Şeftali YE- Şeftalili ve Pirinçli Puding

En sonunda yetiştirebildim tarifimi. Makinadaki sorunu ancak bilgisayara format atarak halledebildik ve ben de günlerdir yapmayı düşündüğüm bu tarifi deneyip fotoğrafını çektim hemen. Yani yoksa 'Şeftali YE'ye katılamasaydım gözüm açık giderdi:))



Bu tarif, daha önce birçok tarifini denediğim 'La Guıde Cuısine' dergisine ait. Ben asıl tarifte bazı değişiklikler yaptım. Süt ve şeker miktarı çok azdı, damak tadımıza göre biraz daha artırdım. Üstüne dökmek için brandy verilmişti ana tarifte, ben bunu da kullanmadım. Onun yerine dondurma ile ikram ettim. Tad olarak alıştığımız sütlaç gibi belki ama sütü az olduğu için biraz daha kuru. Badem esansı hoş bir tad veriyor ve benim gibi değişik lezzetleri denemek isteyenler için dieal yanii.

Ben verilen ölçülerin yarısını kullandım.

Pudding Au Riz et Aux PêchesMalzemeler;
6-8 porsiyon

- 2 kap=500 ml. pişmiş, esmer ya da beyaz pirinç ( ben beyaz pirinç kullandım)
- 4 yemek kaşığı =60 ml. esmer şeker (ben yarım ölçüye 6-8 kaşık kadar kullandım)
- 2 yumurta
- 1/2 kap=125 ml. süt ( yarım ölçü kullanmama rağmen 200 ml süt kullandım)
- 1/2 kap=125 ml. krema
- 1 çay kaşığı=4 ml. badem esansı
- 3 yemek kaşığı=45 ml. brandy (ben kullanmadım)
- 3 adet şeftali, soyulmuş ve ince ince doğranmış

Üzeri için;

- İnce kıyılmış badem ya da vanilyalı ve karemelli dondurma

Yapılışı;

- Fırınınızı 180 Cye ayarlayın.
- Pirinci pişirmek için aynen sütlaçta yaptığımız gibi suyla haşlayın. ( Ben her zaman 1 bardak pirince 3 bardak su ekleyerek pişiriyorum)
- Yumurtayı çırpın. Süt, krema, şeker ve badem esansını ekleyin. İyice karıştırın ve pirinci ekleyin. Tüm malzemeyi karıştırıp fırına dayanıklı bir kaba boşaltın.
- Üzerine şeftalileri dizin.
- 30-40 dk kadar pişirin. Servisten önce 10 dk dinlendirin.
- Üzerine badem serperek veya dondurma ile servis yapın.
Afiyet Olsun......

Yorumlar

  1. Eat when you are hungry, drink when you are thirsty, sleep when you are tired.

    --Buddhist proverb

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglik, nefis :)
    Özgül

    YanıtlaSil
  3. Ben cilek ve sütlacli pasta biliyordum fakat seftalili ilk kez görüyorum. Ben bu etkinlik sayesinde cok sey ögrenecegim;) Elline saglik!

    YanıtlaSil
  4. hanıfecıgım gene harıka bır tarıf ama ben bunu yapamıyacagım sadece seyredecegım seftalıye dokunamıyorum:)bende baska bır meyvayla denerım ellerıne saglık egosumu optum
    sebnem

    YanıtlaSil
  5. Hi Yuvakuran,
    i like the proverbs. i've learnt one more and thanks for that..

    Sevgili Özgül ve Özlem,
    Çok tesekkür ederim..

    Dilek'ciğim,
    İnan ben de ilk görünce şaşırdım bu tarifi. Ama değişik ve leziz bir tad..

    Şebnem'ciğim,
    Bu tatlıyı nektarin ile deneyebilirsin. Umarım onu yiyebiliyorsundur..

    Sevgiyle.........

    YanıtlaSil
  6. tam benlik olmus hanife'cigim,
    daha saglikli beslenme konusunda çaylak oldugum dönemde bir ev arkadasimin o zaman bana garip görünen malzemelerle bulgurlu bir tatli yaptigini görüp dudak bükmüstüm. oysa bilumum acaip seyi yapip afiyetle yiyebilirim artik.. insan pismanlik da duymaz böylelikle.. ben seker yerine pekmezi de deneyin derim kizlar!
    eline saglik!
    Tijen

    YanıtlaSil
  7. Kesinlikla haklısın Tijen..
    Pekmez ne kadar iyi fikir değil mi?? Ben de pekmezli keki yaptıkdan sonra doğal şekerlerle bircok seyin mümkün olabileceğini düşünüyorum artık.
    Ben bu tatlıyıda çok sevdim, hafif olmasından birazda..

    YanıtlaSil
  8. kesinlikle öyle!
    hem doyurur, hem suçlu hissettirmez, hem kilo aldirmaz, hem besleyici! daha ne iste??
    (benim soyali keklerime döndü, annem bayilarak yedi bir keresinde, findik mi var bunda dedi, hayir soya fasulyesi var deyince bir daha yemedi!)
    iyi aksamlar desem olmuyor degil mi??
    tijen

    YanıtlaSil
  9. Soyalı kek?? Sütüyle belki. Ama herzaman açığımdır yeni lezzetler..
    Bir keresinde, çok eskiden, misafirlikte börek ikram edilmişti ve harikaydı. Pırasalıymış. Aramızdan biri sordu ne 'liydi diye. 'pırasalı' kelimesini duyunca 'ögg ben asla pırasa yemem' dedi. Ama böreği bir güzel afiyetle yemişti:)) Yani agız tadı konusunda cok net konusmamak gerek:))
    Henuz akşamda değiliz. Aksamüstü diyelim:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Iki Guzel Salata Tarifi

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu