Lahana Koftesi



Yine cocuklara ozel hazirlanmis (daha once bahsini ettigim, kutuphaneden aldigim kitap) bir kitapdan buldugum yeni bir tarif. Sayesinde Ege ilk kez lahana yedi ve bu tur kofteleri sevdiginden bunu da cok sevdi.
Ikince kez firinda pisirip, plastik kaplarda buzluga
kaldirdim. Yememe inadimiz tuttugunda ya da acil durumlarda elimin altinda yeni bir yemek oldu..

Son gunlerde Ege'yle sebze ve sulu yemek zorlugunu o kadar cok yasiyorum ki, yemek oncesi zamanlar neredeyse kabusa donusuyor.
Okuldan gelince cogu zaman ac oluyor ama dolabi acip, cani ne cekiyorsa aliyor, ki bu ya meyva suyu ya da sut oluyor.. Yemek hep en son secenek.
Bir iki defa, aglayip sizlanmasina dayanamayip, yemek yoksa tv de yok deyip odasina gonderdim ve 5 dk sonra anne yemek yiyecegim diye geri geldi. Ama bazen bu bile ise yaramiyor.


Haslanmis ya da yari cig sebzeleri yumurta ve peynirle karistirip mucver turu pisirmek Ege'de cogu kez ise yaradi. Lahana daha once bu sekilde hic aklima gelmemisti. Oysa bircok sebzeden bu tur kofteleri cok kereler hazirlamistim.
Firinda pisen kizartma olmadigi icin daha hafif oldu ve eger zaman sorununuz varsa pekala firinda da ayni lezzeti bulabilirsiniz..

Lahana Koftesi

Malzemeler;

- 1/2 kap ince kiyilmis beyaz lahana (1 kap kullandim)
- 1 kap soguk patates puresi
- 1 yumurta
- 1/2 kap rendelenmis kasar peyniri
- 1 tatli kasigi dijon hardali
- un, tuz ve siviyag

Yapilisi;

-Lahanalari buharda yumusatin. Soguduktan sonra avucunuzda iyice ezerek suyunu cikarin.
- Patates, peynir ve hardali karistirin. Tuzunu ayarlayin.
- Cirpilmis yumurtayla karistirin. Elinizi unlayip, kucuk yassi kofteler yapin. 3-4 dk kadar kizgin yagda kizartin. (Yagsiz tavada ve kisik ateste cok az yagla kizarttim)

*Eger firinda yapmak isterseniz 2-2.5 yemek kasigi un ve 1/3 kap zeytinyagi ekleyip karistirin. Orta boy borcama yayin 185C de uzeri kizarana kadar
pisirin..

Afiyetle..

Yorumlar

  1. Hanife'ciğim,çok güzel düşünmüşsün Ege'cik için..İşe yarıyorsa ne kadar güzel..))Böylelikle sebze tüketmiş oluyorlar..))Güzel bir fikir bence..Hemen bu lahanalı tarifi fırında denemeliyim..))Ellerine sağlık canım..

    Kocaman sevgilerimi gönderip,Ege'ciğin yanaklarından öpüyorum..


    Sevgilerle.

    YanıtlaSil
  2. Hanife, tarif oyle cazip ki canim istedi biliyor musun? Mutlaka deneyecegim, bilmem benim kiz yer mi ama annesinin yiyecegi kesin :) sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. Tesekkurler Gul'cugum. Biz de seni opuyoruz..

    Nezaket'cigim,
    Lahana tadi inan hic hissedilmiyor. Ben de cok haz etmem tadindan. Cig salatasini bol limonla yerim falan ama pismis halini sevmem. Ama bu tarif cok guzel oluyor. Lahanayi soylemesen anlamaz bile insan:)
    Denersen begeneceginizi dusunuyorum..

    YanıtlaSil
  4. canim bu dijon hardali nedir eger yoksa ne kullanilabilir cok hosuma gitti kizima yapmak istiyorum da kocaman opuyorum simdiden tesekurler polonyadan fahriye

    YanıtlaSil
  5. Dijon bir cesit hardal Fahriyacim. Yerine normal hardal kullanabilirsin, eger o da yoksa, illa gerekli degil.
    Ben de seni opuyorum..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu

Kabak ve Brokolili Mucver