Milfoylu Iki Tarif

Milfoy hamuruyla yapilan hersey ne kadar leziz oluyor degil mi?? Tabii icindeki yag miktarini dusunmezsek:) Bildigimiz, yaprak hamur seklinde milfoye burada hic rastlamadim. Montreal'de bir Arap marketinde bulabiliyorduk, her ne kadar ucuk paralar odesek de. Burada satilanlar kalin, kare seklinde hamur topagi seklinde. Kendiniz acip, istediginiz sekilde kesip kullanabiliyorsunuz. Ben daha once bu tarifte kullanmistim.

Simdi ki boreklerimin hamurunu firinda calisan bir komsum getirdi, sagolsun. Son kalan parcalari Sermin'in tavsiyesiyle incecik acip tepsiye yaydim, yufka borek gibi. Sadece 3 kat yaptim ve harika oldu.. Ucgen seklinde yapilanlarin ici hep hamur gibi gelirdi bana, bu ince acildigindan gayet guzel pismisti.

Son kalan parcayi, tatli olarak ne yaparim diye dusunurken ortaya cikarttim. Krem peynir ve pudra sekerini karistirdim ve hamurun icine koydum. Ben ne guzel birsey kesfetim diye sevinirken, ici yine krem peynirli ve sekerli boreklerden satildigini ogrendim. Yani benden once deneyen olmus :)

Hindili ve Sebzeli Milfoyden Borek

Malzemeler;

- 8-9 yaprak ya da burada satilan cinsten bir paket milfoy hamuru
- 200 gr haslanmis hindi eti
- 1 su bardagi kadar haslanmis bezelye ve havuc (karisik dondurulmus seklinde)
- 1 yumurta sarisi
- tuz ve karabiber

Yapilisi;

- Hamurlari incecik olana dek acin ve hafif yagladiginiz borcama dizin. (Ben buyuk boy borcam icin 2,5 adet ince acilmis milfoy kullandim)
- Sebze ve etleri karistirip zevkinize gore baharatlandirin. Karisimin yarisini hamurun uzerine yayin.
- Diger 2,5 adet hamurdan actiginiz yufkalari yerlestirin ve kalan mazlemeyi ikinci kat olarak serin. En son uzerine yine yufkalari acip serin ve yumurta sarisi surun.
- 220 C firinda uzeri kizarana dek pisirin.

Not; Fotografta gorunen minik borekler esim icin hazirlanmis, ici peynirli olanlar.
Ici icin istediginiz peynir, kavrulmus ispanak veya kiyma kullanabilirsiniz.






Krem Peynirli Milfoy Rulolari



Son kalan hamur parcasiyla yaptigim icin sadece iki yemek kasigi krem peynirini 1,5-2 tatli kasigi kadar pudra sekeriyle karistirdim. Incecik actigim milfoy hamurunun uzerine surdum, kirilmis ceviz serpip rulo yaptim. Iki parmak kalinliginda kesip pisirdim.. Enfes oldular.
Milfoy hamurunu bir de boyle deneyin bakalim, sevecek misiniz?

Afiyetle...

Yorumlar

  1. Hanife'ciğim,
    Milföy deyince aklıma kim geliyor biliyor musun? "Gülriz Sururi".
    Bir zamanlar (ben evli bile değildim) TV'de bir yemek programı yapardı. O programda tavuklu mantarlı bir milföy böreği tarifi vermişti. Biz ailecek değil, sülalecek bu tarifi denemiş, beğenmiş, ikram etmiştik. Odur budur deepfreezimde mutlaka bir paket milföy durur. Ehhh şimdi bu güzel tarifleri de değerlendirmek lazım değil mi? Pınar

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık Hanifeciğim, birbirinden güzel iki lezzet :)Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Hanife’cim ben krem peynirli olanını farlık buldum. Benim damak tadıma daha uygun geldi. Hindili ve sebzeli olanını sanki tam annem damak tadına göre yapmışsın. Ben lafı daha fazla uzatmayayım muhteşem olmuşlar bence ellerine sağlık.
    Sevgiler…

    YanıtlaSil
  4. Hanife'ciğim,senin elinden yine harika lezzetler oluşmuş.krem peynirli ilgimi çekti,hiç denemedim.Çocukların seveceği bir tarif .Ellerine sağlık.Ege'yi ve seni sevgiyle kucaklıyorum.

    YanıtlaSil
  5. Ben de bir ara et sote koyardım milföylerin içine, üçgen yapıp pişirirdim. Talaş böreği gibi olurlardı. Şimdi kilo korkusundan milföy hamurunu unuttum! Ellerine sağlık, hepsi çok güzel görülüyor...

    YanıtlaSil
  6. Hanife,sayfanı okuduğumda,hemen aklıma bir tatlı geldi.Yorum yazmak için geldiğim bu kısımda ise.Pınar!ın da benim gibi düşündüğünü gördüm.Gülriz Sururi'yi hatırlamak.Diyeceğim o ki,aklın yolu bir,bizden önce düşünenler mutlaka oluyor.Bazen de biz başkalarına göre önce düşünüyoruz.Bu böyle olacak hep.
    Eline sağlık.Her ikisini de çok tuttum..
    Sevgiyle,Nane Limon

    YanıtlaSil
  7. Hanifeciğim,
    yine bir hamurdan birden fazla tarif yapmışsın. becerikli insanın hali başka oluyor. ellerine sağlık yaratıcılığını kullanıyorsun hep. sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Pinar'cigim,
    Gulriz Sururi'nin programini hatirliyorum. Milfoyu cok mu kullanrid bilemedim, belki o zamanalr tariflere bu kadar merakli degildim:)
    Boreklerde tavugu cok begeniyorum ben.

    Tesekkurler Safran'cigim.

    Perihan'cigim ve Ipek'cigim,
    Krem peynirli gercekten cok guzel oldu. Hani cheesecake seviyorsaniz, seversiniz:)

    Renkler'cigim,
    Milfoy iyi guzel de cok kalorili biliyorum. Zaten bu ulkede 3 defa yedim desem yeridir:)

    Munevver'cigim,
    'A la luna' ydi programinin ismi degil mi? Yoksa yanlis mi hatirliyorum?
    Aklin yolu bir dedigin gibi. Bana da oluyor boyle rastlantilar..


    Tesekkurler becerikli arkadasim Sevda..

    YanıtlaSil
  9. Hanife'ciğim,
    Arada sizin kıtaya gelmek iyi oluyor doğrusu. Öğrenecek, tadacak ne çok şey var değil mi? Her gün yeni bir eğitim.
    Sevgiler canım.
    Tijen

    YanıtlaSil
  10. Gonlunce gez Tijen'cigim:)
    Mayacikla gunler cok hizli gecer ama, tadini cikar fistigin:)

    YanıtlaSil
  11. Günaydin canim,
    blog adresim degisti, yeni linkimi eklersen sevinirim.
    Sevgiler Sonia

    http://sonja-varol.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  12. canim ellerine saglik tarifler harika fotolar harika hersey harika :D

    YanıtlaSil
  13. Denedim böreklerini çok lezzetli oldular. Teşekkür ederiim tariflr için.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Iki Guzel Salata Tarifi

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu