevgilerimle
    zeynep

    YanıtlaSil
  2. Hanife'cigim sana hayirli bir yolculuk ve gönlünce dolu dolu olan ama cok güzel enerji depolayabildigin bir tatil diliyorum!

    YanıtlaSil
  3. Sütlü tatlıların hepsini çok severim. Tatlılar için de en masum olanları... Tanıdığım bir diyetisyen bana 1 porsiyon sütlü tatlının, 1 dilim ekmek ve 1 bardak sütün toplam kalorisine eşit olduğunu söylemişti. Başarılar ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Hanifeciğim,

    Bende gerçek bir İstanbullu olarak sütlü tatlılara bayılırım ama biliyorsun erkekler için sütlü tatlı tatlıdan sayılmaz ve ben eşimi sütlü tatlılara alıştırana kadar epey bir zorlandım yemesine yiyor ama yinede sütlü tatlıların tatlı olmadıgını iddia ediyor.
    Senin sütlacın nefis görünüyor ellerin dert görmesin.
    Başak&Burcu dediğin dogruysa her hafta rahatlıkla sütlü tatlı yiyebilirim.YAŞASIN

    YanıtlaSil
  5. İçin rahat olsun nilüfer. afiyetle ye...)

    YanıtlaSil
  6. Günaydın Arkadaşlar...
    Saat farkından dolayı mesajlarınızı geç cevaplandırıyorum. Sabah açında güzel notlarınızı okumka benim için büyük zevk..

    Sevgili Zeynep,
    Annemin yaptığı sütlaçda benim için hep en güzeli olur. Sanırım eskiye duyulan özlemden dolayı..
    Temmenilerin için teşekkür ederim. Habersiz bırakırmıyım hiç.. Orada buraya ekleyecek cok tarifim ve hikayelerim olacagı kesin..

    Dilek'cigim,
    Çok tesekkur ederim.

    Sevgili Başak ve Burcu,
    SAyfalarıma hoşgeldiniz.. Kalori ile ilgili soylediğiniz seyler cok sevindirici:)) Ben de o zaman gonul rahatlıgıyla yiyebilirim...

    Nilufer'cigim,
    Benim eşimde aynı şekilde. AMa sutlacı seviyor. Ama yine de sorarsam serbetli tatlı der mutlaka. Hic yoktan iyidir hesabı sutlu tatlılarıda afiyetle yiyor tabii:))

    Sevgiyle.....

    YanıtlaSil
  7. Evet Hanife, bendende Hayirli Yolculuklar ve cok güzel tatiller size TR'de. Eminim cok güzel zaman gecireceksiniz belki birazda hasret..

    Allah'a emanet olun ve bol güzel tatil anilari getirin bize dönüsünüzde :)

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Gülşen'ciğim...
    Cok teşekkür ederim. Temennilerin için çok sağol.. Umarım güzel hatıralar ve fotoğraflarla döneceğim...
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. harika görünüyorlar.bayılırım tatlıya.özelliklede sütlü tatlılara..
    bu arada iyi yolculuklar.inşallah çok güzel günler geçirirsin sevdiklerinle..

    YanıtlaSil
  10. Cok tesekkur ederim Sevil..
    Su anda İstabul'dayım yolculuk biraz zor gecti ama ne yapalım gulu seven dikenine katlanır. Dinlenmeye calıısyoruz, saat farkı gece uykumuzu falan etkiledi. Ama cok mutluyum burada olmakdan...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Iki Guzel Salata Tarifi

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu