Balli ve Vanilyali Penne Cota



Son gunlerde yine bilgisayar ve fotograf makinamla ilgili sorunlar yasamaktayim. Bilgisayarimin kablosunda sorun var ve ne yazik ki makinaya elektrik gelmiyor. Mesajlarima ve acil bakmam gerek seyleri esimin bilgisayarinda halledip, soyle bir bakip cikiyorum. Fotograf makinamin da flasinda sorun yasiyorum. Pes dedim, yani iki sey ustuste mi gelir:(
Neyse, hazir simdi yeni fotograflari yuklemisken, hic icime sinmesede bir iki tanesini ekleyip, tarifini vermeyi istedigim seyleri yayinlayim dedim.

Tarif Annabel Langbein'e ait. Tarifin orjinali burada.
Bu hatunun programina bayiliyorum, en cokta yasadigi eve.. Yeni Zelanda'da bir gol kiyisinda, her cesit sebzeyi yetistirdigi bahcesinden topladigi sebzeler, otlarla yaptigi harika ve cok pratik tarifleri paylasiyor programinda. Eger bulabilme sansiniz varsa izleyin derim, iciniz aciliyor izlerken, yoksa tarifler bahane..

Yillardir duydugum, tariflerini gordugum Panna Cota'yi ilk kez denedim. Ehh ne diyeyim, cok cok bayilmadim, ama hafif bir tatli, meyva ilavesiyle cok daha leziz oluyor. Ben cilek ve likapa ile yedim ve o sekilde daha cok sevdim.. Seker orani esim gibi sekerli sevenlere biraz az gibi gelebilir, ama benim icin idealdi. En cok evin genci Ege begendi bunu. Bayila bayila goturdu.

Yapimi cok zor degil. Degisik bir tatli tarifi denemek isterseniz buyrun;

Balli ve Vanilyali Penne Cota

Malzemeler;

- 2 kap %35 krema
- 1/2 kap bal
- 1/2 kap seker
- 2 tatli kasigi vanilya ozu
- 4 tatli kasigi jelatin
- 4 yemek kasigi soguk su
- 2 kap buttermilk*

Yapilisi;

- 1 kap kremayi bal, seker ve vanilya ilave ettiginiz orta boy bir tenrede isitin. Seker eridikten sonra altini kapatin.
- Bir kase icinde soguk su ile jelatini karistirin, jelatin eridikten sonra balli kremaya ekleyin. Surekli karistirarak jelatinin sicak krema icinde eridiginden emin olun. Bu karisimi sogumasi icin bekletin.
- Kalan 1 kap kremayi cirparak kopurtun. Sogumus balli krema ile karistirin.
- Buttermilki ekleyip karistirin ve kaselerinize paylastirin.
- Soguuyup katilasmasi icin 3-4 saat kadar buzdolabinda bekletin..
Afiyetle..

* Buttermilk burada hazir satiliyor. Turkce karsiligi yayik ayrani diye geciyor, ama ben emin degilim.
Ama bulamayanlar icin tarifte verilen olcude sute 2-3 yemek kasigi kadar limon suyu ekleyip, 5-7 dk kadar bekletip buttermilk elde edebilirsiniz..


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu

Kabak ve Brokolili Mucver