Boza



Cocuklugumdan beri cok severim bozayi. Kis aksamlari surekli alirdik, sokakda 'bozaaaaaaaaaa' diye bagaran amcadan. Bayagi bir ahbap olmustuk kendisiyle:)
Buraya gelince icemedim tabii. Arkadasim Inci, tarifini bildigini soylemisti ama ben cok zor oldugunu dusunmus ve cok ilgilenmemistim. O nasilsa yapiyor ve bana biraz veriyordu. Bir de lezzet oradakilerle ayni olmayinca cok cazip gelmemisti bana. Ama gecenlerde Fethiye yapti bu harika icecegi ve bana da hatirlatmis oldu. Onun tarifi hic de zor gelmedi gozume. Arkadasima sordum gecen gun ve isyerinde bir bos vakitde yaptik hemen. Inci ayni zamanda benim is ortagim. Bos vakitlerimizde neler denemiyoruz ki. Bazi tarifler yakinda gelecek mesela:)) Bizim denedigimiz tarif Fethiye'nin yaptigiyla temelde ayni, belki ufak farklar var.
Ama ben de bundan sonra s1k s1k yapacagimi biliyorum artik. Sadece 1 bardak bulgurla rahatlikla evde yapilabilir. Deneyin derim....


Malzemeler;

- 1/2 kg bulgur
- 5 - 5.5 lt su
- 2- 2.5 su bardagi seker
- 1 yemek kasigi kuru maya

Yapilisi;

- Bulguru derin bir tencerede 5 lt kadar suyu ekleyip bulgurlar dagilana kadar kaynatin. (biz 45 dk kadar kaynattik)


- Tencerenin altini kapatin. Bir sure sogumasi icin bekleyin. Blendar ya da bicakli mixerde parca parca cekin. Islem sonunda bulgurun tamamiyla erimesi gerekiyor. ( Biz ayrica kevgirden de gecirdik. Boylece arada parcalanmayan minik kabuklarda elenmis oluyor)


- Suzuldukden sonraki hali normal boza kivaminda olmali. Eger suyu az gibiyse bir mitar ilik su ekleyebilirsiniz.

- Suzdukden sonra sekeri ilave edin. Sekerin iyice erimesi icin birkac dakika daha isitin.


- Daha sonra gereken ilikliga gelmesi icin bekletin. Yogurt mayalarken gibi gereken sicakliktan biraz daha soguk olacak:) (Arkadasim hep goz karari yaptigi icin, isin bu kismini bu sekilde yazdim. Ama Fethiye tarifinde gereken sicakligi 45 C olarak belirtmis.)
- Bozayi mayalandiracaginiz kavanoza koyun.
- Kucuk bir kasede, ilik su icinde mayayi eritin ve bozaya ekleyin, karistirin.
-Uzerini ortmeden oda sicakliginda mayalandirin. ( Bizimkisi ertesi gue hazir hale gelmisti. 2-3 gun surebiliyormus bu sure.)
- Mayalandiktan sonra dolabda saklayin.
- Uzerine tarcin serperek ve leblebiyle servis yapin.
Afiyet Olsun..........

Yorumlar

  1. HANIFECEGIM ORALARIN SOGUGUNDA IYI GIDER BOZA AMA BURADA OLUP VEFADAN ICMEKDE VARDI.OLSUN SENIN ICIN BIR BARDAK FAZLADAN ICERIM CANIM , OPUYORUM SENI

    YanıtlaSil
  2. Senin tarifi merak ediyorum.
    Benim annennemden ogrendigim bir usul vardi, hatta onu Fethiye;ye
    anlatmistim o da blogunda yayinlamisti, simdi senin tarifi bekliyorum :))

    sevgilerimle, seni ve egemi opuyorum, 2006 hayirli olsun hepimiz icin.

    Zeynep

    YanıtlaSil
  3. Ah orasini hic sorma Sebnem'cigim. Yaninda bol leblebiyle ama Vefa'da tabii..
    Optum.

    Zeynep'cigim,
    Aslinda Fethiye'nin yaptigi tarifle hemen hemen ayni bu tarif.
    Biz olcusunu biraz fazla tuttuk sadece ama temelde ayni yontem..
    Ben de seni ve Kerim'i cok opuyorum..

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,
    Bugün ben de sayfanızdan görüp zendim be boza yaptım. Şimdi mayalanmasını iple çekiyorum. Yanına sarı leblebi bile aldım.
    Umarım sizinki gibi başarılı olur.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Hulya HAnim,
    Umarim hosunuza gitmistir. Ben bu yakinlarda yeniden yapacagim. Size de afiyet olsun..

    Sevgili Ozlem,
    Guzel mesajin icin cok tesekkurler.
    Sana ve ailene de mutlu ve saglikli nice bayramlar diliyorum..

    YanıtlaSil
  6. If you would like to try another boza recipe, please try the following address:
    http://www.discoverturkey.com/english/kultursanat/b-h-yemek11.html

    YanıtlaSil
  7. Hi Tarlan Bara,
    Thank you for the recipe. It looks little bit different. I wish, I can try it. Thanks again..

    YanıtlaSil
  8. merhaba hanife, komik gelebilir ama bir sorum var bulgur ince bulgur mu kalin bulgur mu? tesekkür ederim...

    YanıtlaSil
  9. Merhaba RAbia,
    Bulgurun cesidi sanirim onemli degil burada. Bizimki kalin bulgurdu..
    Sevgiyle........

    YanıtlaSil
  10. Boza mayhoş/ekşi olur şimdi boza alırken "vallahi bal gibi ekşi çıkarsa bizden" diye satıyorlar.
    Bir gün içinde mayhoşlaşmaz. buzdolabında mayhoşlaşmaz. Oda ısısında balonlanıp köpürmesi ve çoğalması gerekli....

    YanıtlaSil
  11. Cocukglumdan beri icerim bozayi ve eksi severim. Yaptigim tarif yeteri kadar eksimisti. Belki bir gun kulaga az geliyor, ama yasadigim yerde ev sicakliklari 27C yi buluyor. Bu yuzden mayalanma suresi kisaliyor. Sonrasinda dolaba kaldirmak ise sadece zevk meselesi. Cunku ben soguk icmeyi severim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Iki Guzel Salata Tarifi

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu