Bir Kabak Hikayesi & Gozleme

Basliga bakip ne alaka diyebilirsiniz tabii. Gozleme ve gecen gun fotografini yayinladigim kabak. Ben bu minik tatli kabagindan neler yaptim, soylesem inanmazsiniz:)) Tatlilar, gozlemeler yaptim, cekirdeklerini kuruttum, bir dilim kabagi kek icin ayirdim.. Tum bunlari topu topu yarim kiloluk kabakdan yaptim:))

Pazar sabahi bir guzel hamurumu yogurdum. Biraz maya kattim ki hem daha hafif olsun, hem kolay acilsin. Soyle 'kulak meme'sinden biraz daha yumusakca oldu hamur. Hamur mayalanirken ic malzemeleri hazirladim. Minik minik dogradigim soganlarimi zeytinyaginda kavurdum guzelce. Rende kabaklari ekledim. Beklediler bir guzel kenarda, biraz da peynirli maydanozlu ic hazirladim ki kocacigiminda gonlu olsun. Peynirimiz keci peyniri, ama biraz yumusamis:) O yuzden dagitmasi zor oldu hamurun uzerinde ama lezzeti guzeldi.

Ceviz buyuklugunde parcalar alip, bolca unlayip actim hamurlari. Yarisina ic malzemleri yaydim ve diger tarafi uzerine kapatip hafifce bastirdim, disarda kalan parcalari bicakla kestim ki goruntu guzel olsun..Kisik ateste pisirdim, gozlemeler hafif kizarana kadar. Pisen gozlemelerin uzerine biraz tereyag surdum. Bana kalsa yagsizda yerim ama tereyagda cok yakisiyor gozlemelere (kirk yildabir degil mi;) Birkac hamuru sade pisirdim. Yemeklerin yaninda yenmek uzere ayirdim onlari, guzelce sardim (annemin yaptigi gibi) sofranin icine, yumusacik kalsinlar diye..


Kabakli gozlememin son dilimini mis gibi cayimin yaninda ve Oka'nin acik havasinda yedim afiyetle. Yaninda yesil salatam, domatesim ve beyaz peynirim vardi. Barbeku goturmedigimize hayiflanan esime inat birde fotograf cektirdim sizler icin..(fotografi esim cekti)
Bu arada Oka'da cektigim fotograflar burada.


Bol cevizli tatlisini tamamiyla goz karari yaptim. Tatliyi pisirecegim tencerein icindeki kabaklarin uzerine 1 su bardagi kadar sekeri serptim. Yarim cay bardagi su ekleyip kisik ateste kabaklar yumusayana kadar pisirdim.
Kabak tatlisini ezerek, kirik biskuviyle karistirip farkli bir tat elde edebilirsiniz. Mesela top sekli verip hindistan cevizine ya da cevize bulayip ikram edebilirsiniz:)


Cekirdekleri firinda yarim saat kadar kuruttum, 100 C de.. O kadar lezzetliler ki.. Iyi ki atmamisim diye seviniyorum.

Yorumlar

  1. Ellerine sağlık Hanife. Ben üretken insan diye sana derim işte. Hepsi nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. Cok tesekkur ederim Burcu, guzel yorumun icin.

    YanıtlaSil
  3. Hanife o kadar güzel anlatmışsın ki resimlerden çok senin anlatışın canımı çektirdi. Çok güzel görünüyo. Annem ve de babannemim yaptıkları geldi aklıma. Memlekete mi gitsem ne :-)
    Ellerine sağlık akşama evde gözleme şart oldu

    YanıtlaSil
  4. eline saglik Hanife, ne guzel olmus hepside, kabak buralarda da cogaldi bu ara, malum Hallowen geliyor, simdiden piyasaya surduler bile, Amerikalilar oymak icin veya pay icin aliyorlar bende bol bol kabak tatlisi yaparim,
    ben birde yemegini yapiyorum, kabak alinca yapayim, o zaman goruntulerim bende...
    cekirdekten biraz ayirsaydin bahce yapacagin zaman kullanirdin...
    Zeynep

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Meral ve Zeynep,
    Tesekkur ederim yazdiklariniz icin. Gozlemeyi ne zamandir yapmiyordum, cok da lziz oldu. KAbaklisi biraz tatlimsiydi ve spguyunca sanki daha guzeldi.
    Kabak yemegini cok sik yaparim Zeynep. Cekirdek ayirmak hic aklima gelmedi. Bir dahaki sefere artik ayiririm..
    Sevgiler....

    YanıtlaSil
  6. Hanife bravo gercektende hamaratsin yani nelerde yapmissin.
    Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  7. Okul cikisi buyur gel Gulcan'cigim. Tatli hala var, tadarsin.. Kizi da al gel..

    YanıtlaSil
  8. Hanifecim tebrik ederim seni açma işine el atmışsın ,ben de şöyle bir gözleme yapabilsem... Kabaklı gözlemeyi ilk defa duyuyorum, tadını çok merak ettim.Ben de kabaklarımı bir koparayım hala kıyamadım bunları denerim artık bakalım çekirdekleri seninkiler kadar tatlı olacak mı?Orada yetişenlerin cinsleri farklı biraz , daha büyükçe ve biçimliler renkleride çok güzel afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Asli,
    Tesekkur ederim. Tadi degisik oldu biraz, tatlimsi gibi. Ama ben sevdim. Soguk soguk cayin yaninda cok guzel gitti.. Tabi peynirli ya da otlular her zaman tercihim..
    Buradaki kabaklar daha cok susu amacli kullaniliyor, o yuzden de icleri bos ya da cok ince etli. Bu benim aldigim kucuk kabak oldugu icin ici boldu ve lezizdi. Buyuklerde bu kadar lezzet yok sanirim. Tatlisi oldukca lezizdi..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu

Kabak ve Brokolili Mucver