Avcı Böreği


Geçen günkü tariflerden devam ediyorum son hızla. Ama inanın elimden başka birşey gelmiyor daha fazla hızlı olmak adına. ( Nihan'cığım biliyorum tarifi ne zamandır bekliyorsun:)) )Burada nete zaman ayırmak sandığımdan daha zor.
Gelelim hemen tarife yoksa ağzım bir açılmışken beni kimse susturamayacak:))

Malzemeler;

İçi İçin
- 1/2 kilo kıyma
- 1 adet orta boy soğan
- karabibr ve tuz

Krepler için
- 1 adet yumurta
- 1/2 kilo süt
- 1.5- 2 su bardağı kadar un
- tuz

Kızartmak için;
- sıvıyağ
- galeta unu
- 1 adet yumurta

Yapılışı;

- İnce ince kıydığınız soğanı çok az sıvı yağda kavurun. Kıymayı ekleyin, tuzuu ve biberini ayarlayarak pişirin.
- Kıyma içi soğurken krepleri hazırlayın. Bunun için, yumurtayı çırpın. Sütü, unu ve tuzunu ilave ederek hamuru boza kıvamında hazırlayın. Çok az yağladığınız teflon tavada kreplerinizi pişirin.
- Kreplerin keneraına soğuyan kıymalı harçdan 1-2 yemek kaşığı kadar koyup kalın sigara böreği şeklinde sarın. Tüm krepleri aynı şeklide hazırlayın.
- Böreklerinizi önce çırpılmış yumurtaya ardından galeta ununa bulayarak kızgın yağda her tarafı altın sarısı rengini alana kadar kızartın.
- Kızaran böreklerinizi fazla yağını alması için havlu kağıt serili tabağa alın.
Afiyet Olsun.

Yorumlar

  1. Merhaba Hanife...

    Kac gundur internete girmedigim icin sitene bakamamistim.
    nelerde yapmissin hepsi harika gurunuyor ellerine saglik....
    Bu arada Ege`yi de iyi gorduk cok tatli yerimize opersin. Dilan da kac gundur ege den bahsediyor sanirim arkadasini ozledi:)))
    cok optum gorusuruz hoscakal.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Gulcan..
    Burada nete cok sık baglanamıyorum. Mesajlarada gec cevap veriyorum o yuzden.
    Ege'de ben de cok iyiyiz. Ege cok mutlu gordugu yogun ilgiden dolayı ama cok huy degistirdi. Oraya gelince isim cok yani..
    Ben de seni ve cocukları opuyorum...

    YanıtlaSil
  3. AY CANIM BENİM TŞK EDERİM TARİF İÇİN SÜPER HEMEN NOT ALDIM ELLERİNE SAĞLIK TEKRARDAN
    NİHAN

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Nihancım..
    Umarım tarifi dener ve begenirsin..
    Gorüsmek uzere..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Iki Guzel Salata Tarifi

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu