Zeytinyağlı Kızartma & Mini Ekmekler


Patlıcan, biber, biraz patates, kabak kızarmış. Üzerinde bol domates sosu ve yanında ya da üstünde ama mutlaka birlikte sarımsaklı yoğurt. Sevmeyen var mı? Ben hiç rastgelmedim. Ya siz??
Kızartmaların sağlığa zararlı olduğunu öğrendiğimiz günden beri, arada yesem de her defasında içime dert ederdim. Ama artık dert tasa yok:))
Bu dünyanın en masum kızartması, zeytinyağlı ve en az yağlısı..

Zeytinyağlı Biber ve Patlıcan Kızartması


Alacalı soyduğunuz patlıcanları tuzlayıp acsını çıkarın. Sudan geçirip, fazla suyunu hafifce sıkın ve iyice kurulayın. Fırçayla her iki yanını yağlayıp,orta ateşteki tavanıza koyun. Her iki yanını iyice kızartın. 10-12 dk kadar. Biberlerinizie arzunuza göre kesin ya da bütün olarak yine fırça yardımıyla yağlayıp patlıcanların ardından kızartın. Ben turuncu ve mor renkli etli biber dolmalrından yaptım. Burada sivribiberler genelde çok acı çıkıyor. O yüzden dolmalık biber kullanıyorum genelde...
Aynı tavada, rendelediğiniz ya da ufak ufak kestiğiniz domatesleri hiç yağ eklemeden ve 2-3 diş sarımsakla kavurun. Fesleğen, kekik veya damak zevkinize göre baharatla tatlandırın. Yanında tabii bolca yoğurt.




Mini Ekmekler


Patlıcanlardan sonra hızımı alamadım. Baktım ki hala mutfaktayım. Ne yapsam ne yapsam??

Birkaç günden beri dolapda duran sütüm vardı. Ege'nin içmediği az yağlısından. Ben az yağlı olanıyla yoğurt yapıyorum. Kabıma sığmadığı için 3 su bardağı kadar klamıştı ve ben unutmuştum öylece. Dökmeye kıyamadım. Kaynatıp limon sıktım biraz üstüne ki kesilsin, süzüp çökelek yapayım dedim. Bu yöntemi Zeytin Ağacı'nın Aslı'sından öğrendim. Bu çökeleğe yumurta falan kırıp veriyorum Ege'ye. Whey proteini açısından çok zenginmiş bu sütün kesiği.
Bu kez kalan suya kıyamadım, hadi dedim hamur mayalayıp birşeyler yapayım. Şöyle poğaca türü birşey. Hani eskiden pastanelerden alırdık, paketler içinde, yumuşacık, annem içine kaşar ve domates koyardı. Çayın yanında, misafirlerede ikram edilirdi. O aklıma düştü. Ona benzer birşeyler yapayım dedim. Ama yağını az koyunca biraz ekmekimsi oldular. Siz yağ miktarını biraz daha artırabilirsiniz. Puf puf, ılıkken içine beyaz peynir ve yanında kekikli zeytinyağlı domates. Fena değil di mi??

Malzemeler;

- 2 su bardağı kadar süt kesiğinden arta kalan su
- 1 çay bardağı su
- 1 yemek kaşığı kuru maya
- 2 yemek kaşığı üzüm pekmezi
- 1/2 çay bardağı sıvıyağ
- 2 yumurta (birinin sarısını üzerine ayırdım)
- alabildiği kadar un (kepek ve buğday ununu eşit oranda karıştırdım)
- tuz

Yapılışı;

- Suyu ılıtın, elinizi yakmayacak ısıya gelince pekmezle mayayı katın ve tahta kaşıkla karıştırın.
- Yoğurma kabınıza süt kesiği suyunu, yumurtayı ve yağı ekleyin. Kabaran mayaıda katın. Tuzunu ekleyip karıştırın.
- Yavaş yavaş un ekleyerek yoğurun. Çok katı bir hamur olmasın, elinizden zor ayrılacak oranda olsun.
- Üzerini folyoyla sarıp mayalandırın.
- İster elinizle şekil verin veya benim yaptığım gibi mini muffin kalıplarına yerleştirin hamurunuzu. Kalıplarınızı biraz daha yağlamanızı tavsiye ederim. Benimkiler biraz yapışmıştı.
- Üzerine 1 çay kaşığı kadar pekmezle karıştırdığınız yumurta sarısını sürün.
- 230 C de üzeri kızarana kadar pişirin.
Afiyet Olsun.....

Yorumlar

  1. Hanife ellerine sağlık kızartmayada ev yapımı ekmeklerede bayılırım kızartmayı hemen bu akşam denemeye karar verdim ama ekmekler için haftasonunu beklemem lazım malum ekmek yapmak ince iş.

    YanıtlaSil
  2. The food looks very good. Keep up the good work!

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Nilüfer,
    Kızartmalar cok leziz oldular. Tam senlik yanii. Az yağlı:)
    Ekmek çok vakit almıyor merak etme.. Simdiden afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  5. hanife'cigim,
    çok yaraticisin! ege'n çok sansli, umarim hep farkinda olur bu sansin..
    kizartmayi ben de yapiyorum arada. geçenlerde aralarina birer dilim eriyen peynir koyarak yaptim. patlicanlar sicakken peynir eriyor da (italyanlarin bir tarifi vardir ya patlicanlar kizartilip aralarina domates sos ve peynir rendesi konup iki kat üstüste yapilir, firinlanir.. onu ben senin gibi zeytinyagiyla kizartarak yapiyorum. böylesi epey de lezzetli degil mi?
    Tijen

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Tijen,
    Yazdıkların için çok teşekkür ederim. Yediklerimizi daha sağlıklı kılmak adına geliyor bu fikirler.
    Bahsettiğin tarifi biliyorum ama yemedim daha önce. Tv de görmüştüm bir kere. Hatta aynı şekilde lazanya bile yapmışlarda ricottoyla. Hala aklımdadır, deneyeceğim birgün derim hep ama kısmet olmadı.. Yakında yapacağım kesindir ama..
    Bu şekilde çok lezzetli, hem insanın içide rahat ediyor.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Iki Guzel Salata Tarifi

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu