Kuskonmazli Tarifler

Kuskonmazi haslama ya da firinda zeytinyagli pisirme disinda pisirmezdim pek. Son zamanlarda diger sebzeler gibi tavuk ve etin yaninda pisiriyorum ve boylece evin buyuk genci biraz olsun yesil sebze yemis oluyor. Zor da olsa!!



Oyle uzun uzun tarif vermiyorum.. Iki adet biftegi once tavada hafif kizartiyorum. Sonra borcama alip, ustune bir parmak uzunlugunda dogradigim kuskonmaz, havuc ve patatesleri seriyorum. Karabiber, tuz biraz biberiye kurusu serpip firinda sebzeler yumusayana kadar pisiriyorum.
(Etin cok pismesini istemedigim icin sebzeleri ince dogradim. Aldiginiz etin kalinligina gore sebzeleri daha kalin dilimleyebilirsiniz)

******************************
Ayni yontemle tavuk harika oluyor.
Hatta hic firina koymadan genis ve kapakli bir tavaya once tekerlek seklinde kestigim patatesleri diziyorum. Ustune tavuk parcalari, onun ustune 1 adet havuc rendesi ve yine bir parmak uzunlugunda kestigim kuskonmazlar ve eger varsa minik bezelyeleri (hani fasulye gibi olanlardan, cig cig pek guzel yenilenlerden, arakamiydi Turkcesi?) yayiyorum. Tuzunu, biberini ayarliyorum. Tavanin ustune yagli kagit ortuyorum, sonra kapagi kapatiyorum ve hic acmadan orta ateste 30-40 dk kadar pisiriyorum. Kendi buhariyla pistigi icin muhtesem oluyor, hele kuskonmazin kokusu..
Ozellikle bunu deneyin derim, bence ilk tariften daha guzel:))


Afiyet olsun efenim..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kremalı Pestolu Dil balığı

Tavuklu ve Bulgurlu Yuvalama-Zekiye Annem Usulu

Kabak ve Brokolili Mucver