Zeytinyağlı Kabak Çiçeği Dolması

Merhaba sevgili dostlar...
Tatilimiz bitti. Ya da şöyle demeli; Ayvalık tatilimiz bitti. Zira ben Türkiye'de zaten tatildeydim. Çocuklar için bol maceralı ve eğlenceli, biz büyükler için biraz yorucu ama o kadar da güzel bir tatil oldu. Anılar ve fotoğraflar Ege'nin sayfasında. 'Yediğimiz içitiğimiz bizim olsun' ama tarifleri ve fotoğrafları da yakında burada...




Geçen gün bahsettiğim kabak çiçeklerinden yaptığımız dolma. Yanında da asma yaprağı ile harika oldu..

Malzemeler;

- 15-20 adet kabak çiçeği
- 200 gr kadar asma yaprağı
- 3 adet orta boy soğan
- 1 su bardağı pirinç
- 1/2 su bardağı zeytinyağı
- 1/2 tatlı kaşığı tarçın
- 1 tatlı kaşığı şeker
- 1 yemek kaşığı çam fıstığı
- 1 yemek kaşığı kuş üzümü
- 1 tatlı kaşığı karabiber
- 1 yemek kaşığı kuru nane
- tuz ve kaynamış su

Yapılışı;

- Kaynayan tuzlu suda asma yapraklarını renkleri dönene kadar haşlayın. Kevgire çıkarın. Kabak çiçeklerini suyun altında yırtmamaya özen göstererek yıkayın.
- Yemeklik doğradığınız soğanları ve fıstıkları zeytinyağında pişirin. Pirinçleri iyice yıkayın ve soğanlara ekleyin. 2-3 dakika kadar daha kavurun.
- Karışıma baharatları ekleyin. 1 çay bardağı kadar sıcak suyu ekleyip altını kısın ve suyu çekene kadar pişirin.
- Pirinçli iç harç ılındıktan sonra, asma yapraklarının içine 1 tatlı kaşığı harçdan koyup sigara böreği gibi sarın.
- Tencerenin dibine asma yaprakları dizin ve sardığınız dolmaları sıralayın.
- Kabak çiçeklerinin içlerini 1 tatlı kaşığı harçla doldurup dolmaların üzerlerine dizin. Çiçeklerin ağız kısımlarında 1 parmak boşluk bırakacak şekilde doldurun.
- Tüm yapraklar bitince üzerine 1 su bardağı kadar sıcak su ekleyin. Sarmaların üzerine, bir tabağı ters çevirerek kapatın. Kısık ateşte dolmalar yumuşayana kadar pişirin.
- Soğuduktan sonra limonla servis yapın.
Afiyet Olsun..

Yorumlar

  1. Merhaba Hanife hosgeldiniz.
    Ayvalik tatilinizin iyi gectigine cok sevindim tabii kucuk cocuklarla birlikte zor olsada onunda ayri bir guzelligi var:))Bu arada soyleyeyim dolma harika gorunuyor ellerinize saglik:)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Gulcan..
    Mesajın icin tesekkurler. Yemek gercekten cok lezetli oluyor. Bulabilirsen kabak cicegini tavsiye ederim. Degisik bir lezzet..
    Seni ve cocukları opuyorum..

    YanıtlaSil
  3. ellerine saglik hanife, ne guzel olur bu dolma, cok severim, biz buna anneannemin tabiri ile lalengi dolmasi deriz, tesekkurler, ozlettin kendini, egemi opuyorum...

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Zeynep..
    Lalengi ismini ilk kez duydum. Gerçekten ben de çok sevdim bu tadı.
    8 Ağustos'da donuyorum insallah. Ben de seni cok opuyorum..

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Özlem..
    Denersen beğeneceğine eminim. Umarım bulabilirsin kabak çiçeklerini..
    sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Iki Guzel Salata Tarifi

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu