Firinda Sebzeli Tavuk

Firinda yaninda bol sebzeyle ve cesitli baharatlarla agir agir pisen et yemeklerini, diger et yemeklerine gore daha cok tercih ediyorum. Bu sayede hem birbirinin aromasi ve lezzeti karismis oluyor, hem de bazen sebze yemeyi reddeden Ege'ye degisik secenekler sunabiliyorum.

Et icinse tercihim cogunlukla beyaz et. Tavugu ya da hindiyi kirmizi ete gore daha cok seviyorum. Ege'de bana cekmis olmali ki, tavuk yemeklerini seviyor. Icine koydugum sebzelere de tavugun hatrina itiraz etmiyor..

Tavugu en az 6-8 saat oncesinden terbiyeye yatiriyorum..

- 1-2 yemek kasigi soya sosu
- 2-3 yemek kasigi karisik biber ve domates salcasi
- 1 yemek kasigi aci sos
- 2-3 yemek kasigi zeytinyagi
- damak zevkinize gore kirmizi pul biber, biberiye, feslegen, biraz kekik ve deniz tuzu

Tum malzemeyi derince buzluk posetinde karistiriyorum. Etleri icine koyup, sosu her yerine yediriyorum. Buzdolabinda pisirecegim zamana kadar bekletiyorum..

Tavugun yaninda pisirmek icin cesitli sebzeler secebilirsiniz..
- bezelye+havuc+patetes
- brokoli+mantar+sogan
- kabak+patlican+sogan+biber

Etleri sosundan suzerek yapismaz bir tavada kizartiyorum once. Tamami kizardiktan sonra firin kabina cigden, irice dogramis oldugum sebzelerin arasina yerlestiriyorum. En uste kalan sosu ilave ediyorum. 2-3 adet defne yapragini koyup, uzerini yagli kagitla ortuyorum. En fazla 200 C lik firinda yavas yavas pisiriyorum. Tepsiyi arada ceviriyorum ki, yemegin her tarafi esit pissin.. Pistikten sonra ustunu acip kizarmasini sagliyorum..
Yaninda pilavla ve yesil salatayla servis yapiyorum..

Afiyetle, saglikla..

Yorumlar

  1. Hanifeciğim ben de aynen tavuğu tercih edenlerdenim, hem yapımı daha kolay hem tadını daha çok seviyorum. Marine edilince de lezzetli ve yumuşak oluyorlar.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. merhaba,dün akşam tarifinizi denedim,inanın eşimle koca bir borcamı bitirdik eşim daha yok mu deyip durdu
    kesinlikle süper..
    ilk defa sitenizden bir tarif denedim ama sanırım artık bol bol deneyeceğim.
    Bu tarifi herkese tavsiye ediyorum.Sosu meşhur kanatçıların sosuyla birebir oluyor.

    Bu arada hanife haım ben tarifi but ile denedim siz göğüs eti mi kullanıyorsunuz??

    YanıtlaSil
  3. Merhba Zeynep,
    Tarifi begenmenize sevindim. Sos gercekten cok guzel tat veriyor ete. Ben de genelde but ile deniyorum, fakat tum tavuk varsa parcaliyor, gogus haric tum malzemeyi kullaniyorum. Gogus etini yemeklerde cok sevmedigimizden ya corba icin ya da snitsel icin falan kullaniyorum.
    Ellerinize saglik, afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  4. Hanife Hanımcım teşekkürler cevap için...Evet ben de göğüs eti kullanmıyorum, haftaya bu yemeği tavuk pirzola ile deneyeceğim.

    benim de sevebileceğiniz tariflerim var ama blog hazırlamaya vaktim yok.Evde 1 yaşında bir kızım var yemek yapabilmek bile bir mucize onunla.Dilerseniz size favorilerimi yollayabilirim:)

    Bu arada tüm tariflerinize bakıp bir kısmını denenecekler listeme aldım.Sizin favoriniz ya da favorileriniz hangisi? Denemeye onlardan başlasam? :)

    YanıtlaSil
  5. Tariflerini gonderirsen cok sevinirim Zeynep. Hepsini denemek isterim. Hatta fotografi varsa, senin adinla yayinlarim sitede.
    Favorilerimi sormussun, ama listedekilerin hemen hepsi benim deneyip sevdigim yemekler. Favori dersem et yemekleri icinden, soya soslu biftek ve soganli kavurma diyebilirim. Benim tercigim en cok balik ve deniz urunlerinden yana aslinda.
    Allah bagislasin, minik kizinin en tatli zamanlaridir simdi:) Yumak yumak yemelik:)
    Sevgilerimi gonderiyorum size..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu

Kabak ve Brokolili Mucver