Kakaolu Kek

Yedigim en guzel kakaolu keklerden biri desem abartmis olmam..
Tarif Annabel Langbein'e ait. Hani burada bahsettigim hatun. Tariflerden cok, kadinin yasadigi mekan ve goruntuler, beni daha cok ceken. Ama verdigi tarifler cok pratik ve kolay.
Mesela bu kek sadece koca bir karistirma kabinda hazirlanip kaliba dokuluyor. Yok yumurta sarilari ayri cirpilip, kopurtulmus aklara karistirmak, kurulari ayri hazirlamak falan yok. 5 dakikada besiktas. Tam benlik yani:)

Verilen olculerle devasa bir kek oluyor. O yuzden kalabalik misafiriniz gelmiyorsa ya da sirf kendiniz icin falan yapiyorsaniz yarim olcu yapmanizi tavsiye ederim. Ben ilk yaptigimda tam olcu yaptim, misafir gelen arkadasimla koca bir dilim yedik, yarisini paket edip eline verdim, buna ragmen o hafta hergun kahvemin yaninda bir dilim yanima ve tabi kilolarima kar kalmisti..
Bir de asil tarifteki kremayi yapmadim ben, isterseniz esit olculerdeki krema ve aci cikolatayi eritip ustune sos olarak dokebilirsiniz.

Evet, yine bu fotografi begenmedim. Son anda kara kara kek fotografi olmasin diye ustune serptigim pudra sekeri yakismadi, ama fotograf icin kalan son dilimlerdi bunlar. Idare ediverin artik:)



Cikolatali Kek


Malzemeler;

- 3 kap un
- 2 kap seker
- 1,5 tatli kasigi vanilya esansi
- 3/4 kap elenmis kakao
- 2 tatli kasigi karbonat
- 2 tatli kasigi kabartma tozu
- 200 gr yumusak(erimeye yakin) tuzsuz tereyag
- 1 kap sut
- 3 buyuk boy yumurta
- 1 kap sicak kahve (neskafe)

Yapilisi;

- Tum malzemeleri yukardaki sirayla derin bir karistirma kabina alin. 3-4 dakika kadar karistirin. Yaglanmis 30 cm'lik yuvarlak kek kalibina ya da buyuk boy borcama dokun.
- Isinmis 160C firinda pisirin.


Afiyetle...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu

Kabak ve Brokolili Mucver