Ince Belli'min Hikayesi




Hani bir sarki var simdilerde. 'Sicak bir cay soyledim, ince belli bardakta'. Ne guzel sarki degil mi? Ben cok sevdim. 'bi seni konusurum' bi seni konusurum' diye devam ediyor.
Sarkilara bile girmis ince belli. Illa ki 'ince belli'. Bizim icin cayin diger adi. Fotograftaki takimlarimi cok sevgili arkadasim Pelin hediye etti, bu yaz Turkiye'ye gidince. Gecen yaz onda gormus ve cok begenmistim. Hele tabaktaki o harika kirmizilar. Ne guzel, ne kadar sicak.. Cayimin deminin kusuruna bakmayin ama. Koyu icemem ben cayi. Ama siz gelin misafirim olun, ben nasil isterseniz demlerim size.
Kocaman agizli, kalin fincanlarin her cesidini bulabileceginiz burada, 'ince belliler' tahmin edeceginiz gibi pek bir makbul, o kadar da havali. Bazi marketlerde cam bardaklardan bulmak mumkun. Ama suslu, boyali tombul camlardan. Hic icim cekip almadim zaten. Buraya ilk geldigim yil, birkac ay sonra cayini surekli fincandan icmekten bikmis ben (ki o kadar tiryaki degilimdir, ispati cayimin renginde zaten), bir arkadasimin Turkiye'den gelirken hediye getirdigi 12 adet cam bardaga cocuklar gibi sevinmistim. Kendisi 20 yili askindir burada yasadigindan hasretlikleri daha iyi biliyormus demistim o zamanlar.. Iki tane ancak kaldi onlardan. Bu guzellerime gozum gibi bakiyorum ama. Gecen gun gelen misafirlerime attim havami, dedim sizde var mi boylelerinden??
Yaninda mi ne ikram ettim? Ekmek makinamin kitapcigindan, muzlu ve cikolata kirikli kekim vardi. Harika.. Mis kokulu.. Cikolata girince daha bir guzel oldu. Azcik zamani gecmis muzlarinizi gonul rahatligiyla degerlendirebilirsiniz..
Iste tarifi;

Muzlu ve Cikolata Kirikli Kek
Malzemeler:

kap=1 bardak
- 3 adet olgunlasmis muz, catalla ezilmis
- 1/4 kap erimis tereyagi (ben zeytinyagi koydum)
- 1 yumurta (oda sicakliginda)
- 3 yemek kasigi kesilmis sut ( ya da 2 yemek kasigi sut+1 yemek kasigi sirke)
- 2 1/4 kap un
- 1/2 kap seker
- 1 cay kasigi karbonat
- 1 cay kasigi kabartma tozu
- 1/2 cay kasigi tuz
- 1/2-1/4 kap kirik ceviz, findik, badem
- 1/2 kap cikolata kirigi



Yapilisi:

- Ekmek makinasi olanlar yukardaki siraya gore malzemleri makinaya ekleyin ve 'quick bread' ayarinda pisirin.
Makinasi olmayanlar icin,
- Kuru malzemeleri (cikolata ve ceviz haricinde) bir kapda karistirin.
- Yumurta, yag ve sutu karistirin. Ezilmis muzlari ilave edin. Kuru malzemeleri ekleyin. Homojen bir kivam alana dek cirpin ya da karistirin. Ceviz ve cikolata kiriklarini ekleyin.
- Karisimi yaglanmis orta boy firin kabina bosaltin. Onceden isinmis 180 C de pisirin.

Yeni demlediginiz, ince bellilerinizde sundugunuz cayin yaninda, sevdiklerinizle guzel bir sohbet esliginde afiyetle yiyin..

Yorumlar

  1. ben tam bir cay delisiyim, ama gunduz icmiyorum, cunku onu demleyecek yerim yok isyerinde, poset caylarada ben isinamadim gitti, ama aksam eve gidince ocaga yemegimi koyunca hemen caydanligimida atese koyuyorum, yemekten kalkinca hicbir is yapmadan demlenmis cayimi yudumlamak benim icin nasil bir zevk bilsen, tum yorgunlugum sanki yukaridan asagi dogru atiliyor her yudumda, senin cayinda cok guzel gorunuyor, aksam kulaklarini cinlatacagim, cayimi yudumlarken,
    benimde bu aksam cranberryli kekik var yaninda :))

    Zeynep

    YanıtlaSil
  2. Cayimiz gibisi yok gercekten. Ben de makinanin basinda ya da dergi kitap okurken falan icmeyi cok severim..
    Senin cranberryli keki cok merak ettim dogrusu..
    Tarifini verirsin umarim

    YanıtlaSil
  3. Bende tam bir çay tiryakisiyim,elimden çay bardağım düşmez...kekinde çok güzel hanife ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Kışa dair özlediklerimden biri de muzlu kek! Off burnumda tüttü valla Hanife.. Neyse ki az kaldı artık. Ellerine sağlık. Çay konusunda da katılıyorum sana, kesinlikle ince belli. Tıpkı kahvenin muhakkak porselen fincanda olması gerektiği gibi!

    YanıtlaSil
  5. ben de çayımı cam bardaktan içmeyi severim. Rengini görmem lazım ama işyerimde kupadan içtiğimden çok fazla içmiyorum :). Muzlu kekin harika görünüyor Hanife. Ben daha önce haticenin muzlu bir kekini denemiştim fakat kekte değişik bir koku vardı. Acaba pişmiş muz mu böyle kokuyor anlamadım. Bu koku hala burnumdan gitmediğinden tekrar muzlu kek yapmaya cesaret edemiyorum.

    YanıtlaSil
  6. Cay konusunda hepimioz hemfikiriz herhalde. Cayin rengini gorerek icmekden yanayim bende.
    Kekin tadi guzel oluyor. HAfifde ustelik. Cok fazla yag girmiyor cunku.
    Sulecigim, ben kekde bir koku almadim. Bilemiyorum. Belki de ben almaiyorum muzlu keki cok sevdigimden..

    YanıtlaSil
  7. merhaba hanife'cigim, gurbet ellerde bardaksiz ve çaydanliksiz olur mu hiç?
    hafta sonu ne çok sey yapmissin sen öyle. o kabagin rengine bayildim ben.. çok güzel çok!
    sevgiler burhaniye'nin hafiften sonbahara dönmüs hallerinden..
    tijen

    YanıtlaSil
  8. Degil mi ama Tijen'cigim..
    Caydanligim var cok sukur:)) Bardaklarim anlattigim gibi bayagi azalmisti ama bu yeniler gozbebegim simdi.
    Kabak hala duruyor. Tembelim bu aralar. Havalardan belki. Rengi ne guzel degil mi?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu

Kabak ve Brokolili Mucver