Ayvalık Güzelleri


Deniz Börülcesi

Harika bir lezzet benim gibi ot tutkunları için. Deniz kenarlarında, tarlalarda kendiliğinden yetişen bir bitki. Sevgili Tijen İnaltong sayesinde tanıdım ve Ayvalık'a gelir gelmez pazarda arayıp buldum. Tadına doyamayınca tarlalardan toplayıp bol bol haşlayıp salatasını yaptım.
Zeytinyağlı ve Sarımsaklı Salatası
Börülceyi
Tijen'in tarifine göre hazırladım.

Ayvalık'ın diğer güzeli Papalina balığı ile börülce harika bir ikili oldu. Yolunuz buralara düşerse sakın es geçmeyin derim. Papalina Ayvalık'a özgü sardalyadan biraz daha ufak bir balık.

Papalina Kızartması

Papalinayı halamın elinden yedik. Bol zeytinyağında una bulayarak kızarttı. Çıtır çıtır kılçığıyla falan yiyebilirsiniz.. Harika gidiyor, çerez gibi...

Yorumlar

  1. papalinayi cozemedim, istavrit le sardalya karisimi bir balik mi?
    enfes gorunuyor, afiyet olsun sizlere,
    deniz borulceside harika,
    ellerinize saglik
    zeynep

    YanıtlaSil
  2. hanife'cigim,
    kulaklarimi çinlatmissin, ben de diyorum kim bu çin çin öttüren! afiyet seker olsun..
    *
    zeynep'e not: papalina çok ufak bir balik, buralara özgü. hamsiyi animsatiyor bana.
    tijen

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Zeynep,
    Papalina söylediğin gibi sardalya hamsi gibi bir balık. Lezzeti çok farklı değil. Deniz börülcesini Bir İzmir'li olarak sanırım daha önce yemişsindir.

    Tijen'ciğim,
    Sayende öğrendim börülceyi. İnan bayıldım. Normal börülceden daha lezzetliydi. Seninde ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. yaaa
    cok kotusun hanife!
    nasil da canim cekti simdi gorunce deniz b+papalinayi.. nefis bir menu
    bence dunyada esi benzeri yok

    bol bol ye
    cekinme ye
    benim icin de ye

    katmerlerden de ye..arasira arasina cokelek de koy, oyle ye
    eger sicaksa mis tereyagi sur, bergamut receline bula, parmaklarindan aksin, o kaddar ye yani

    tamam yau, bitti iste butun stres gitti bugunluk, bunca goruntulu hayalden sonra

    ellerinize saglik ne diyelim!

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Hera...
    İnan nasıl istiyorum yeniden yemeyi ama İstanbul'da cok kolay degil börülceyi ve papalinayı bulabilmek. Ama hayaliyle yaşamak bile yeter. Ne yapalım artık..

    YanıtlaSil
  6. Inanilmaz, harika. Elinize saglik. Selamlar

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu

Kabak ve Brokolili Mucver