Iki Tarifle Yeniden Merhaba

Merhaba Arkadaslar,
Son hafta o kadar zor gecti ki. Bugun evi temizlerken dedemin genclik halinin oldugu fotografi (Iki senedir kitapligimda duran, 52 yilina ait bir fotograf. Annem, tezyemler ve dayimla beraber cekilmis bir fotograf) elime aldigimde gozlerimden yine yaslar bosandi. Uzakta oldugum icin kabullenmesi daha zor geliyor. Sanki hala Usak'ta yasiyor, yazin gidince gorecegim gibi. Bunlar gelince aklima bogazim dugumleniyor. Ama Ege sayesinde iyi olmak zorundayim. Ilk gun ben aglarken hep yanima gelip sarilip durmustu. Anladi uzgun oldugumu.

Hayat devam ediyor, acisiyla, guzel anlariyla. Biz de bu acilarla ayakta durmaya alismak zorundayiz.
-------------------------------------------
Bildiginiz gibi son 3,5 haftadir oglumla basbasa kaldik. Okul disinde cok hareketli gecmiyor gunlerimiz. Havalar ilindi ama yine de belli olmuyor. Okul her ikimize de iyi geliyor. Hele Ege hafta sonu bile okul sayiklayince seviniyorum. Umarim hep boyle olur..
Okula ilk basladigimda kardesim benimle gelmek icin aglardi. Onun yerinde olmayi dilerdim o zamanlar.. O da ertesi yil okula baslayinca sabahlari uyanmamak icin direnmelere baslamisti, her okul cocugu gibi:)

Uzunca bir zamandir fotograf makinamdaki filmleri masa ustu bilgisayarima yukleyemiyordum. Esimin bilgisayarinda aldigim fotograflari, o makinada siteye yukluyor ve masa ustunde de yazilarini yaziyordum. O yuzden son zamanlarda cektigim fotograflar cok fazla icime sinmiyordu ve tarifleri yayinlamam gecikiyordu. Simdilerde de makinada kalan son tarifleri yayinlayacagim, umarim kisa surede hepsini bitirebilirim. Sonra belki yazilarla devam ederim ya da fotografsiz tariflerle:)
Zaten Turkiye'me kavusmama 1,5 ay kaldi:) Ege bile hergun, orayi ve dedesini, anneannesini, babaannesini, halasini... sayikliyor:)




Michael Smith bu yemegin ve biskuvinin tarifini ilk verdiginde hemen not etmistim. Kisa bir sure sonra da denedim. Yemegin ana malzemesi siyah bira. Ben de ilk denememde tum tarife sadik kaldim. Ama biradan dolayi hafif acimsi bir tat geliyordu. Sanirim biraz da bu tur yemeklere alisik olmamamizdan, pek hoslanmadik. Ama ikinci denemede birayi kullanmadim. Cok daha guzel oldu..

Ayni tarifi paylastigi gun bu yemegin yaninda ilik olarak yenen ve 'biscuit' denen coreklerden yapmisti.
Daha once denedigim biscuit tariferinden daha guzel oldu bana gore. Sabah kahvaltilarinda biraz isitip, icine krem peynir surulup pek guzel yenildi oglum Ege tarafindan..

Siyah Birali Yahni

Basta da belirttigim gibi birasiz yaptigimi daha cok begendik. Eger bira kullanmayacaksaniz et suyu miktarini artirmalisiniz.

Malzemeler;

- 1 kilo kemikli sigir eti, iri parcalar halinde dogranmis
- 1 orta boy sogan
- 3 dis sarimsak
- 2 yemek kasigi domates salcasi
- 2 kap kadar et suyu (ben hazir et suyu kullandim)
- 1 sise siyah bira
- 1 adet orta boy rendelenmis patates
- 2 adet defne yapragi
- 1/4 kap sivi yag
- tuz, karabiber

Yapilisi;

- Derin bir tencerede (firina uygun olursa daha iyi) yagi kizdirin ve etlerin her yerini kizartin. Tum etler bittikten sonra tencerenin dibindeki yagi suzun.
- Irice dogramis soganlari tencerede kalan yagla kavurun. Bu sayede soganlar karamelize olacak. - Ince kiydiginiz sarimsaklari ekleyin. Biraz karistirip salcayi ekleyin ve etleri tencereye alin.
- Et suyunu ekleyin ve kaynamaya basladiktan sonra birayi da ekleyip, kaynamasi icin bekleyin.
- Rendelenmis patatesi koyup, baharatlarini ilave edin. Kaynadiktan sonra kapakli bir firin kabina aktarip etler iyice yumusayana kadar (yaklasik bir saat kadar) pisirin.

Not; Tv de yemegi taze ispanakla servis etmislerdi, ben de oyle sundum. Derince kaseye yaydiginiz birkac dala taze ispanagin uzerine sicak yahniyi ekleyin. Yemegin sicakligiyla taze sebzeler yumusuyor ve yemege ayri bir lezzet katiyor..




Kasar Peynirli Biscuit

Malzemeler;

- 2 kap un
- 1 yemek kasigi kabartma tozu
- 1/2 tatli kasigi tuz
- 1,5 kap krema (heavy cream)
- 1 kap rendelenmis kasar peyniri

Yaplisi;

- Derin bir yogurma kabinin icinde unu, kabartma tozunu ve tuzu karistirin.
- Peyniri ekleyip karistirin. Kremayi ilave edin ve yogurun.
- 1,5 cm kadar kalinlikta acin ve bardakla ya da yuvarlak bir kalipla parcalara ayirin.
- Yaglanmis ya da yagli kagit serilmis firin tepsisine yerlestirin ve 15 dk kadar, uzerleri pembelesene dek pisirin.

Afiyetle, saglikla.....

Yorumlar

  1. Sevgili Hanife, kendini biraz toparlamaya calistigina sevindim. Hepimiz yakinlarimizi bu derin uykuya birakiyoruz bir sekilde. Bu nedenle yasarken birbirimizin degerini bilelim, kimseleri kirmayalim ve güzel anilar birakalim. Saniyorum deden de böyle anilar birakti, devamli üzerinde konusacaginiz, saygi ve sevgi ile anacaginiz.
    Mecburen mutfaklara girmissin yine.Haklisin da yasam devam ediyor. Tuzlu kurabiyeyi hemen not ettim, cocuklar sevecektir mutlaka. Ellerine saglik!
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Hanife,
    Kotu haberi yeni okudum, sana ve sevdiklerine sabir diliyorum.

    Gorusmek uzere,
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Ne guzel yazmissin Tata. Haklisin, hayattayken sevdiklerimizin kiymetini bilmek, onlari kirmamak cok onemli. Umarim bunda da basarili olabiliriz.

    Kurabiyeyi denersen begenirsin umarim..
    Sevgilerimle..

    Sevgili Lama,
    Cok tesekkur ederim..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Yeniden aramıza dönmene çok sevindim Hanife, dediğin gibi hayat devam ediyor, hem minik Ege'ciği de üzmemek lazım değil mi? Yahni tarifin çok hoşuma gitti. Uzun süre kısık ateşte pişen etler gerçekten çok lezzetli oluyorlar. En sert kısımları bile bu şekilde yumuşatmak mümkün. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Hanifeciğim ben de eve döndüm ve mesajlara teşekkür etmek için geziyordum. Haberi yeni gördüm. Allah sabır versin sizlere. Mesajın için de teşekkür ederim. Yakında tekrar görüşürüz. Sevgilerimle. Kendine dikkat et lütfen.

    YanıtlaSil
  6. Hanife'ciğim ,fimo hamuru aldığım bir yer var ve piyasanın neredeyse yarı fiyatına alıyorum buradan,ancak sana adres bilgisini verebileceğim kartını şimdi bulamıyorum.En kısa süre içinde senin için gidip adres ve telefon bilsini alırım .
    İkinizi de çok öpüyorum.
    Tariflerini şimdi okuyacağım ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Hanife, uzun bir süredir sayfanı ziyaret ediyorum ve tariflerini olduğu kadar, Ege cikle ilgili fotograflarını da çok beğeniyorum.
    Sanirim seni cok iyi anliyorum. Ben de senin gibi yurtdisindayken babaannemi kaybettim. Sanirim orada olamayisim, ona son bir kez sarilamayisimdan dolayi...
    Neyse gene agliyorum ve devam edersem senide aglatacagim.
    Basin sagolsun! Kendine ve Ege cige iyi bak...
    Bilge

    YanıtlaSil
  8. Tulin'cigim,
    Ben de szlerin yanimd olmasidan dolayi mutluyum:)
    ah gercekten cok lzztli oluyor.Icinde ki patates renesi de guzl bir lezzet katiyor. Yumusak ve firinda pismis etleri daha cok sevdigmden bu yemegi bir iki kere denm..

    Behiye'cigim,
    Hosgeldin, sefalar getirdin.
    Cok tesekkurler arkadasim..

    YanıtlaSil
  9. Cilek'cigim,
    Adresin hic acelesi yok. Mayis sonunda Istanul'a geliyorum. O zamana dek verirsin. Benim icin oze olarak gitme, eger isin varsa gidersin:) Olmazsa bulusur beraber gideriz, ne dersin?
    Biz de seni opuyoruz..

    Merhaba Bilge,
    Icten mesajin icin cok tesekkur ederim. Kesinlikle haklisin. Orada olamadimiz icin kabullenmek daha guc geliyor, saka gibi aklima gedikce ilk kez ogrenmsim gibi uzuluyor, agliyorum. Allah tum sevdiklerini yitirenlere sabir versin.. Cok zor..

    Sayfam ve Ege icin yazdiklarina tesekkur ederim.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  10. Hanifeciğim,
    iki tarif de çok güzel ama kırmızı et bizim eve pek az girdiğinden, kaşar peynirli biscuitler daha çok ilgimi çekti. Denenecekler listemde yerini aldı bile.
    Ege'ciğime öpücükler.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Hanifeciğim,
    öncelikle başın sağolsun. gerçekten uzakta olunca inanmak ve alışmak daha zor oluyor. sana sabır diliyorum.
    Tariflerine de bakmadan geçemedim. Ellerine sağlık çok güzeller. sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Hanifeciğim,inşallah daha iyisindir.Hayat devam ediyor,kalanlar için.Göçenler başka bir hayata merhaba diyor.Bunun idrakinde olmalıyız hepimiz.
    Peynirli bisküviyi ben de denemek isterim.Eline sağlık.
    Sevgiyle,Nane Limon

    YanıtlaSil
  13. Defne'cigim,
    Biskuvileri denersen umarim begenirin, simdiden kolayliklar diliyorum..
    Ege ve ben de seni opuyoruz..

    Sevda'cigim,
    Cok sagol. Iyi ki varsiniz:)

    Munevver'cigim,
    Kabullenmesi gercekten cok zor ama dedigin gibi hayat suruyor..
    Cok tesekkurler..

    YanıtlaSil
  14. Hanifeciğim,başın sağolsun, çok çok üzüldüm! Allah rahmet eylesin canım!
    Yaptıkların çok çok güzel olmuş, ellerine sağlık!
    Türkiye'ye gelecek olmana çok sevindim! Umarım iznin boyunca bir kez olsun görüşebilirz, çok mutlu olurum ama biraz zor galiba!Olsun biz böyle de görüşürüz! Sevgiyle Kal!

    YanıtlaSil
  15. Hanife insallah Turkiye sana iyi gelecektir..Hele Ege icin nasl guzel olucak.Ben simdiden Furkan icin heycanlaniyorum.Annane,babanne dedeler...yegenler kuzenler.Oglum yalnizliklardan kurtulucakn insallah.

    Benimde 3 hafta kaldi:)heyecanimizcok.

    YanıtlaSil
  16. Burcak'cigim,
    Cok tesekkur ederim.
    Sen Istanbul'da olursan neden gorusmeyelim. Son gelisimde blog sahipleri ve arkadaslarla toplanmistik ve cok eglenceli gecmisti..

    Sen benden once gidiyorsun demek Gulenay'cigim. Allah yolunu acik etsin.. Nereye gidiyorsun? Hani belki gorusebiliriz:)
    Ben de cok heyecanliyim, Mayis 29 bir gelse diye dort gozle bekliyorum...

    YanıtlaSil
  17. Hanife'ciğim,
    Sevdiklerine sağ salim ve bir an önce kavuşman dileğiyle. Başka acılar yaşanmasın...
    Tijen

    YanıtlaSil
  18. Hanife merhaba,
    3x3 sorularimizda seni sectim haber vereyim dedim..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  19. Tijen'cigim,
    Cok sagolasin..

    Hale'cigim,
    Dilek'te sobelemisti beni, sen de secmissin, sagolasin:)
    Bu gun yazacaktim bir seyler, hemen baslayayim o halde:)

    YanıtlaSil
  20. Çok üzülürken sevinmeli de insan bir yandan. İyi ki gidiş geliş biletli değil bu dünya. Yaşlandıkça bu tempoya alıştım, hatta sevmeye başladım sevgili Hanife. Bakıyorsun ki sıra sıra dertler artmaya başlıyor. Eminim yaşla gelen, sıralı gelen ölümse, gelene kadar hayat çekilmez bile oluyordur. Haydi sil göz yaşlarını. Allah kalanlara sağlıklı yaşamlar versin. Öpüyorum seni ve Ege miniği...

    YanıtlaSil
  21. Haklisin Oya'cigim. Dedem cok guzel yasadi, uzun ve sgalikli bir yasami oldu. Biz yoklugu icin uzulduk. Yoksa olumu simdilerde pek kimseye nasip olmayacak sekilde oldu. Uykusunda oldu, bir gun hasta yatmadan, ikindi namazini kilabildigi bir gunun gecesinde sessizce ayrildi..
    Icimizi ferah tutan da bu biraz olsun..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu

Kabak ve Brokolili Mucver