Zeytinyagli Kereviz


Kereviz yemegini seven cok insan tanimiyorum. Hatta ben bile cok severek yemezdim. Di `li konusuyorum cunku artik severek yiyorum. Eskiden annem kok kerevizden etli yemegini yapardi. O zaman kardesimle ben masaya bile oturmak istemezdik. Ama zeytinyaglisini sevmistim ilk yedigimde. Bircok sebzenin zeytinyaglilarini daha cok tercih etigim gibi.
Burada kerevizin daha cok sap kismi satiliyor. Minik minik dograndiginda ton baligi salatasinda muthis oluyor. Gecen yaz Istanbul`da arkadasim portakalli kereviz (kok kismindan) yapmisti, o da harikaydi ama ben bu kez sadece zeytinyagli yaptim ve Egeyle birlikte afiyetle yedik.. Esim `bu tur seyler yemezmis`( O nun agzindan)
Lafi yine cok uzattim. Daha fazla anlatmadan hemen tarife geciyorum.....


Malzemeler;

- 3-4 sap kereviz
- 1 orta boy havuc
- 1 orta boy patates
- 3-4 dal dereotu
- 1 kucuk boy kuru sogan
- 2 dis sarimsak
- 1/2 cay bardagi zeytinyagi
- tuz, 1 cay kasigi seker

Yapilisi;

- Piyazlik dogradiginiz soganlari zeytinyagiyle birlikte tencereye alin. 2-3 dk kadar kavurun. Kavurma esnasinda seker ve tuzunu ekleyin. Seker soganlarin karamelize olmasini sagliyor ve bu zeytinyagli yemeklere cok yakisiyor (bence).
- Halka halka dogradiginiz havuclari ekleyin. 4 dk kadar daha kavurun. Kup kup dogradiginiz patatesleri ve uzun uzun dilimlediginiz kereviz saplarinida ekleyin..
- Sebzelerin yarisina gelecek kadar sicak su ekleyip, kaynayinca altini kisin ve sebzeler yumusayana kadar pisirin..
- Pistikden sonra dogranmis dereotunu ekleyin.
Afiyet Olsun..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Iki Guzel Salata Tarifi

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu