Hingel



Isyerinde bos vakitlerde neler yaptigimizdan daha once de bahsetmistim. Manti cesitlerini yayinlamak icin de soz vermistim. Buyrun efendim;

Patatesli (Hingel) ve mercimekli manti yapmistik gecen gunlerde. Ozellikle patatesli manti yani hingel muhtesem bir lezzet. Mercimekli de guzel elbet ama kiymali ve patatesli benim favorim:) Denemenizi tavsiye ederim..
Hingeli ilk kez burada yani Montreal'de yemistim. Sivas'li bir arkadasim yapmisti. Aslinda ondan cok once esim israrla 'patatesli manti yap' diye tutturmustu, ilk evlendigimiz zamanlar. Ben ilk duydugumda ' hamur ve patates mi' demis, hic guzel bir sey olmaz diye dusunmustum. Ama israrlarina dayanamayarak bir gun denedim. Bir guzel ise koyuldum, aman bir ozendim bir ozendim sormayin, aksam yemeginde uzerine klasik sarimsakli yogurt, kirmizi biberli tereyag falan koydum tabii. Meger patatesli mantiya yogurt konmaz sadece tuzlu tereyag eklenirmis uzerine. Severek yemedi tabii. Ben hic sevmedim. Ta ki arkadasimda orjinalini yiyene kadar. 'Himmmm' dedim, enfes.. Bence isin sirri hamurla tereyagin birlesiminde. Bol tuzla hafif yakilmis tereyagin sicak hamurla muhtesem birlikteligi yani:)) Amannn yazarken bile canim cekti..
Bu tarifi ayrica Sevgili Hatice'de bayagi bir zaman once yapmisti. Hamuru kapatma sekli aslen orada goruldugu gibidir. Ben bu sekli cok denedim ama beceremedim. Arkadasimda da her seferinde yapilmis halini gordugumden nasil ordugunu bilmiyorum. Ama lezzet her sekilde de ayni:) Ben asagida gordugunuz gibi tortellini gibi kapattim.

Oyle uzun uzun tarif yazmiyorum. Hamurun tarifini buradaki gibi yapabilirsiniz. Ic malzemesi icin;
4-5 adet haslanmis patatesi pure haline getirin. 1 adet sogani zeytinyaginda kavurun. Patatesleri ekleyin, tuz ve kirmizibiberini ayarlayin.
Hamuru manti inceliginde acin. 2 cm uzunlugunda kareler kesin ve ortalarina ic malzemeden koyun. (Klasik orgu seklinde kapatmak icin yuvarlaklar kesilmesi gerekiyor) Karsilikli iki kenari birlestirin ve bu kenarlari arkaya dogru itip iki ucu arkada birlestirin.
Kaynayan tuzlu suda 10 dk kadar haslayin. Pisen mantilari bir tabaga alin ve tereyagi gezdirin. Yaga bir miktar tuz atip kisik ateste hafif pembelestirirseniz cok daha leziz olacaktir..

Afiyet Olsun

Mercimekli Manti cok yakinda.....

Yorumlar

  1. Hanıfeceıgım bende patateslı mantı hıc duymadım.Bunu annemede okudum hafta sonu bızde denıyecegız,goruntu cok guzel gorunyor.Canım ellerıne saglık ve tabı bızlerı unutmadan buraya tarıf ekledıgın ıcınde tsk ederız optum

    YanıtlaSil
  2. Sebnem,
    Kesinlikle deneyin derim. Cok leziz oluyor.
    Cok opuyorum sizi, anneye selamlar...

    YanıtlaSil
  3. sevgili hanife
    hingel çerkez yemeği (bizde çerkes oldugumuz için)bizdede cok yapılır...acıkcası bu aralar anneme hingel yapması icin baskı durumuna gecmiştik ve bugun sitende fotoğrafını görmem benim için pek iyi olmadı:)ayrıca bizde yoğurt koymayız üzerine...
    ellerine saglık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Kokenini tam bilmiyorum. Ama lzeeti gercekten cok guzel. Asil tereyagla yeniyor sanirim bircok yerde. Yogurtla hic duymadim:) Benim ilk tecrubem ve eksik bilgilendirilmem dolayisiyla oyle yemek zorunda kalmistik:)

    YanıtlaSil
  5. pierogi adi verilen Dogu Avrupa ulkelerine ozgur bir yemek var. Ben ilk yedigim zaman aaa bu bizim manti gibi demistim. Onun icinde de patates vardi. Wikipedia'da ufak bir arastirma yapinca Mogollar ve Tatarlarin bu yemegi Avrupa'ya tasidigina dairdi. Yemegin originali buyuk olasilikla Orta Asya kaynakli :) Hmm mercimekli manti dedin sustum. Eskisehir'de cok yaygindir Eskisehirli manti. Cogu kiside bilmez. Ama bir tek usendigim konu sanirim manti yapmak. Herhalde uzun zaman alacagini dusundugum icin olsa gerek :)Ellerine saglik

    YanıtlaSil
  6. mrb arkadaş listemdesin sende beni eklermisin.Birde bu ye 7 etkinliği ve bloglar elele linklerini nasıl ekleyebilirim yardım edersen sevinirim.

    YanıtlaSil
  7. Mercimekli mantiyi bugun yayinlayacagim Ycurl. Mantilarin kokeni sanirim Orta Asya. Uygur kokenli bir arkadasimdan da benzer tarifler duydum, buharda pisen mesela.. Yuzyillardir bir cok kulturun gectigi topraklardan geldigimiz icin mutfaigimiz oldukca cesitli..
    Ben de eskiden cok usenirdim hamur isi yapmaya. Ozelikkle mutfagim cok kucuk oldugu icin usenirdim. Isyerinde yaptik tum bu hamaratliklari, yoksa evde biraz zor:))
    Tesekkur ederim..

    Papatya,
    Elbette eklerim. Zaten ekleyecek cok arkadas var, guncellemem lazim link adresimi:)

    YanıtlaSil
  8. ben 25 yasinda hic yemek yapmamis bir bayanim, ama verdiginiz yemek tarifeleri sayesinde, cok cesitli yemekler yapabiliyorum, bende mantiya benzeri hamur islerinden cok kacinirdim, ama sayenizde esim soframdan kalkmiyor... tesekkurler

    YanıtlaSil
  9. Merhaba,
    Mesajiniz beni cok mutlu etti. Tariflerimi begendiginize cok sevindim, kolay gelsin. Kekse isminizi de yazsaydiniz:)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Iki Guzel Salata Tarifi

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu